  • 21. Data: 2015-03-19 20:33:34
    Temat: Re: Resetowanie twarde wyświetlacza
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-19 o 14:34, Robbo pisze:
> [...]
    Eee tam opowiadasz, da się to prosto załatwić.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-03-19 21:47:36
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Robbo <n...@g...com> wrote:

    > przywrócenie działania urządzenia. Podłączyłem zasilanie logiki wyświetlacza
    > pod wyjście z procka poprzez dławik.

    Wygładziłeś przy wyświetlaczu?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 23. Data: 2015-03-20 08:19:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 19.03.2015 o 14:34, Robbo pisze:

    > Dasz jakąś radę, jak inaczej można to rozwiązać?
    > Z tego co wiem, to resetowanie twarde procka to jedyny pewny sposób na
    > przywrócenie działania urządzenia. Podłączyłem zasilanie logiki
    > wyświetlacza pod wyjście z procka poprzez dławik.

    Już kilka osób ci napisało - użyj p-mosa, lub pnp na linii zasilającej i
    steruj to portem uC. Pamiętaj, żeby w czasie odcięcia zasilania wystawić
    też 0 na linie danych wyświetlacza, inaczej będzie się zasilał
    pasożytniczo z tych linii. Nie wiem jaką indukcyjność ma ten dławik, o
    którym mówisz, ale jak dużą, to może to być kolejne źródło problemów
    przy wyłączaniu zasilania. Na początek daj w szereg z tym zasilaniem
    perełkę ferrytową i jakiś nieduży kondensator ceramiczny do masy (np.
    10n+1u).

  • 24. Data: 2015-03-20 10:48:28
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Obecnie jest dławik BDW 3,5/8,9-152 PH Philips i kondensator 2,2n.
    Zrobię układ z tranzystorem p-mos.

    R.

  • 25. Data: 2015-03-20 13:28:35
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    >

    > sundayman Fri May 09, 2014 3:36 pm
    > "On zawsze żyje - tyle,że czasem jak się coś wychrzani, to efekt jest
    > taki, jakby się poprzesuwały części ekranu - jedno jest wyżej, drugie
    > niżej... Ale niby nadal działa i wyświetla, tyle że to dziwnie wygląda.
    > I reset zwykły na to nie pomaga.
    >
    > A rozwiązanie z odcięciem zasilania jest najprostsze i dlatego użyłem -
    > zawsze robię wszystko w pośpiechu i po prostu dorzuciłem jeden
    > tranzystor przy zmianie PCB i wszystko.No taka prowizorka.
    >
    > Nie bardzo mi się to rozwiązanie podoba, i pewnie jakieś lepsze trzeba

    Jeżeli to 1 szt to można przymknąć oko, a jeżeli więcej to trzymałbym
    się od takich wynalazków z daleka.

    Adam

  • 26. Data: 2015-03-20 20:37:27
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Jeżeli to 1 szt to można przymknąć oko, a jeżeli więcej to trzymałbym się
    > od takich wynalazków z daleka.

    Możesz poradzić inne rozwiązanie? Obawiam się stosować jedynie RST, a na nic
    innego niż odcinanie zasilania nie mam pomysłu.

  • 27. Data: 2015-03-23 13:01:35
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-03-20 20:37, Robbo wrote:

    > Możesz poradzić inne rozwiązanie? Obawiam się stosować jedynie RST, a na
    > nic innego niż odcinanie zasilania nie mam pomysłu.

    Nie ma czego się bać. Przy takich założeniach można też odłączać
    zasilanie w każdym innym IC.
    Ja tam jestem zwolennikiem zapobiegania niż przywracania.
    Musisz zatem napisać coś więcej na temat urządzenia.

    Co takiego w nim jest że wyświetlacz się resetuje?

    Czy ma przekaźniki ?
    Silniki ?
    Przetwornice ?
    Jakie prądy ?
    Jakie częstotliwości ?
    Jaka obudowa ?
    Połączenia mas ?
    Ekranowanie ?
    HV ?
    Odległość LCD od sterownika ?
    itd.

    Zwykły przekaźnik bez gasika może LCD zresetować.

    Zasadniczo nie ma cudów, choć czasem tak wygląda.

    Adam

  • 28. Data: 2015-03-23 13:30:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 13:01, Adam Górski pisze:

    > Nie ma czego się bać. Przy takich założeniach można też odłączać
    > zasilanie w każdym innym IC.

    Może nie każdym, ale w niektórych trzeba. W AD7730 jeśli pod wpływem
    zakłóceń przestawi się bit w jednym z rejestrów, to wyłącza się
    wewnętrzny zegar taktujący układ. Linia RESET resetuje wszystkie
    wartości w rejestrach z wyjątkiem bitu odpowiedzialnego za zegar :)
    Bez odcinania napięcia nic się już nie da z nim zrobić.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2015-03-23 13:51:51
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-03-23 13:30, Mario wrote:

> [...]
    > wartości w rejestrach z wyjątkiem bitu odpowiedzialnego za zegar :)
    > Bez odcinania napięcia nic się już nie da z nim zrobić.

    Czyli o ile dobrze rozumiem Ad7730 ma specjalny bit który czyni go
    bezużytecznym do czasu restartu ?

    Tak jak widzę w dataszicie użycie zewnętrznego generatora umożliwia
    przywrócenie go do poprawnego stanu.
    W LCD, tak jak rozumiem autora, dzieją się cuda i nie ma innej
    możliwości niż wyłączenie zasilania.

    Adam

  • 30. Data: 2015-03-23 14:37:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 13:51, Adam Górski pisze:

> [...]
    > przywrócenie go do poprawnego stanu.
    > W LCD, tak jak rozumiem autora, dzieją się cuda i nie ma innej

    No ale jeśli masz pracującą w warunkach przemysłowych płytkę z AD7730
    wyposażonym w kwarc 4.9152 MHz, to możliwość podpięcia zewnętrznego
    generatora jest dość iluzoryczna. Jedyna możliwość to pozbawienie
    zasilania jakąś linią z procka podczas procedury restartu wywoływanego
    np. brakiem odpowiedzi na czytanie rejestru statusowego.

    --
    pozdrawiam
    MD