  • 1. Data: 2018-10-27 17:23:56
    Temat: Czym "zamalować" rysy na karoserii?
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Wyjeżdżając tyłem odrapałam tylny zderzak (część polakierowaną)
    o kamienny wazon. Powstało kilka rys koloru białego oraz niewielka
    powierzchnia gdzie lakier jest zdarty i widać ciemny, chyba podkład.
    Lakier metalik.

    Spróbowałam miękką szmatką rozetrzeć na tym pastę do ręcznego
    usuwania zadrapań firmy AbelAuto, a następnie środkiem o nazwie
    Color Magic Polish firmy TurtleWax do maskowania plam
    i drobnych zadrapań na każdego rodzaju lakierze. Nie pomogło.

    Obawiam się, że bez użycia niewielkiej ilości lakieru danego koloru
    zatuszować się tego nie da. Skorzystanie z fachowego warsztatu
    nie ma sensu, bo koszt nie wart efektu.
    Chcę spróbować zrobić to sama. Cierpliwości mi nie zabraknie.

    Pytania:
    - w jakiej postaci lakier (mam numer) i ewentualnie inne środki kupić ?
    - jakie "narzędzia" kupić (pędzelki itp)?
    - jak to zrobić? (krok po kroku).

    Ewentualnie może znacie jakąś "złotą rączkę", która zajmuje się takimi
    rzeczami i ma wprawę, a policzyłaby niewiele za robociznę? Warszawa
    lub okolice.

    Będę bardzo wdzięczna za rady.

  • 2. Data: 2018-10-27 18:12:57
    Temat: Re: Czym "zamalować" rysy na karoserii?
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 27.10.2018 o 17:23, E pisze:

    > Lakier metalik.

    A jaki jest kolor lakieru na samochodzie?
    Bo jak jakiś "standardowy" - np. czarny, srebrny, to może wystarczy
    kupić mazak olejny w zbliżonym kolorze w sklepie dla plastyków i porobić
    kreski w miejscu rys. Nie będzie to idealnie, ale z daleka nie będzie
    zwracać uwagi.
    Drugi biegun pod względem kosztów jak i efektu, to znaleźć firmę od auto
    detailingu - oni powinni mieć odpowiednie środki, ewentualnie będą
    potrzebować trochę lakieru pod kolor (po podaniu koloru nawet sami go
    kupią).
    Metoda pośrednia - ja w Toyocie uzupełniałem rysy zestawem do tego
    przeznaczonym zakupionym w salonie Toyoty. Może do twojej marki też w
    mają w salonie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2018-10-27 18:20:22
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki jest kolor lakieru na samochodzie?
    Kolor niestety "zlamany" - srebrno-zielony, więc konieczne
    posłużenie się oryginałem, kod znam.

    > Metoda pośrednia - ja w Toyocie uzupełniałem rysy zestawem do tego przeznaczonym
    zakupionym w
    > salonie Toyoty. Może do twojej marki też w mają w salonie?
    To może być dobry pomysł. Zadzonię do serwisu w poniedziałek rano.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-10-27 18:26:06
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "E" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To może być dobry pomysł. Zadzonię do serwisu w poniedziałek rano.
    Cy mógłbyś jeszcze napisać jak się ten Twój zestaw nazywał. Spróbuję do poniedziałku
    znaleźć coś podobnego do Peugeota w Internecie.

  • 5. Data: 2018-10-27 18:27:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 17:23, E pisze:
> [...]
    > - w jakiej postaci lakier (mam numer) i ewentualnie inne środki kupić ?
    > - jakie "narzędzia" kupić (pędzelki itp)?

    Na jutubie pełno filmów.

    Odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
    Ja najpierw troszkę zeszlifowałem ostre krawędzie papierem 200/500 (w
    zależności od potrzeb), później szpachelek, żeby wypełnić wżery, znów
    szlifowanie na gładko, lakier w spreju (tutaj osłonić resztę auta) i
    lakierem pokrywać na zasadzie "zamazywania" znaczy kilka razy w
    odstępach czasowych i nie z bliskiej odległości, żeby zacieków nie
    porobić, na końcu spray z clarem/lakier bezbarwny i na drugi dzień, po
    wyschnięciu dopolerwoać pastą, żeby przejścia/zmatowienia się zamazały.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 6. Data: 2018-10-27 18:28:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyzwyczaj sie do rys.

  • 7. Data: 2018-10-27 19:17:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 27.10.2018 o 18:26, E pisze:

    > Cy mógłbyś jeszcze napisać jak się ten Twój zestaw nazywał. Spróbuję do
    > poniedziałku
    > znaleźć coś podobnego do Peugeota w Internecie.

    Ja robiłem czymś takim:
    https://allegro.pl/oryg-lakier-zaprawkowy-sztyft-toy
    ota-rozne-kolory-i7636001198.html

    Są dostępne zestawy oryginalne, jak i dorabiane. Najlepiej szukać pod
    'zaprawki'.

    Tylko oczywiście w takiej technologii efekt nie będzie 100%, ale
    stosunek kosztów i włożonej pracy do efektu powinien być zadowalający.

    Pozdr,
    --
    Kymco Xciting 500i sqter'08
    MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03

  • 8. Data: 2018-10-27 19:23:20
    Od: "E" <n...@p...pl>

> [...]
    >
    > Tylko oczywiście w takiej technologii efekt nie będzie 100%, ale stosunek kosztów i

    Bardzo dziękjuję.

  • 9. Data: 2018-10-27 20:28:52
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 27.10.2018 o 18:27, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > porobić, na końcu spray z clarem/lakier bezbarwny i na drugi dzień, po
    > wyschnięciu dopolerwoać pastą, żeby przejścia/zmatowienia się zamazały.

    Jakoś nie widzę tego, żeby punktowo sprajem na metaliku wyszłoby
    akceptowalnie. Do tego polerowanie pastą lakieru ze spraju (bez
    utwardzacza) na drugi dzień? Jakoś nie wierzę, że to się mogło udać.

    Pozdr,

  • 10. Data: 2018-10-27 20:45:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 20:28, LEPEK pisze:

    > Jakoś nie widzę tego, żeby punktowo sprajem na metaliku wyszłoby
    > akceptowalnie.

    Punktowo nie, trzeba raczej "mgiełką" na zasadzie że jakaś część obok
    miejsca (naokoło) jest odkryta. Cała zabawa w tym, żeby nie dać zbyt
    grubej warstwy a zakryć po szpachlowaniu miejsce otarcia. Generalnie
    można podać najpierw lakier podkładowy w zależności jakim lakierem
    bazowym dysponujemy (krycie) i czynność lakierowania rozłożyć sobie na
    3x po godzinie (najlepiej w garażu).

    > Do tego polerowanie pastą lakieru ze spraju (bez
    > utwardzacza) na drugi dzień? Jakoś nie wierzę, że to się mogło udać.

    Przecież napisałem że lakier bezbarwny na drugi dzień. Możliwe że miałem
    taki z utwardzaczem. Nie wiem, bo w lakier zaopatruję się w lakierni,
    gdzie sporządzają mi w spreju wg numeru spisanego z karoserii a
    bezbarwny (oni już wiedzą o co chodzi) dostaję do kompletu.

    Kilka razy się już tak bawiłem i bangla.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?