  • 31. Data: 2024-02-01 22:39:42
    Temat: Re: Rwew źródła
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 29.01.2024 o 12:21, heby pisze:

    > Podejrzane. Jesli jest przedmiot typu "laboratorium" czy "pracownia" to
    > nie mają wyjścia. Ćwiczenia, kable, trochę złomu i jazda.
    >
    > Swoją drogą: ostatnio znajomy, uczący tumanizmu, ale w "technikum",
    > stwierdził, że coraz więcej nauczycieli zawodowych nie ma pojęcia czego
    > uczy. Przychodą po jakiegoś rodzaju podyplomówce i w kółko marudzą jakie
    > ich życie ciężkie, bo sami nie rozumieją co uczą i muszą świecić oczami
    > przed, czasami, kumatymi uczniami.
    >
    > Selekcja negatywna...

    Niestety, ale w szkolnictwie na poziomie technikum są Bardzo Duże braki
    jeśli chodzi o nauczycieli zawodowców, zwłaszcza z naszej branży.
    Powodem tego jest upadek prestiżu zawodu nauczyciela a przede wszystkim
    bardzo niskie wynagrodzenie. Nawet, głośna ostatnio podwyżka 30% dla
    nauczycieli, według mnie niewiele zmieni dla nauczycieli zawodów w
    naszej branży. Więc sytuacja opisana powyżej, że zawodów uczą
    nauczyciele po jakiś podyplomówkach, którzy nie do końca rozumieją czego
    uczą, jest jak najbardziej realna.
    Smutne to ale prawdziwe.
    Z drugiej strony, dzisiejsza młodzież nie jest łatwa. Bardzo Dużo
    młodzieży jest z "różnej maści" orzeczeniami - co nie pomaga a wręcz
    przeciwnie. A na dodatek, dzisiaj takiego ucznia to nawet brzuchem nie
    można dotknąć ...

    Ale są też pozytywy ...

    Robert