  • 1. Data: 2011-10-28 16:27:47
    Temat: S5700 i karty SD
    Od: "fenek" <q...@u...op.as>

    Znajoma z netu ma taki aparat i w tej chwili korzysta z karty SD o
    pojemności 1GB, którą dość szybko zapełnia. Jakie maksymalnie pojemności
    kart obsługuje ten aparat, zadziałają tam SDHC? Podobno tylko od którejś
    wersji softu, nigdy nie miałem tego aparatu w ręku, jak się sprawdza
    wersje oprogramowania?

  • 2. Data: 2011-10-28 19:01:52
    Temat: Re: S5700 i karty SD
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-28 18:27, fenek pisze:
> [...]
    > kart obsługuje ten aparat, zadziałają tam SDHC? Podobno tylko od którejś
    > wersji softu, nigdy nie miałem tego aparatu w ręku, jak się sprawdza

    Najprościej będzie zajrzeć do instrukcji obsługi.
    Możesz też włożyć kartę do czytnika i zobaczyć, jak sformatowana jest
    karta - czy jest to FAT16, czy FAT32. Jeśli FAT16, to nie obsłuży kart
    pojemniejszych niż 2GB, jeśli FAT32, to obsłuży 4GB i być może
    pojemniejsze karty.

  • 3. Data: 2011-10-28 19:14:50
    Od: "fenek" <q...@u...op.as>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karta - czy jest to FAT16, czy FAT32. Jeśli FAT16, to nie obsłuży kart
    > pojemniejszych niż 2GB, jeśli FAT32, to obsłuży 4GB i być może

    Napisałem znajoma z netu, żeby wyjaśnić iż nie mam dostępu do aparatu,
    ani do karty, jesteśmy oddaleni o 300km.
    Chce jej podesłać link do allegro i niech sobie kupi kartę. Instrukcja
    niestety wyrzucona a PDF z netu nic chyba nie da, aparat ma już swoje
    lata, więc pewnie napisali 2GB, bo nie było wtedy większych pojemności.
    Czytnika brak, a sprawdzanie softu to podejrzewam jest jakiś myk?
    Pytanie wciąż aktualne, może ktoś ma taki aparat?

  • 4. Data: 2011-10-28 21:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2011, "Paweł W." wrote:

    > Najprościej będzie zajrzeć do instrukcji obsługi.

    Skuteczniejsza metoda to sprawdzić opis update'ow firmware (o ile
    istnieją, a w tym przypadku istnieją).
    Niejednokrotnie bywa tak, że podobne ficzery są "dokładane" z czasem :)
    http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/soft
    ware/firmware/s/finepix_s5700/index.html
    "Updates the compatibility for SDHC Memory Card"

    Wyżej jest wzmianka że poprawia błąd dla kart 4 GB.
    Wniosek: co najmniej 4 GB "łyka".

> [...]
    > czy jest to FAT16, czy FAT32. Jeśli FAT16, to nie obsłuży kart pojemniejszych
    > niż 2GB, jeśli FAT32, to obsłuży 4GB i być może pojemniejsze karty.

    Metoda nie działa - mogę ci organoleptycznie pokazać aparat który
    karty <=2GB formatuje FAT16 zaś większe FAT32.
    To chyba nawet jest "standard" w zachowaniu.
    Zwróć uwagę że pytanie jest o *zakup* karty (czyli nie może testować
    a priori bo nie ma na czym).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-10-28 21:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2011, fenek wrote:

    > więc pewnie napisali 2GB, bo nie było wtedy większych pojemności.

    Być może firmware trzeba zupgrade'ować.
    Uwaga na zasilanie (jak zawsze):
    http://fujiklub.pl/viewtopic.php?t=4277

    > Czytnika brak, a sprawdzanie softu to podejrzewam jest jakiś myk?

    Kombinacja - klawisz w momencie włączenia, jak chodzi o firmware.
    Jest opis w linku wyżej.
    Jak chodzi o wersję FAT to pisać mi się nie chce, bo zależy od
    systemu operacyjnego.

    > Pytanie wciąż aktualne, może ktoś ma taki aparat?

    Nie :>
    ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-10-30 12:56:45
    Od: "fenek" <q...@u...op.as>

    > Niejednokrotnie bywa tak, że podobne ficzery są "dokładane" z czasem
    > :)
    > http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/soft
    ware/firmware/s/finepix_s5700/index.html

    Jeszcze jedno pytanko, bo nigdy nie wgrywałem "biosu" do aparatu,
    jedynie do komputera. Czy ten update nie usunie polskiego menu?

  • 7. Data: 2011-10-30 20:55:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    > Metoda nie działa - mogę ci organoleptycznie pokazać aparat który
    > karty <=2GB formatuje FAT16 zaś większe FAT32.

    Ale można mniejszą sformatować w czytniku na FAT32 i zobaczyć, czy
    aparat widzi, czy proponuje formatowanie karty.
    Ale dyskusja na ten temat dalej chyba nie ma sensu. W każdym razie w
    pierwszym swoim poście odpowiedziałeś, że obsługuje karty SDHC o co
    najmniej 4GB pojemności, a to chyba powinno wystarczyć właścicielce, a
    jak nie, niech dokupi drugą. :)

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 8. Data: 2011-10-31 09:13:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 13:56, fenek pisze:

    > Jeszcze jedno pytanko, bo nigdy nie wgrywałem "biosu" do aparatu,
    > jedynie do komputera. Czy ten update nie usunie polskiego menu?

    Nie powinien.