  • 1. Data: 2018-10-27 17:23:47
    Temat: Rozmiar opon a spalanie
    Od: Bok <a...@g...com>

    Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator
    który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1
    stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

  • 2. Data: 2018-10-27 17:54:51
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 17:23:47 +0200, Bok napisał(a):
    > Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator
    > który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1
    > stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

    Po pierwsze - to ci sie srednica zmieni, wiec licznik bedzie inaczej
    liczyl.
    I juz spalania nie da sie porownac :-(

    J.

  • 3. Data: 2018-10-27 17:59:47
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-10-27 o 17:54, J.F. pisze:

    > Po pierwsze - to ci sie srednica zmieni, wiec licznik bedzie inaczej
    > liczyl.
    > I juz spalania nie da sie porownac :-(
    >
    > J.

    tak tak wiem ale chodzi o opory toczenia

  • 4. Data: 2018-10-27 18:29:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 17:59, Bok pisze:

    > tak tak wiem ale chodzi o opory toczenia
    Niemierzalne. Podobny efekt masz przy niskim ciśnieniu.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 5. Data: 2018-10-27 20:53:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 października 2018 17:23:45 UTC+2 użytkownik Bok napisał:
    > Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator
    > który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1
    > stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

    Zbankrutujesz
    Załóż węższe to przez kika lat na piwo przyoszczędzisz

  • 6. Data: 2018-10-28 00:07:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bok pisze tak:

    > tak tak wiem ale chodzi o opory toczenia

    Przechodząc z opon miękkich na jakieś kamienie gładkie spalanie może
    nie wzrośnie nawet.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 7. Data: 2018-10-28 07:27:21
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-10-27 o 20:53, Kris pisze:

    > Zbankrutujesz
    > Załóż węższe to przez kika lat na piwo przyoszczędzisz

    na razie znalazłem: opór toczenia pochłania 4 do 7 % energii
    dostarczanej przez napęd, 4% jazda miejska 7% autostrada

    opory toczenia różnych opon:
    Michelin XW4 P215/65/R15 S 0.0093
    Michelin MXV4 P205/65/R15 0.0095

  • 8. Data: 2018-10-28 12:56:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1
    > stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

    O tak zwazne zerozeronic ;)

  • 9. Data: 2018-10-29 05:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Po pierwsze - to ci sie srednica zmieni, wiec licznik bedzie inaczej
    > liczyl.
    > I juz spalania nie da sie porownac :-(

    Oczywiście ze sie da.
    Po prostu bedzie to odrobine trudniejsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 10. Data: 2018-10-29 09:52:46
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 27-10-2018 o 17:23, Bok pisze:
    > Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator
    > który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1
    > stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

    Mogę przytoczyć jako przykład, porównanie dwóch fabrycznie nowych Opli
    Kadetów 1,6D około 30 lat temu. Nie pamiętam dokładnie rozmiarów opon,
    ale jeden miał opony 155, a drugi chyba 165 (175 mniej prawdopodobne).
    Na trasie 1000 km różnica zużycia paliwa wyszła około 0,3 l na 100 km.

    yabba