  • 1. Data: 2019-06-05 20:21:04
    Temat: Kamera cofania
    Od: z <...@...pl>

    Niby prosta sprawa w XXI w. Są rejestratory jazdy z dużym kątem
    widzenia, jakością FHD...
    Są też takie co są też lusterkiem wstecznym i mają jeszcze drugą kamerę
    (cofania)
    Niestety znane mi urządzenia w cofaniu mają marną rozdzielczość i marne
    kąty widzenia. Jak zamontuję przy rejestracji to widać środek a
    narożników samochodu nie ogarniam.
    Jak zamontuję wysoko za szybą (Sedici) to mam martwe (niewidoczne) aż
    pół metra za zderzakiem.
    Istnieją kamery cofania w FHD 170 stopni i do tego wyświetlacz na którym
    cokolwiek widać w taki słoneczny dzień jak dziś ? ;-)
    A może ja za dużo wymagam i ci wszyscy co mają kamery zadowalają się
    tym jednym metrem?

  • 2. Data: 2019-06-05 20:29:22
    Temat: Re: Kamera cofania
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 20:21, z pisze:
> [...]
    > Niestety znane mi urządzenia w cofaniu mają marną rozdzielczość i marne
    > kąty widzenia. Jak zamontuję przy rejestracji to widać środek a

    Ale potrzebujesz kamerę cofania czy rejestrator jazdy?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-06-05 21:10:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 20:29, Irokez pisze:

    > Ale potrzebujesz kamerę cofania czy rejestrator jazdy?

    Jedno nie wyklucza drugiego zwłaszcza że może być jednym urządzeniem.
    Testowałem przez kilka dni lusterko Navitela CMR300.
    Do przodu fajnie, jakość wystarczająca, kąty dobre chyba było 170 stopni.
    Ale tył porażka. Wąsko i marna jakość.
    z innych wad: mój fiatowski jtd mocno nią trzęsie na wolnych obrotach i
    w słoneczny dzień g... widać na tym monitorku.

    Teraz przychodzi mi do głowy rozpruć drugie takie lusterko/albo coś
    podobnego i sam obiektyw zaczepić z tyłu (kosztowało tylko/aż 200 zł)
    Ciekawe czy wytrzyma sygnał puszczony tak długim kablem.

  • 4. Data: 2019-06-05 22:06:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A może ja za dużo wymagam  i ci wszyscy co mają kamery zadowalają się
    > tym jednym metrem?

    trudno będzie. sam w sobie ekran LCD widoczny w jasnym otoczeniu to już
    jest wyzwanie, tym bardziej za tą cenę. miejsce montażu kamery - też nie
    jest oczywiste. ale ja na ten problem patrzę tak. jak jest jasno -
    widzę. Widzę co jest za autem jak do niego wsiadam, widzę w lusterkach,
    przez szybę. problem był jak było mroczno lub ciemno. to w zasadzie był
    wsteczny i "Ojcze nasz który jesteś...". z kamera cofania (od 2013)
    załatwiam tą drugą część - czyli jak jest... nie mocno słonecznie. Na
    serio raz czy dwa razy spojrzałem w lusterko w którym jest monitor - i
    stwierdziłem gówno widać, trzeba odwrócić głowę. ale samo lusterko
    obniża jasność, być moze bez lustra byłaby lepsza widoczność w słońcu.
    Co do samej kamery, ja widzę 70% tylnego zderzaka. musiałby być mały
    słupek, który jest bliżej niż 30cm za autem i nie widać go w bocznym
    lusterku. ale w realnym świecie - nie chcę walnąć w ścianę, inny
    samochód - i w takiej sytuacji, dzięki kamerze dojeżdżam na 3 cm. Ja
    mam zamontowaną kamerę cctv pal, więc takich kamer, z różnymi
    obiektywami jest bardzo dużo. ważne aby jej elektronika, albo
    elektronika lusterka, dawały odbicie lustrzane.
    Reasumujac: Wiele da się poprawić. wyjąć ekran z lusterka, osłonić go,
    może zastosować ekran ze starego przenośnego dvd.... Można pokombinować
    z innym umieszczeniem kamery (wiem że to trudne, ale jak mus to mus.
    może na antence od radia?) Ale 100% zadowolenia uzyskasz z zajebistym
    ekranem i kamerą na wysięgniku.

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-06-05 22:16:38
    Od: z <...@...pl>

    Na chwilę obecną wniosek taki że jak coś jest do wszystkiego... ;-)

    Ekran w przeziernym lusterku w porównaniu z ekranem smartfona
    zainstalowanym w większym słońcu bo niżej to jest dno i 3 metry mułu.
    Może jestem rozbestwiony bo to 3 letni S7 z Amoledem
    Ale Lumia1020 czy Galaxy S2 też już miały Amoledy. (robiły u mnie za
    nawigację)

    Jestem rozczarowany bo jest duży rozdźwięk między przednią a tylną
    kamerką. Da się zrobić za marne grosze przód. Dlaczego nie tył?

    Dlaczego analogowy Pal czy NTSC?
    Chodzi o odległość do monitora?

    Nie da się tego zrobić porządnie? Cyfrowo?

  • 6. Data: 2019-06-06 10:06:38
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 22:16, z pisze:
> [...]
    >
    > Dlaczego analogowy Pal czy NTSC?
    > Chodzi o odległość do monitora?
    >
    > Nie da się tego zrobić porządnie? Cyfrowo?
    nie tanio. ogólnie jest taka tendencja albo nawet wymóg, żeby pewne
    monitoringi działały analogowo. Pierwsza rzecz to lag, czyli opóźnienie.
    te pół sekundy w kamerach cyfrowych to dużo na kamerę cofania. druga
    sprawa: Jak cokolwiek "padnie" w analogu - masz momentalnie czarny
    ekran. natomiast w kamerach cyfrowych, bywają awarie w ktorych przez
    pewien czas, masz wyświetlaną ostatnią prawidłową klatkę.
    Nie twierdzę że niema cyfrowych kamer pozbawionych w.w. wad, ale takie
    tłumaczenia czytałem w związku z pożarem "escape roomów"

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-06-06 11:28:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 10:06, ToMasz pisze:

    Dzięki za wyjaśnienia. Cokolwiek są niedzisiejsze bo z każdym rokiem
    technologia idzie do przodu ale przyjmuję je do wiadomości.

    Zauważyłem że kilka ramek na rejestrację chwali się 170 stopniami.

    Mam jeszcze pomysł na podłączenie się po wifi do smartfona lub tabletu
    który jest i tak zamontowany na stałe w samochodzie.
    Tutaj większym problemem będzie "wstawanie" urządzenia dopiero po
    naciśnięciu przycisku "power" Android tak ma. W mordę...
    Testowałem transmiter xiaomi czy słuchawki po BT i po wykryciu robią to
    co im się karze bez marudzenia. Jest postęp w tej dziedzinie.
    Pamiętam o zagrożeniu ale nawet xiaomi za 500 zł nie laguje w
    dzisiejszych czasach.

  • 8. Data: 2019-06-06 11:41:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-06 o 11:28, z pisze:
> [...]
    > co im się karze bez marudzenia. Jest postęp w tej dziedzinie.
    > Pamiętam o zagrożeniu ale nawet xiaomi za 500 zł nie laguje w

    Ale nadal mylisz system analogowy z cyfrowym. Są oczywiście gotowe
    rozwiązania.
    https://sklep.delta.poznan.pl/rejestratory-i-akcesor
    ia-samochodowe_l1_c947.html

    Tyle że może drogawe ale sprawdzone i dobre.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2019-06-06 12:58:55
    Od: z <...@...pl>

    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-samochodowa-xb-
    truck-1440p-qhd-xblitz_l1_p13682.html

    Tylko to by mnie interesowało ale nie za takie pieniądze.

    Dalej myślę o druciarstwie i rozpruciu zwykłego rejestratora jazdy i
    przerobieniu go na kamerę cofania (koszt ok 100 zł)

  • 10. Data: 2019-06-06 13:27:20
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 12:58, z pisze:
> [...]
    >
    > Dalej myślę o druciarstwie i rozpruciu zwykłego rejestratora jazdy i
    > przerobieniu go na kamerę cofania (koszt ok 100 zł)

    pierwszy problem to brak odbicia lustrzanego.

    ToMasz