  • 11. Data: 2012-09-24 17:09:44
    Temat: Re: Rysa na szybie
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <k3k859$uiv$1@node1.news.atman.pl>
    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > ...właściwie to bardzo przeszkadza, bo nagrywam
    > czasem takie filmiki krajoznawcze:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=QO0WHAnLRL0
    > http://www.youtube.com/watch?v=OPPEjwXB5lY

    Przy okazji zapytam - czym kręcone?

    Nie zauważyłem standardowego problemu wielu tanich rejestratorów,
    czyli utraty kilku sekund nagrania przy zmianie pliku, a wręcz
    sekundowe powtórki. A jakość do moich celów wydaje się wystarczająca,
    więc mnie zainteresował.

    --
    Jacek Politowski

  • 12. Data: 2012-09-24 23:34:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-24 17:09, Jacek Politowski pisze:

> [...]
    > czyli utraty kilku sekund nagrania przy zmianie pliku, a wręcz
    > sekundowe powtórki. A jakość do moich celów wydaje się wystarczająca,

    To jest chyba dokładnie taka sama kamerka jak na tej aukcji:
    http://allegro.pl/i2639152601.html
    Tzn. tak samo wygląda, ale potrafi też nagrywać 1080 linii
    (ale słabo to wychodzi, 15fps).

    Kupiłem ją po dwóch nieudanych zakupach innych, tańszych kamerek.
    Pierwsza tania (100 zł, używana) miała rozdzielczość 640x480,
    zacinał się co chwilę film (przerwy 1-2 sekundowe) i w końcu
    całkiem przestała działać. Druga (200 zł, nowa) - nie zacinał się
    obraz, ale zamiast obiecanych 30 fps było praktyczne 15 fps,
    bo zwykle każdy kadr był powtórzony (ale jakoś losowo, niektóre
    poprawne). Do tego oczywiście przerwy między nagraniami dochodzące
    do 25 sekund (!!!) i bardzo słaby dźwięk.

    Trzeba szukać kamery z kompresją H.264 i najlepiej poprosić o przykładowy
    filmik. Sprzedawca tej którą kupiłem też nie potrafił odpowiedzieć
    na pytanie o przerwy między nagraniami (na szczęście przerwy są
    nawet ujemne). Dodatkowo: po wysłaniu pieniędzy otrzymałem całkiem
    inną kamerkę za 100 zł i trochę trwało, zanim udało się ją wymienić
    na właściwą.

    Karta pamięci 32 GB wystarcza przy formacie 1280x720 30fps na 9 godzin
    ciągłego nagrania. Zasilać trzeba wtedy z zewnątrz (USB), bo akumulatorek
    wystarcza tylko na 2 godziny przy wyłączonym ekranie - można wyłączyć
    podczas nagrywania. Żeby widzom się nie nudziło oglądanie, filmik
    można przyspieszyć zmieniając na 60 fps (ładny, płynny ruch - niestety
    nie przechodzi na YouTube) i dodatkowo wybierając tylko co drugi
    albo co trzeci kadr.

    P.

  • 13. Data: 2012-09-25 13:39:38
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-21 18:48, Lewis pisze:

    > Nie ma, tempo to chyba najbadziewniejszy chłam na rynku w dziedzinie past
    polerskich. Możesz Spróbować, krzywdy tym szybie nie wyrządzisz ;)

    A skoro juz o tym, to co jest dobre do lakieru? Z powszechnie dostępnych.
    Bo ja czasem używam tempo i w sumie działa, ale skoro może być lepiej...?

  • 14. Data: 2012-09-25 16:25:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    > A skoro juz o tym, to co jest dobre do lakieru? Z powszechnie dostępnych.
    > Bo ja czasem używam tempo i w sumie działa, ale skoro może być lepiej...?

    Zależy co chcesz zrobić. Jak całe auto odświeżyć, to np. Farecla,
    Menzerna, Meguiars Ultimate Compound.
    Choć ja osobiście używam Koch Chemie.
    Tempo to się nadaje, żeby na szybko zetrzeć czyjś lakier ze swojego,
    lakierowanego zderzaka.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 15. Data: 2012-09-25 21:05:15
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <k3qjkq$ugn$1@node1.news.atman.pl>
    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest chyba dokładnie taka sama kamerka jak na tej aukcji:
    > http://allegro.pl/i2639152601.html
    > Tzn. tak samo wygląda, ale potrafi też nagrywać 1080 linii
    > (ale słabo to wychodzi, 15fps).

    A masz na niej jakieś oznaczenia?

    Ta według specyfikacji na różnych stronach (producenta nie znalazłem)
    zapisuje MJPEG, tak samo w jakimś CARCAM-ie obsługującym teoretycznie
    1080p. A jeśli dobrze zrozumiałem, to Twoja używa H.264.

    --
    Jacek Politowski

  • 16. Data: 2012-09-27 01:01:52
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-25 21:05, Jacek Politowski pisze:
    > A masz na niej jakieś oznaczenia?

    Nazwa jest dziwna: "Carvun HD CAR DVR".
    http://piotrne.republika.pl/kamerkasam1.jpg

    > A jeśli dobrze zrozumiałem, to Twoja używa H.264.

    Tak, H.264. MJPEG to jest "motion JPEG", czyli ciąg niezależnie
    kompresowanych obrazów. Daje słabszą kompresję niż H.264,
    w związku z czym kamerki z takim kodekiem mają duże problemy
    z płynnym zapisem filmu. H.264 wymaga szybszego procesora
    w kamerze.

    Najlepiej poprosić sprzedawcę o oryginalną próbkę filmu
    (nie przez YouTube, bo się przerobi na inny kodek).

    P.

  • 17. Data: 2012-09-27 07:43:45
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <k401h1$7av$1@node2.news.atman.pl>
    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Nazwa jest dziwna: "Carvun HD CAR DVR".
    > http://piotrne.republika.pl/kamerkasam1.jpg

    I to ułatwiło zadanie. Dzięki! :-)

    --
    Jacek Politowski

  • 18. Data: 2012-10-02 18:37:36
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Nazwa jest dziwna: "Carvun HD CAR DVR".
    > http://piotrne.republika.pl/kamerkasam1.jpg

    Powrócę do tematu.

    Czy zauważyłeś w swoim egzemplarzu regularne (u mnie co sekundę)
    brzęczenie podczas nagrywania, które słychać później również na
    nagranym filmie? (u mnie jego intensywność zależy trochę od użytej
    karty MicroSD)

    Nie jest przesadnie głośne (radio zapewne je zagłuszy), ale mnie
    irytuje i wolałbym go nie mieć (słychać zwłaszcza na postoju, np.
    na skrzyżowaniu - czyli dość często).

    Zastanawiam się, czy ten typ tak ma, czy raczej tak ma mój egzemplarz.

    Możesz przy okazji sprawdzić wersję softu (jest w menu). U mnie to
    DVR-B709.1101112-B

    --
    Jacek Politowski

  • 19. Data: 2012-10-04 00:14:48
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-02 18:37, Jacek Politowski pisze:
> [...]
    > brzęczenie podczas nagrywania, które słychać później również na
    > nagranym filmie? (u mnie jego intensywność zależy trochę od użytej

    Nie zauważyłem. Może zostawię na YT filmik z dźwiękiem
    (wycinałem, bo filmiki były przyspieszone, a część to różne
    rozmowy). Zauważyłem za to, że z inną kartą microSD były
    problemy z zapisem video. Tzn. wyglądało to na błędy w pliku AVI
    - obraz od pewnego miejsca stawał się "poszatkowany", a niektóre
    odtwarzacze w takich miejscach zawieszały się. Po wymianie
    karty pamięci nie zdarzyło się to.

    Wersję firmware-u mam w zupełnie innym formacie. Wypisuje się
    takie coś:
    077B9711123101
    Może to nie jest ten sam model?

    Pozdrawiam