eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Szpera w normalnym dużym aucie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2010-04-06 00:13:33
    Temat: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć
    po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam.

    czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
    czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?

    I jak to jest zrobione w 4x4 ?

    Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton
    czy safrane quatra ma 3 szpery - przód + tył i centralnie ?

    btw. reno w Vel Satisie wstawiło szpere do modeli z 3.5l ?

    Pozdrawiam!

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2010-04-06 19:13:09
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć
    > po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam.

    Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)

    > czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
    > czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?

    Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere.

    Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze
    wystarcza na publicznych drogach ?

    J.


  • 3. Data: 2010-04-06 23:31:44
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.04.2010 Michał <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
    > czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?

    Nie, fwd nie ma szpery na pewno. rwd jak najbardziej, ale wątpię
    aby była standardem na czarne. Raczej albo tylko opcja, albo mod
    albo w niewielu modelach seria.

    > I jak to jest zrobione w 4x4 ?

    W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz
    blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam.

    > Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton
    > czy safrane quatra ma 3 szpery - przód + tył i centralnie ?

    Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady,
    różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
    się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza
    tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się
    brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać).

    Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu
    szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


  • 4. Data: 2010-04-06 23:34:48
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 6 Apr 2010 21:31:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    > W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz
    > blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam.

    4x4 zwykło się odróżniać od AWD w ten sposób, że ten ostatni
    jest permanentny.

    > Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady,
    > różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
    > się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie.

    Szpery się nie da? Dobrze, że niektóre o tym nie wiedzą, bo
    popełniłyby samobójstwo. Na początek strzelą sobie w tryby
    wszystkie Suretrac w Subarakach.

    > Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu
    > szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee.

    Sperrdifferenzial to inaczej limited slip diff, blokada to
    blokada.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 5. Data: 2010-04-06 23:38:42
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > I jak to jest zrobione w 4x4 ?

    http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od
    A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów.

    > Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton

    Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 6. Data: 2010-04-07 00:11:46
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > > Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć
    > > po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam.
    >
    > Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)

    ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;)


    > > czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
    > > czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?
    >
    > Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere.
    >
    > Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze
    > wystarcza na publicznych drogach ?

    "nowe", czyli 14 letnie :)
    każde od 1996 kiedy mogło mieć esp i gps, i resztę literek ;) ?

    a co do tematu:
    hmmm, no właśnie nie bardzo najstarsze auto z TSC/ASR jakie prowadziłem
    to była mazda9 z 1994roku, tylko ona robiła to hamulcami. i strasznie
    zwalniała, i jak było to włączone.


    lancia K 94+ wersja fwd, chyba ma szpere bo na śniegu ślizga oboma kołami,
    albo sie mylę i to nie tak ? autem dało się zapiszczeć
    przy ruszaniu (w mazda9 nie).


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2010-04-07 07:10:52
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > > Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)
    >
    > ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;)

    W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic
    nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc
    opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z
    przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie
    nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie
    poruszac".
    --
    Olleo


  • 8. Data: 2010-04-07 10:45:06
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> wrote in message
    news:slrnhrn9t1.lsq.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik
    > blokady,
    > różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
    > się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza
    > tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się
    > brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać).

    Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 9. Data: 2010-04-07 12:41:17
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: " Michal" <m...@N...gazeta.pl>

    > > tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne =
    > ko=B3o si=EA
    > > brzydko pr=F3buje obraca=E6 gdy ma prawie sta=E6).
    >
    > Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.
    >

    wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ?


    Pozdrawiam!

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 10. Data: 2010-04-07 13:08:47
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    " Michal" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:hphngd$13r$1@inews.gazeta.pl...
    >> > tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne =
    >> ko=B3o si=EA
    >> > brzydko pr=F3buje obraca=E6 gdy ma prawie sta=E6).
    >>
    >> Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.
    >>
    >
    > wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ?

    "Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy
    o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie
    mocy na oba koła lub osie."


    Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda
    Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w
    standardzie), dwa civici VTI.




    Pozdrawiam
    Kamil

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: