  • 1. Data: 2010-03-01 20:42:55
    Temat: Rury karbowane - jak się je produkuje?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Podobno nie ma głupich pytań, więc zaryzykuję ;)

    Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia
    produkcji popularnych peszli? Gładka rura z tworzywa - wiadomo,
    technologia jest prosta jak cep, ale rura karbowana?
    Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to gładka rura jeszcze w miękkiej
    fazie rozdmuchiwana w jakiejś ruchomej formie (a choćby dwa walce z
    wytłoczonymi połówkami karbowanego obwodu peszla), ale widzę tu
    pewne problemy technologiczne i stąd pytanie.
    Gógiel znalazł mi jedynie maszynę w widoku ogólnym oraz jakiś bardzo
    ogólny schemat blokowy, z którego kompletnie nic nie wynika.

    J.

  • 2. Data: 2010-03-01 21:15:40
    Temat: Re: Rury karbowane - jak się je produkuje?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Gógiel znalazł mi jedynie maszynę w widoku ogólnym oraz jakiś bardzo
    > ogólny schemat blokowy, z którego kompletnie nic nie wynika.

    W jednym z odcinków " jak to jest zrobione" pokazują jak się robi plastikowe
    rury karbowane. Prostsze niż budowa cepa jak się ma oprzyrządowanie. Chcesz
    takie oprzyrządowanie? Mogę Ci zrobić. Z tego co widziałem w tv to w dwóch
    milionach dolarów można się spokojnie zmieścić.

  • 3. Data: 2010-03-01 22:27:03
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kogutek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tego
    > co widziałem w tv to w dwóch milionach dolarów można się spokojnie

    Przeczytaj jeszcze raz, o co pytam.

    J.

  • 4. Data: 2010-03-02 11:44:50
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Przeczytaj jeszcze raz, o co pytam.
    >
    > J.

    O to pytasz " Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia
    produkcji popularnych peszli?". A ja Ci odpisałem gdzie możesz zobaczyć jak
    działa maszyna. Może miałem jeszcze film streścić i powstawiać rysunki?

  • 5. Data: 2010-03-02 14:14:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 2 Mar, 12:44, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > działa maszyna. Może miałem jeszcze film streścić i powstawiać rysunki?

    Pytałem "jak działa", nie "gdzie można _było_ zobaczyć". Co niby mam z
    twoją informacją zrobić? Napisać do Discovery zapytanie, kiedy ten
    odcinek będą powtarzać?
    Streszczenie filmu byłoby o wiele lepszą drogą. Choćby proste,
    dwuzdaniowe, rysunki i opisywanie filmu scena po scenie możesz sobie
    darować :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-03-02 17:23:02
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Jarek P. wrote:
> [...]
    > Gógiel znalazł mi jedynie maszynę w widoku ogólnym oraz jakiś bardzo
    > ogólny schemat blokowy, z którego kompletnie nic nie wynika.

    Proszem bardzo. Wszystko widac.
    Proces przypomina gasiennice ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=23PCyYR8XoM

    Tmek

  • 7. Data: 2010-03-02 17:30:59
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Tmek <g...@o...pl> wrote:

    > Proszem bardzo. Wszystko widac.
    > Proces przypomina gasiennice ;)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=23PCyYR8XoM

    O, dzięki :-)

    To co prawda nie peszel, a PESZEL (a raczej chyba rura drenarska),
    ale idea pewnie jest ta sama.

    J.

  • 8. Data: 2010-03-02 21:32:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010 18:30:59 +0100, "Jarek P."

    Masz i mniejsza w odnosnikach

    http://www.youtube.com/watch?v=fR-yn2T-GeU

    J.