  • 41. Data: 2018-08-16 23:09:04
    Temat: Re: Rezystory - tolerancja
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 21:49:05 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > One mają typowo 50mOhm, tolerancja działa.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Chyba nie masz racji. W handlu są dostępne rezystory o wartościach nawet poniżej
    50mOhm i są odpowiednio oznaczone. Bynajmniej nie 0 Ohm.

  • 42. Data: 2018-08-16 23:16:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Chyba nie masz racji. W handlu są dostępne rezystory o wartościach nawet poniżej
    50mOhm i są odpowiednio oznaczone. Bynajmniej nie 0 Ohm.

    Kupowałem niedawno 500mikroomów. Ale kupowałem *rezystory*, a nie
    *zworki*. Rezystor ma rezystancję nominalną, jej tolerancję,
    współczynnik temperaturowy, moc strat, napięcie przebicia, indukcyjność,
    współczynnik starzenia i inne niszowe parametry. Zworka ma zwierać.
    To, że się przyjęło nazywać je rezystorami rezystora z nich nie czyni.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2018-08-16 23:35:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-08-15 o 16:48, s...@g...com pisze:
    > Jak rozumieć tolerancję w przypadku rezystora 0 Ohm?

    Gdzie żeś to znalazł? Patrzę w pdf-y podstawowych producentów i nijak
    nie widzę podanej tolerancji procentowej dla zworek.

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2018-08-16 23:36:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Gdzie żeś to znalazł

    W pierwszym lepszym sklepie z opornikami. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 45. Data: 2018-08-16 23:45:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > W pierwszym lepszym sklepie z opornikami. :-)

    Ale że co? Że parametry elementów bierzesz z danych sklepu a nie z
    pdf-a? To że chociażby TME czasem podaje tolerancję dla zworek to
    znaczy tylko tyle że ktoś tam nie skasował/wpisał za dużo danych, jak w
    wielu innych przypadkach. W wielu miejscach podają parametry bliżej
    nieokreślone.
    Trzeba zajrzeć do pdf-a ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 46. Data: 2018-08-16 23:55:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Ale że co? Że parametry elementów bierzesz z danych sklepu a nie z
    > pdf-a?

    Gdy szukam w sklepie, to po parametrach sklepu, a nie po zawartości
    dokumentacji. I wtedy znajduję m.in. takie cudaki.

    > To że chociażby TME czasem  podaje tolerancję dla zworek to
    > znaczy tylko tyle że ktoś tam nie skasował/wpisał za dużo danych, jak w
    > wielu innych przypadkach.

    Nic nie wpisał za dużo, tylko uznał, że wprowadzanie osobnej wersji
    formatki dla takich wyjątków przyniesie więcej szkody niż pożytku,
    bo i tak wszyscy wiedzą, o co chodzi. Tylko nie przewidział obecnej
    fali upałów i wynikającego z niej rozkwitu filozofii w narodzie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 47. Data: 2018-08-17 00:02:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > bo i tak wszyscy wiedzą, o co chodzi. Tylko nie przewidział obecnej
    > fali upałów i wynikającego z niej rozkwitu filozofii w narodzie. :-)

    No nie, bo jednak są zworki z podaną tolerancją i bez niej. Podanie
    tolerancji najwyraźniej nie jest konieczne.
    Niemniej jednak faktycznie, jeżeli mam w projekcie głównie rezystory 1%
    to nie będę kombinował i od razu w wyszukiwarce zaznaczę. No i zworki
    odpadną. Tak czy inaczej to tematy handlowe, nie techniczne.

    Pozdrawiam

    DD

  • 48. Data: 2018-08-17 00:19:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > No nie, bo jednak są zworki z podaną tolerancją i bez niej.

    Ja to rozumiem tak, że tolerancją producent gwarantuje rezystancję
    *nie większą* niż jakieś standardowe wartości technologiczne przy
    ustalonym sposobie wykonania. Tj. zworka 10% będzie miała rezystancję
    <=55 miliomów, ale już nie om, bo to układ docelowy mógłby zauważyć.

    Tylko się trochę nieswojo czuję psując Kolegom zabawę, a przy tym
    obawiam, że następne odkrycie będzie polegało na spostrzeżeniu, że
    układ ze wspólnym kolektorem wcale nie powtarza na wyjściu napięcia
    wejściowego, więc czemu niby wtórnik?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 49. Data: 2018-08-17 07:52:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 07:34:31 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Ta dyskusja przypomniala mi pytanie jakie zadal nauczyciel na
    > lekcji w tech
    > nikum:
    > Z jaka dokladnoscia mierzy szczelinomierz?

    To pytanie z gatunku "Co ma żołnierz pod łóżkiem"?

    --
    Marek

  • 50. Data: 2018-08-17 09:08:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > ustalonym sposobie wykonania. Tj. zworka 10% będzie miała rezystancję
    > <=55 miliomów, ale już nie om, bo to układ docelowy mógłby zauważyć.

    Ale wcale nie. W pdf-ie masz podane wyraźnie że zworka ma rezystancję
    nie większą niż itd - to osobna pozycja. Przy zworce nie ma podanej
    tolerancji procentowej bo to bez sensu jest, tylko "Jumper".
    https://www.tme.eu/pl/Document/622e28308c06d160637f2
    b14751ba16b/Data%20Sheet%20CRCW_BCe3.pdf
    https://www.tme.eu/pl/Document/7b8fed8c112f8a9493027
    9c22c957f7f/rc0805yageo.pdf
    https://www.tme.eu/pl/Document/9e42ba54d36a9bd3dfa29
    01986ac022d/rezystor-smd.pdf

    Tolerancja procentowa zworek jest tylko u handlowców (różnych). No i
    proszę - u Mousera są zworki SMD o tolerancji 1 i 5%, a nawet 3 typy o
    tolerancji 0,05%, tyle że jak w TME producent nic o tym nie wie:
    https://industrial.panasonic.com/cdbs/www-data/pdf/R
    DA0000/DMA0000COL9.pdf
    Dalej nie szukam, bo to nie ma sensu

    Pozdrawiam