  • 31. Data: 2015-03-23 15:59:13
    Temat: Re: Resetowanie twarde wyświetlacza
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-03-23 14:37, Mario wrote:

    > No ale jeśli masz pracującą w warunkach przemysłowych płytkę z AD7730
    > wyposażonym w kwarc 4.9152 MHz, to możliwość podpięcia zewnętrznego
    > generatora jest dość iluzoryczna. Jedyna możliwość to pozbawienie
    > zasilania jakąś linią z procka podczas procedury restartu wywoływanego
    > np. brakiem odpowiedzi na czytanie rejestru statusowego.

    A dlaczego nie przełączyć wejścia zegarowego do zewnętrznego generatora
    robionym ręcznie lub HW na jakimś pinie ? Tylko na czas odzyskania
    poprawnego stanu.

    Masz dokładnie zdefiniowane kroki co trzeba zrobić aby odzyskać kontrolę.

    Inny przykład to I2C które można łatwo zawiesić losowym resetem
    procesora. Linia SDA w tym wypadku jest trzymana przez układ slave w
    stanie niskim a procesor po restarcie widzi szynę zajętą. I co ?
    Wyłączać zasilanie całego urządzenia ?

    No bez przesady. Jeżeli wiadomo że urządzenie może się znaleźć w stanie
    w którym następuje utrata kontroli, to musi być też ścieżka wyjścia z
    tego stanu.

    Wyłączanie zasilania dla całych modułów typu LCD nie jest też takim
    dobrym rozwiązaniem. Czas narastania napięcia jest wtedy bardzo krótki
    co przy pojemnościach wewnętrznych modułu daj fajną szpilkę prądową.

    Adam

  • 32. Data: 2015-03-23 17:55:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Górski" napisał w wiadomości
    >No bez przesady. Jeżeli wiadomo że urządzenie może się znaleźć w
    >stanie w którym następuje utrata kontroli, to musi być też ścieżka
    >wyjścia z tego stanu.

    Musi, albo nie musi, o rozkazie HCF slyszales ?

> [...]
    >dobrym rozwiązaniem. Czas narastania napięcia jest wtedy bardzo
    >krótki co przy pojemnościach wewnętrznych modułu daj fajną szpilkę

    Bez przesady, jakos to nie przeszkadza przy wlaczaniu zasilania.

    Bardziej bym sie bal czego innego - tam pewnie na wejsciach sa diody
    zabezpieczajace przed zbyt wysokim napieciem.
    Trzeba przed wylaczeniem zasilania wszedzie podac zero, bo inaczej
    grozi ze napiecie nie spadnie, tylko sie podtrzyma z wejsc.

    A jak spadnie za malo, to sie moze uklad od tego zawiesic.

    Moze tez zbytnio obciazyc magistrale i powiesic cos innego ...

    J.

  • 33. Data: 2015-03-23 23:07:03
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-03-23 17:55, J.F. wrote:

    > Musi, albo nie musi, o rozkazie HCF slyszales ?

    Słyszałem.

    A słyszałeś o maskowaniu problemów które wracają i mszczą się ?

> [...]
    >
    > A jak spadnie za malo, to sie moze uklad od tego zawiesic.
    >
    > Moze tez zbytnio obciazyc magistrale i powiesic cos innego ...

    Ale dokładnie to samo może się stać przy niewydolnym zasilaniu.
    Można sobie gdybać.
    Ale ja bym się raczej skupił na rozwiązaniu problemów wyświetlacza niż
    tworzył mechanizmy restartowania.

    Pzdr.

    Adam