  • 11. Data: 2017-08-22 11:48:08
    Temat: Re: Rozbudowa RAM-u w starym PC - co poszło nie tak?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-08-16 o 20:38, Atlantis pisze:
    > Abit NF-7.

    Płyta w tamtych latach bardzo dobra, ale także bardzo wybredna co do
    pamięci...

    Pamiętam, że sporo mniej problemów było z Asus A7N8X-Deluxe

  • 12. Data: 2017-08-23 07:37:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 22.08.2017 11:48, Kamil 'Model' wrote:

    > Płyta w tamtych latach bardzo dobra, ale także bardzo wybredna co do
    > pamięci...

    Hmm... Przekładając różne moduły RAM-u pomiędzy poszczególnymi slotami
    udało mi się w końcu trafić na konfigurację, przy której komputer sie
    uruchamiał wykrywając całe 3GB RAM-u.
    Nie cieszyłem się jednak tym faktem zbyt długo, bo po paru godzinach
    pracy Memtest86+ trafił na kilka błędów.

    Może problem nie leży po stronie modułów pamięci?

    Przypomniałem sobie jedną rzecz - jakiś czas temu demontowałem ten
    komputer celem jego gruntownego przeczyszczenia. Pamiętam, że procesor
    wchodził w podstawke z wyczuwalnym oporem - oznaka wygiętych pinów.
    Ponieważ udało mi się go zamontować i komputer się uruchomił (wtedy
    jeszcze na < 1 GB RAM-u) nie drążyłem tematu. Może jednak tutaj leży
    przyczyna.

    Ewentualnie: czy przyczyną może być niewielka ilość kurzu, jaka mogła
    się zebrać w nieużywanym nigdy slocie?

  • 13. Data: 2017-08-24 14:42:56
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-08-23 o 07:37, Atlantis pisze:

> [...]
    > przyczyna.
    >
    > Ewentualnie: czy przyczyną może być niewielka ilość kurzu, jaka mogła

    To raczej wina modułów pamięci i płyty.
    Nie każda płyta działa dobrze z daną pamięcią.
    Właśnie najbardziej wybredny pod tym względem był Abit oraz Epox (stare
    dobre czasy)