  • 1. Data: 2010-04-06 13:13:38
    Temat: Riken MAYSTORM2 B2
    Od: "Rychu" <r...@o...pl>

    Czy ktoś zna taką marke opon??
    Podobno jest to grupa MICHELIN.
    Jakieś opinie?

    Pozdrawiam
    Rychu

    5003 (20100406) __________

  • 2. Data: 2010-04-06 18:15:53
    Temat: Re: Riken MAYSTORM2 B2
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hpf515$2ue$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktoś zna taką marke opon??
    > Podobno jest to grupa MICHELIN.
    > Jakieś opinie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Rychu

    Nawet na miedzynarodowym portalu sa tylko dwie opinie
    http://www.testopon.com/pkw_sommerreifen/riken/mayst
    orm/index.html

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-04-07 08:36:33
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Czy ktoś zna taką marke opon??
    > Podobno jest to grupa MICHELIN.
    > Jakieś opinie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Rychu

    Uzywam takich opon w rozmiarze 195/60R15 88H w samochodzie Ford Fusion
    1.4 16V 80KM.
    Kupiłem je w zeszłym sezonie za 195zł/szt. z montażem, wyważeniem i
    wentylami.
    Z wyważeniem nie było problemów.

    Wady:
    - głośna na suchym (zwłaszcza zakręty i szybkie proste), na mokrym
    nieco lepiej. Na kiepskiej nawierchni szum jest bardzo znaczący.
    - mocno "łapie" drobe kamyki i tłucze nimi o nadkola (duże szczeliny w
    bieżniku)
    - wygląd boków jak w taniej nalewce z Chin.

    Zalety:
    - nieźle hamuje i trzyma się drogi, zarówno suchej i mokrej
    - po 25 000 km praktycznie bez śladów zużycia
    - żadnego wrażenia wzrostu oporów jazdy
    - niezły kierunkowy bieżnik

    Wcześniej miałem fabryczne GoodYear GT3 (porażka i masakra) a po nich
    GoodYear HydraGrip (świetne opony, ale padły po zbyt późno zauwazonej
    awarii amortyzatorów :/) Riken'y pod wzgędem trakcji są w moim
    odczuciu blisko HydraGrip'ów. Dużym ich minusem jest spory hałas
    spowodowany twardą gumą i szerokimi żłobieniami bieznika. Moim zdaniem
    świetna alternatywa dla oszczędnych.
    A o ile pamiętam, Michelin się na swojej stronie do nich przyznaje
    oficjalnie.

    Pozdrawiam, Wojtek H.