  • 31. Data: 2018-08-16 11:42:32
    Temat: Re: Rezystory - tolerancja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No, a teraz zmierzyl i chce zwrotu pieniedzy, bo sie nie mieszcza
    > w tolerancji :-)

    Niech z reklamacją idzie do ministerstwa oświaty, skoro niedouczony
    i nbie wie co mierzy.

    > Tak czy inaczej - powinna byc opisana, bo inaczej to klient ma
    > racje z ta tolerancja :-)

    Przecież jest -- ktoś tu przytaczał deklaracje producenta.

    > Akurat w przypadku tych 0 om, to w dodatku moze miec znaczenie,
    > skoro projektant sie spodziewa zerowego spadku napiecia.

    Może, ale przeważnie nie ma. Zeroomowce widuje się głównie na liniach
    sygnałowych, gdzie prądy tak małe, że spadki pomijalne.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2018-08-16 11:43:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No, a teraz zmierzyl i chce zwrotu pieniedzy, bo sie nie mieszcza
    > w tolerancji :-)

    Niech z reklamacją idzie do ministerstwa oświaty, skoro niedouczony
    i nie wie co mierzy.

  • 33. Data: 2018-08-16 13:09:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Niech z reklamacją idzie do ministerstwa oświaty, skoro niedouczony
    >i nie wie co mierzy.

    Nie rozumiem. 20 mom miesci w granicach tolerancji rezystora 0 om 1%,
    czy nie ?

    >Przecież jest -- ktoś tu przytaczał deklaracje producenta.

    No i w porzadku, to teraz klient nie moze zwracac.

    Ale ... czym sie roznia deklaracje 1% i 5% ? :-)

    >Może, ale przeważnie nie ma. Zeroomowce widuje się głównie na liniach
    >sygnałowych, gdzie prądy tak małe, że spadki pomijalne.

    Jak cie wyucza "daj kilka rezystorow 0 om ale zrob plytke
    jednowarstwową, bo tak taniej", to i silniejsze sygnaly beda
    przechodzic :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-08-16 13:22:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie rozumiem. 20 mom miesci w granicach tolerancji rezystora 0 om 1%,
    > czy nie ?

    To jest 0 om + 20 mom, tyle sobie zmierzył. Zero się mieści. Ale tu już
    trzeba wiedzy, nie wystarczy łączenie kabelków i odczytywanie cyferek
    z miernika.

    > No i w porzadku, to teraz klient nie moze zwracac.
    >
    > Ale ... czym sie roznia deklaracje 1% i 5% ? :-)

    Niczym. Jedno przynależy do jednego szeregu, drugie do drugiego.

    Przydatne choćby jako dupochron, gdy ktoś w SIWZ napisze, że
    "wszystkie elementy muszą mieć tolerancję wartości 1% lub mniejszą"
    (było o tym).

    > Jak cie wyucza "daj kilka rezystorow 0 om ale zrob plytke
    > jednowarstwową, bo tak taniej", to i silniejsze sygnaly beda
    > przechodzic :-)

    Są inne techniki wykonania rezystora 0om, nie tylko pchełki SMD.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2018-08-16 16:34:31
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 01:02:00 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie bardzo. Przyjdzie klient, powie ze nie po to zaplacil za 1%,
    > zeby mialy 20 mOhm.

    Ta dyskusja przypomniala mi pytanie jakie zadal nauczyciel na lekcji w technikum:
    Z jaka dokladnoscia mierzy szczelinomierz?

  • 36. Data: 2018-08-16 17:27:54
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Ale on nie kupil 1 om, tylko 0 om, i sie spodziewa, ze odchylka bedzie
    > adekwatna do 0 om i 1% :-)
    >
    > J.

    Z takim podejściem można przyczepić się do każdego podzespołu.
    Dioda 4148 przewodzi w obu kierunkach, a ma przewodzić w jednym,
    dowolny kondensator nawet przy DC ma jakiś prąd upływu, więc jest
    też rezystorem.

    Rezystor ma też szumy i współczynnik temp., więc jego rezystancja jest zmienna tak
    krótko jak i długoterminowo, a jak nazywamy zmienny rezystor?
    http://www.daycounter.com/Calculators/Thermal-Noise-
    Calculator.phtml

    Ludkowie, nie filozofujta tak:)

  • 37. Data: 2018-08-16 21:49:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Jak rozumieć tolerancję w przypadku rezystora 0 Ohm?

    One mają typowo 50mOhm, tolerancja działa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2018-08-16 21:55:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Jak cie wyucza "daj kilka rezystorow 0 om ale zrob plytke
    > jednowarstwową, bo tak taniej", to i silniejsze sygnaly beda przechodzic
    > :-)

    No, niekoniecznie. Moje Chińczyki wprost piszą, że jak się bardzo
    uprzesz, to Ci jednowarstwową zrobią, ale się nie dziw, że otworki
    będą metalizowane, bo tak naprawdę zrobią płytkę dwuwarstwową
    z wytrawioną całą warstwą Top. Jeśli nie działasz na rynku masowym,
    to robienie płytek jednostronnych jest zwyczajnie głupie, bo chińska
    maszyneria i tak jedzie na dwóch warstwach by default.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2018-08-16 22:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Relatywizator rzeczywistości Dąs" napisał w wiadomości
    grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:

> [...]

    >Rezystor ma też szumy i współczynnik temp., więc jego rezystancja
    >jest zmienna tak krótko jak i długoterminowo, a jak nazywamy zmienny

    To nie my napisalismy 1% :)

    J.

  • 40. Data: 2018-08-16 22:44:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > To nie my napisalismy 1% :)

    I będziesz wprowadzał w sklepie osobną formatkę dla zworek?

    Pozdrawiam, Piotr