  • 41. Data: 2019-06-13 16:14:40
    Temat: Re: Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
    Od: p...@g...com

    --IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia. Co by komu
    szkodziło gdyby wyjazd z ronda był na wprost?

    To zastanów się jaki jest cel ronda i czy osiągnie się go gdy będzie można przelecieć
    na przestrzał.

  • 42. Data: 2019-06-13 16:18:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Jun 2019 15:18:02 +0200, SW3

    > IMO projektanci za bardzo chcą zmuszać kierowców do kręcenia.

    Do zwolnienia to raz, a dwa, przez raz, do upłynnienia ruchu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2019-06-13 19:28:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-13 o 16:18, Myjk pisze:
    > Do zwolnienia to raz, a dwa, przez raz, do upłynnienia ruchu.
    To wiem ale wystarczyła by do tego ta część slalomu przy wjeździe.
    Slalom przy wyjeździe już niewiele ogranicza prędkość a wkurza, zachęca
    do ścinania (chyba żeby pójść na całość i wmontować krawężniki) i
    powoduje, że do ostatniej chwili nie wiadomo (pomijając kierunkowskazy)
    czy pojazd zjedzie danym zjazdem czy nie.

    --
    SW3
    ----

  • 44. Data: 2019-06-13 19:35:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-13 o 16:14, p...@g...com pisze:
> [...]
    > szkodziło gdyby wyjazd z ronda był na wprost?
    >
    > To zastanów się jaki jest cel ronda i czy osiągnie się go gdy będzie można

    Powtórzę najistotniejsze: "za bardzo", "wyjazd".
    Wjazd jak najbardziej niech będzie ciasny na wypadek gdyby ktoś
    przegapił znaki ale dalsze szykany to już tylko robienie na złość a nie
    zwiększanie bezpieczeństwa. Zresztą na filmie widać, że przy obecnej
    konstrukcji da się przelecieć na przestrzał - jedyną przeszkodą jest
    wytarta linia namalowana na asfalcie.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2019-06-14 07:50:50
    Od: p...@g...com

    --Wjazd jak najbardziej niech będzie ciasny na wypadek gdyby ktoś przegapił znaki ale
    dalsze szykany to już tylko robienie na złość a nie zwiększanie bezpieczeństwa.

    jak juz zwolnil to na rondzie nie musi przyspieszac

    --Zresztą na filmie widać, że przy obecnej konstrukcji da się przelecieć na
    przestrzał - jedyną przeszkodą jest wytarta linia namalowana na asfalcie.

    suwerenowi czasami potrzebny jest mur :-)