  • 11. Data: 2020-05-06 16:14:27
    Temat: Re: Router gsm do FTTH
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-06 o 15:50, Krystek pisze:

> [...]
    > abonenta są często mocno ograniczone. Nie może np. zmienić adresacji
    > sieci lokalnej albo ustawień sieci WiFi.
    >
    > Dlatego też bardziej zaawansowani użytkownicy za modemo-routerem
    > dostawcy sieci stawiają własny router i na nim konfigurują sieć według
    > własnych wymagań. Modemo-router od ISP pełni tu rolę końcówki sieci, a
    > właściwą sieć tworzy prywatny router. Oczywiście użytkownik nie ma
    > wpływu na adresację sieci dostawcy, bo adres pobiera przeważnie po DHCP
    > - automatycznie, ale sieć domową może sobie skonfigurować zgodnie z

    W takim przypadku (gdy dostawca do światełka przykleja swój
    modemo-router) to ten router najczęściej ustawia się w tryb bridge lub
    podobny.
    Natomiast jeśli dostawca daje tylko modem, to najczęściej spotykałem nie
    DHCP, tylko PPPeE czy jakiś L2TP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2020-05-06 16:19:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-06 o 14:40, pueblo pisze:
    > Witaj pueblo, 06 maj 2020 w news:5eb2aebd$0$508$65785112

    > Jeszcze uściślę. I nie poterzeba nic więcej - czyli na ścianie jest
    > kabel prosto do routera. Bo to że może być konieczny jakiś terminal
    > FTTH, to już wiem.

    Spytaj dostawcy.
    Jeśli światło idzie do abonenta, to dostajesz albo tylko modem, a "w
    nim" masz nr IP; albo dostajesz modemo-router, w którym jak dobrze
    pójdzie, to masz może raptem ze dwie opcje i tyle.

    Jeśli światło jest dostarczane dla kilku abonentów, to dostajesz tylko
    "kabel z internetem" albo "gniazdko z internetem" - czyli Ciebie już nie
    interesuje, co jest wcześniej, czy światło, czy koncentryk, czy UTP, czy
    biegające stado myszy roznoszących pakiety.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-05-10 14:33:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.05.2020 o 16:14, Adam pisze:
    /.../

> [...]
    > podobny.
    > Natomiast jeśli dostawca daje tylko modem, to najczęściej spotykałem nie

    Ni mają takiej opcji często.

  • 14. Data: 2020-05-10 14:34:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.05.2020 o 14:34, pueblo pisze:
    /.../
> [...]
    > mozliwe, zeby internet swiatlowodowy zostal dostarczony do odbiorcy w
    > taki sposób, że nie potrzebuje on żadnego modemu i wystarczy router z

    Jest możliwe.

  • 15. Data: 2020-05-10 14:35:44
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.05.2020 o 16:19, Adam pisze:
    /.../
    > Spytaj dostawcy.

    Orange dostarcza Funboxa 3 który nie ma opcji bridge

  • 16. Data: 2020-05-21 11:50:46
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Smok Eustachy, 10 maj 2020 w news:5eb7f4e0$0$17364$65785112

    Dzięki. Jakaś konkretna odpowiedź.