  • 31. Data: 2013-11-29 10:33:47
    Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, w
    <5256aa30$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <m...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie)
    > zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które
    > mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :(

    Tylko, że to amerykańskie skrzyżowanie było typu 4 x STOP, a nie klasyczne
    równorzędne jak u nas.
    Bez obowiązkowego stopu myślę, że przepustowość byłaby bardziej zbliżona.

  • 32. Data: 2013-11-29 15:12:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    >klasyczne
    >równorzędne jak u nas.
    >Bez obowiązkowego stopu myślę, że przepustowość byłaby bardziej

    Na klasycznym rownorzednym to roznie moze byc, to jak w USA - trzeba
    podjechac, zobaczyc i byc gotowym do ustapienia. A w lewo to sie nie
    skreci, gdy z przeciwka sznur pojazdow do przepuszczenia :-)

    Tu jednak ze swiatlami, i to zmienia wydajnosc.
    Ja juz pisalem jak sie takie jedno we Wroclawiu wyrabia.

    A rondo swoje wymiary ma i w miescie moze nie byc na nie miejsca.

    J.