  • 11. Data: 2010-08-17 18:44:53
    Temat: Re: Rezystancja uzwojeń silnika dysku twardego
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Konop wrote:

    > OK, a co byś polecił w podobnej cenie, o nie mniejszej pojemności? Na
    > IDE... Ma to służyć w domowym serwerze, 2 dyski w RAID (mam już drugi,
    > ciut inny, ale też WD 80GB, ale jeszcze nie pracował jako RAID :().
    > Przesiąść się na Seagate? Bo trochę szukałem tych dysków, żeby były OK,
    > nie miały błędów, SMART był czysty itp... ciężko było ;)...

    polecam seagate 20stki, tzw. gumiaki. wytrzymuja bardzo dlugo, chociaz sa
    wolne.

    z 80tek to mysle ciezko polecic cos uzywanego co wytrzyma dluzej niz rok-
    dwa, to akurat byl kiepski okres w historii dyskow twardych,
    ztcw to z 'trwalszych' to zaczynaja sie dopiero hitachi (ibm) 120G,
    tzw. deskstary, ew. jesli uzywki z ~80G pojemnosci to rozne wynalazki
    'laptopowe' (2.5') - zwykle sa bardzo trwale i nawet jak zaczynaja sie sypac
    to sypia sie raczej powoli (tzn. najpierw bady, 'zacinanie sie' , itd).
    osobiscie polecam hitachi , chociaz zdaje sie to akurat nie jest najlepszy
    wybor jesli chodzi o dyski 2.5 - po prostu takie u mnie nadal dzialaja.