  • 1. Data: 2013-08-14 17:16:37
    Temat: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    http://blog.testowka.pl/2013/08/07/zmiany-w-scrum/

    Ja się popłakałem ze śmiechu. Mówiłem kolegom, że SCRUM
    zaczyna "odkrywać" rozwiązania znane od dziesięcioleci. :)

    w. (na nieszczęście [swoje] członek zespołu scrumowego)

  • 2. Data: 2013-08-14 18:08:03
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 14 Aug 2013 08:16:37 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >zaczyna "odkrywać" rozwiązania znane od dziesięcioleci. :)
    >
    >w. (na nieszczęście [swoje] członek zespołu scrumowego)

    Na tym polega benius "gurus".

    Chcialem zauwazyc, ze niedawno poatentowano "linked list",
    programowanie liniowe i semafor. Natomiast slynne i opatentowane
    Goglowe "map reduce" to nic innego niz znane od dziesiecioleci "divide
    and conquer", czy analogoczne konstrukcje tak stare lak Lisp

    A.L.

  • 3. Data: 2013-08-14 20:12:18
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, August 14, 2013 6:08:03 PM UTC+2, A. L. wrote:

    > Na tym polega benius "gurus".

    SCRUM i w ogóle Agile to niezła kasa dla centrów certyfikujących,
    dla "konsultantów" i całej zgrai ludzi. SCRUM to ogólnie
    ściema, oderwane od realiów reguły + sekciarska otoczka.

    Bawi mnie, że zmieniają pryncypia. Bo rzeczywistości nie
    da się zamknąć w 12-stronicowy SCRUM Guide. :)

> [...]
    > Goglowe "map reduce" to nic innego niz znane od dziesiecioleci "divide
    > and conquer", czy analogoczne konstrukcje tak stare lak Lisp

    Współczesna "informatyka" to odkrywanie koła i sprzedawanie jako
    nowości. Czytałem kilka dni temu tutorial Algola68 (staruszek ma
    ponad 40 lat) - ten język jest o kilka długości przed współczesnymi,
    ma nawet wsparcie dla współbieżności (dość proste, ale jednak).
    Ale furorę robi dramatycznie prymitywny javascript albo php.

    w.

  • 4. Data: 2013-08-14 20:46:44
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Wed, 14 Aug 2013 11:12:18 -0700, Wojciech Muła
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > SCRUM i w ogóle Agile to niezła kasa dla centrów certyfikujących,
    > dla "konsultantów" i całej zgrai ludzi. SCRUM to ogólnie
    > ściema, oderwane od realiów reguły + sekciarska otoczka.

    Mam znajomych, którzy właśnie tym się zajmują. Jeżeli myślisz że
    oni nie klną jak szewc mówiąc o rzeczach, z którymi muszą mieć
    do czynienia, to się mylisz. Ale zaraz potem zmieniają się
    w sekciarzy.

    > Bawi mnie, że zmieniają pryncypia. Bo rzeczywistości nie
    > da się zamknąć w 12-stronicowy SCRUM Guide. :)

    A dlaczego oni zmienili nazwę "Backlog Grooming" na "Backlog Refinement"?
    Musiały być dość zabawne powody.

    > Ale furorę robi dramatycznie prymitywny javascript albo php.

    Ja pamiętam, jak prymitywny PCet robił furorę wraz z pewnym systemem
    operacyjnym. Tak już jest.

    --
    Edek

  • 5. Data: 2013-08-14 21:29:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >ma nawet wsparcie dla współbieżności (dość proste, ale jednak).
    >Ale furorę robi dramatycznie prymitywny javascript albo php.

    Widze tu jakies zle emocje.

    Przede wszystkim dobrej baletnicy jezyk nie przeszkadza. A po drugie
    dzialamy w okreslonych realiach, byc moze w jakims swiecie rownoleglym
    furore robi algol68, a Internet nie istnieje.

  • 6. Data: 2013-08-14 22:03:08
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, August 14, 2013 9:29:03 PM UTC+2, Ghost wrote:
    > Widze tu jakies zle emocje.

    Eee, nie. Raczej nostalgia za językami najpierw zaprojektowanymi,
    a dopiero później zaimplementowanymi. :)

    > Przede wszystkim dobrej baletnicy jezyk nie przeszkadza.

    Teoretycznie. Praktycznie są sytuacje, gdy język ma za dużo
    ograniczeń i trzeba zakładać majtki przez głowę.

    > A po drugie dzialamy w okreslonych realiach, byc moze
    > w jakims swiecie rownoleglym furore robi algol68,
    > a Internet nie istnieje.

    Oczywiście, ale chyba można sobie nieszkodliwie ponarzekać?

    Chociaż nie - niekiedy nie można. Ponieważ dość często
    wyrażałem się niepochlebnie o SCRUM-ie [np. że SCRUM to nic
    nie warte gówno], więc na ostatnich "retrospektywach" zespół
    podjął uchwałę, że nie wolno krytykować niekonstruktywnie. :)
    To taka historyjka, żeby pozostać ontopic. :)

    w.

  • 7. Data: 2013-08-14 22:11:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Eee, nie. Raczej nostalgia za językami najpierw zaprojektowanymi,
    >a dopiero później zaimplementowanymi. :)

    Jasne, zwlaszcza jezyki z wykorzystaniem slow z jezyka naturalnego danej
    narodowosci. Miodzio.

  • 8. Data: 2013-08-14 23:06:15
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/08/2013 21:03, Wojciech Muła wrote:

> [...]
    > nie warte gówno], więc na ostatnich "retrospektywach" zespół
    > podjął uchwałę, że nie wolno krytykować niekonstruktywnie. :)

    I słusznie! http://www.youtube.com/watch?v=S4LYzqaoP9Y

    Poważnie jednak: jeśli cała reszta zespołu jest zadwolona, a ty jeden
    nie, ale też nie potrafisz zaproponować alternatywy, która by zespołowi
    odpowiadała, to może jednak problem jest taki, że nie pasujecie do
    siebie i po prostu nie powinniście być w jednym zespole?

  • 9. Data: 2013-08-14 23:07:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 14 Aug 2013 11:12:18 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >ma nawet wsparcie dla współbieżności (dość proste, ale jednak).
    >Ale furorę robi dramatycznie prymitywny javascript albo php.

    Na temat Algolu 68 zapuscilem osobny watek. Z checia popisze

    W 100% zgadzam sie z "odkrywaniem kola". Spotkalem wielu ludzi dla
    ktorych szokiem byla wiadomosc ze odsmiecacz to nei wynalazek
    ostatnich 10 lat, i ze Lisp juz go mial

    A.L.

  • 10. Data: 2013-08-14 23:09:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/08/2013 16:16, Wojciech Muła wrote:
    > http://blog.testowka.pl/2013/08/07/zmiany-w-scrum/
    >
    > Ja się popłakałem ze śmiechu. Mówiłem kolegom, że SCRUM
    > zaczyna "odkrywać" rozwiązania znane od dziesięcioleci. :)

    Ale właściwie co takiego "odkrywa"? Ja w tych zmianach żadnych odkryc
    nie widzę.

    > w. (na nieszczęście [swoje] członek zespołu scrumowego)

    Chyba że to zespół scrumowy na zasadzie "fajnie by było nie dzielić
    planowania iteracji na dwa timeboxy, ale Święta Księga mówi, że trzeba,
    więc musimy nadal to robić, bo inaczej nie będziemy mieli Prawdziwego
    Scrumu i wszystko się zawali".

    W takim razie wyrazy współczucia.