  • 491. Data: 2016-03-02 12:59:01
    Temat: Re: Rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 11:45:35 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > W sumie bardziej niebezpiecznie i wolniej.

    Tia ;)
    Moje doświadczenie i doświadczenie mieszkańców kilkusettysięcznej dzielnicy mówi co
    innego. Ale oczywiście możesz wierzyć w dowolne bajki.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 492. Data: 2016-03-02 13:03:01
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Feb 2016, Lucenty wrote:

    [...]
    > Według funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego:
    > Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu.

    Zgoda.

    [...]
    > Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie
    > chęć zmiany pasa ruchu.

    IMO zdecydowanie błąd (prawny).
    Brak założenia "przy prawidłowej jeździe".
    Prawidłowo bowiem można (i IMO należy) sygnalizować również
    NIEPRAWIDŁOWE manewry.
    Jak ktoś z obecnych NIGDY nie wykonał ŚWIADOMIE zamierzonego,
    zabronionego manewru, do którego "prawidłowo" powinien użyć
    kierunkowskazu, niech pierwszy rzuci kamieniem.
    IMO za niesygnalizowanie zamiaru nieprawidłowej jazdy kara
    powinna być potrójna.

    Jak inaczej niby zamierzający wjechać na wysepkę *powinien*
    ostrzec "motocykle są wszędzie" niewidocznego (dla niego)
    potencjalnego kierującego, że (potencjalne i rzecz jasna
    zabronione) wyprzedzenie "wolnym paskiem przy wyspie"
    będzie śmiertelnie niebezpieczne?
    A i link z jazdą po rondzie w lewo zawsze trzymam w zanadrzu,
    tak że trochę przypadków dla "migania w lewo" w różnych
    miejscach ronda da się znaleźć w realnie występującym
    świecie, nie w teorii
    :>

    pzdr, Gotfryd
    (ze standardową kwestią różnicy między "może" a "ma prawo")

  • 493. Data: 2016-03-02 13:19:31
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: masti <g...@t...hell>

    szerszen wrote:

    > No cóż, to najlepszy dowód na brak zrozumienia ;)

    a Ty w ogóle rozumiesz co piszesz i dlaczego jest to sprzeczne
    wenetrznie? Bo właśnie to mnie rozbawia

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 494. Data: 2016-03-02 14:24:30
    Temat: Re: Rondo ... skręt z prawego w lewo.
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > I jakoś wszystko jest jasne jak skrzyżowanie jest "typowe", niestety
    > niektórym się wszystko pieprzy jak wyspę postawią na skrzyżowaniu. Bo
    > sobie
    > miszczowie interpretacji wyobrażają tam jakąś osobną drogę, parę
    > skrzyżowań
    > w jednym skrzyżowaniu, same skręty w prawo itp. bzdury. Przez co nie da
    > się
    > szykbo i płynnie przejechać przez skrzyżowanie używając DWÓCH pasów, bo
    > trzeba jeszcze uważać na "kołków" co z prawego pasa w lewo skręcają...

    Mógłbyś wyjaśnić ?
    Chodzi ci o tych "kołków" co zmieniają pas na rondzie z prawego na lewy ?

  • 495. Data: 2016-03-02 14:30:10
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 12:43:25 +0100
    "G.S." <s...@s...com.pl> wrote:

    > W sprawie formalnej - "niedasię".

    Co się nie da?
    Zdejmujesz C12 i jeśli masz zjazd na wprost wyspy, to spokojnie możesz go zamienić na
    C1.
    Jak wjazdy masz prowadzone obok wyspy to możesz zastosować P3, dla mniej ogarniętych
    możesz ewentualnie postawić B2 lub B21 ;)

    A znam dwa skrzyżowania z wyspą po środku, gdzie nie ma żadnych dodatkowych oznaczeń
    (czytaj nie ma C12) poza klasyczne występujące na klasycznych skrzyżówaniach i jakoś
    nikt pod prąd nie jeździ i każdy wie jak ma jechać. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 496. Data: 2016-03-02 14:30:50
    Temat: Re: Rondo ... pieszy.
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > przez rondo. Wpływ pieszych jest taki sam, czy jedziesz slalomem, czy nie.

    > Otóż dużo mniejszy mają wpływ na przejezdność wewnętrznego pasa.
    > szerszeń

    Czy to znaczy, że z wewnętrznego możesz śmignąć pieszemu
    przed nosem, pieszemu przechodzącemu przez jezdnię ?

  • 497. Data: 2016-03-02 14:35:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 12:19:31 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > a Ty w ogóle rozumiesz co piszesz i dlaczego jest to sprzeczne
    > wenetrznie? Bo właśnie to mnie rozbawia

    Nic nie jest sprzeczne, to ty nie odrózniasz dobrych praktyk od przepisów, to że coś
    nie jest napisane w PoRD nie znaczy, że nie można tego z dobrym skutkiem stosować w
    praktyce.

    Nie zgadzam się z Myjkiem co do jego teorii, że prawo nakazuje takie poruszanie się
    po klasycznym C12, zgadzam się że można klasyczne rondo objechać zewnętrznym pasem,
    bo nic tego nie zakazuje. Ale nie zmienia to faktu, że taką jazdę jak opisałem i jaką
    lansuje Myjk uważam za porpawną, bo znakomicie ona ułatwia poruszanie się po takich
    skrzyżowaniach, czego najlepszym dowodem są ronda turbinowe wymuszające właśnie taki
    ruch.

    Jeśli tego nie kumasz, to już jaśniej Ci tego wytłumaczyć nie potrafię, a może po
    prostu się do tego nie nadajesz.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 498. Data: 2016-03-02 14:43:23
    Temat: Re: Rondo ... dookoła.
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Otóż powtórzę, samotne postawienie C12+A7 nie oznacza z zautomatu, że
    > można zewnętrznym pasem zgodnie z przepisami objechać takie rondo
    > dookoła.
    > szerszeń

    Możesz podać przepis, który tego zabrania, lub nakazuje jechać tak jak
    piszesz, czyli rondo C-12/A-7 bez kierunkowego oznakowania poziomego
    i bez kierunkowego oznakowania F-10 ?

  • 499. Data: 2016-03-02 14:47:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 14:30:50 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Czy to znaczy, że z wewnętrznego możesz śmignąć pieszemu
    > przed nosem, pieszemu przechodzącemu przez jezdnię ?

    Nie, to znaczy że jak piesi blokują jeden zjazd, to poruszając się wewnętrzym masz
    wikęszą szansę na zjechanie innym zjazdem, ewentualnie w ogóle wjechać na
    skrzyżowanie.

    Najwyraźniej niewiele jeździsz, albo masz niewiele niedużych C12 w okolicy, skoro
    trzeba ci takie podstawy tłumaczyć.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 500. Data: 2016-03-02 14:48:58
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 2 Mar 2016 14:43:23 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Możesz podać przepis, który tego zabrania, lub nakazuje jechać tak jak
    > piszesz, czyli rondo C-12/A-7 bez kierunkowego oznakowania poziomego
    > i bez kierunkowego oznakowania F-10 ?

    Przecież tłumaczę to od początku.
    PASY na obwiedni.

    --