  • 31. Data: 2019-06-05 20:00:14
    Temat: Re: Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
    Od: p...@g...com

    --Dworak to jedno, ale jak ludzie jezdza to drugie ...

    Liczyłem że dogoni ta babkę i przesłucha ale wymiekl ;-)

  • 32. Data: 2019-06-05 21:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 5 czerwca 2019 10:29:00 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7
    >
    >Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop.

    Podobno zmieniaja na ronda i to turbinowe :-)

    >I jak sie okolicy nie zna to sie jedzie po 100-150-200m i co chwila
    >trza sie zatrzymac.
    >I tak przez cale polacie miasta...

    miasta ... a ja tu o drodze szybkiego ruchu pod miastem ...

    J.

  • 33. Data: 2019-06-05 23:49:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 13:58, Miroo pisze:

    > IMHO ten biały znak powinien być większy i z dodatkową informacją dokąd
    > prowadzą poszczególne zjazdy. I niekoniecznie biały :)
    >
    > Bardzo mi tego brakuje przy innych rondach, nie tylko turbinowych.
    > Zwłaszcza brakowało w Radomiu, ale dzięki obwodnicy nieprędko tam zajrzę :)

    Nie wierzę, że ktoś może żądać na każdym skrzyżowaniu informacji, dokąd
    prowadzą poszczególne ulice.
    Kuźwa, oddaj prawo jazdy, jeśli nie potrafisz jeździć bez prowadzenia za
    rączkę!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 34. Data: 2019-06-06 08:10:27
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-06-05 o 18:23, s...@g...com pisze:
    > Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop. I jak sie okolicy nie zna to sie
    jedzie po 100-150-200m i co chwila trza sie zatrzymac.
    > I tak przez cale polacie miasta...

    Bo trzeba jeździć wzdłuż miasta, a nie w poprzek ;)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2019-06-06 13:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie wierzę, że ktoś może żądać na każdym skrzyżowaniu informacji,
    >dokąd prowadzą poszczególne ulice.
    >Kuźwa, oddaj prawo jazdy, jeśli nie potrafisz jeździć bez prowadzenia
    >za rączkę!

    Teraz to mam nawigacje i mnie to zwisa ... ale dawniej ... u nas
    panowala niepisana zasada, ze jak nie ma informacji, to jedz główną
    ulicą, lub prosto.
    Nie wiem czy o niej uczyli na kursie.

    Troche zawodzila na Slasku.

    Ale we Francji potrafili dac strzalke "Toutes Directions" lub "Autres
    Directions", zeby nie bylo dylematow.

    J.

  • 36. Data: 2019-06-06 14:29:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Jun 2019 15:39:10 +0200, Miroo

    > Po naszych drogach jeździ przynajmniej kilka milionów kierowców, zwykła
    > statystyka potwierdzi, że nie każdy z nich może być takim bystrzakiem
    > jak Myjk, niektórzy są na kacu, inni po drugiej zmianie, jeszcze inni w
    > ogóle nie mają prawa jazdy, bo mają rower, skuter itp

    Tu nie trzeba być szczególnym bystrzakiem. Oznaczenia są jasne jak słońce.
    Jak są na kacu i mają problem z postrzeganiem rzeczywistości, to niech z KM
    korzystają, podobnie po drugiej zmianie. Dostawianie znaków problemu nie
    rozwiąże.

    > Drogi, a zwłaszcza skrzyżowania, powinny być tak zorganizowane, żeby nie
    > było wątpliwości jak jechać i kto ma pierwszeństwo.
    > Flame'y dotyczące rond i innych skrzyżowań, sprzeczne opinie ekspertów
    > itp świadczą, że PORD nie jest dobrze napisany i oczywisty.

    No i tych wątpliwości w znakomitej WIĘKSZOŚCI nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2019-06-08 22:42:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-06 14:29, Myjk wrote:
    > Wed, 5 Jun 2019 15:39:10 +0200, Miroo

    > No i tych wątpliwości w znakomitej WIĘKSZOŚCI nie ma.

    Już samo to, że to rondo nie jest okrągłe sprawia problem.

  • 38. Data: 2019-06-08 23:06:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 17:27, J.F. pisze:

    > Klne na te na Dk35 pod wroclawiem - droga szybkiego ruchu, a rondo co
    > 500m ..
    >
    > https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7

    Jakiego szybkiego ruchu? Właśnie po to są tam te ronda, żeby dało się
    skręcić w lewo, albo przejechać na drugą stronę.

    Shrek

  • 39. Data: 2019-06-13 15:18:02
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-05 o 13:04, Myjk pisze:
    > wszyscy widoczni jechali na skuśkę tylko gdy
    > obok nie było drugiego pojazdu. Mniej opon zużyli po prostu. :P

    IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia. Co by komu
    szkodziło gdyby wyjazd z ronda był na wprost? A byłby o jeden skręt
    mniej przy jeździe prosto (w prawo i trochę w lewo zamiast w prawo, w
    lewo i znów w prawo) i mniejsza chęć do ścinania.

    --
    SW3
    ----

  • 40. Data: 2019-06-13 15:27:06
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-05 o 17:30, J.F. pisze:
    > Nie masz linii, to skad wiesz, ze prawy pas tu obowiazkowo zjezdza,

    Ze znaku pionowego, który pokazuje, że w prawego pasa nie można jechać w
    lewo.

    --
    SW3
    ----