  • 1. Data: 2020-03-20 21:40:30
    Temat: SDXC w starszym urzadzeniu?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do malutkiej kamerki zanabyłem kartę microSD 64GB i niestety nic się nie nagrywa (ale
    nie ma też żadnego komunikatu o błędzie, dioda
    nagrywania mruga normalnie), chociaż po podłączeniu tejże kamerki z kartą do kompa
    przewodem USB kartą widac (jako dysk USB np. G:
    czy H:).
    Pytanie:
    Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające (kamera)
    widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
    A jeśli, to jak to zrobić (pod Windows, ewentualnie telefonem)?
    Ani SDFormater ani HPUSBFW podobnej opcji nie mają.
    Czy podzielenie na partycje (Windowsami lub programem narzędziowym, np. na dwie po
    32GB) może pomóc?
    Lub po prostu zrobić jedną partycje 32GB resztę zostawiając pustą?
    Może kwestia nagrywania lub nie leży nie tyle w wielkości karty, lecz rodzaju formatu
    - FAT do 32GB, exFAT od 64GB (exFAT to format
    jednak komercyjny i producent kamerki mógł nie chcieć inwestować $0,02)?

  • 2. Data: 2020-03-21 14:20:38
    Temat: Re: SDXC w starszym urzadzeniu?
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 20.03.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające
    > (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
    Oczywiście. Ale nie wzbraniającym się przed tym narzędziem wbudowanym w
    Windowsa, ale innymi programami.

    Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką
    kartę po zmienie systemu plików na FAT32. Sam z powodzeniem używałem
    karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących
    _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB (Nokia E51) oraz powyżej 32 GB
    (Motorola Droid 4). Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować
    ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

    Niestety, w tej chwili nie kojarzę nazwy konkretnego programu na
    Windowsa, który mógłby to zrobić, ale mogę zapewnić, że takowe istnieją.
    Wynik wyszukiwania w Google'u choćby frazy "Windows format FAT32 64GB"
    zwraca wiele wyników.

  • 3. Data: 2020-03-22 08:40:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Całą noc zmarnowałem do białego rana i nie pomogło - kamerka karty 64GB nie chce
    obsłużyć.
    Po sformatowaniu 64GB do FAT32 (używałem guiformat.exe i hpusbfw.exe) kamerka
    zawiesza się (instrukcja krótsza niż mały Chińczyka),
    Win przestaje widzieć kartę w kamerce, karta nawet w czytniku USB przestaje być
    czytelna dla Win i niewidzialna dla SDFormater i
    guiformat (pomogło zapuszczenie windowsowego diskpart clean all, MS najlepsze
    programy ma z linii poleceń ;))
    Starsze wersje SDFormater miały opcje wyboru rodzaju formatu, już nie pamiętam z
    którym numerem wersji to stracili (chyba MS ich
    spałował ;)).
    Może odpuszczę, bo jak wytłumaczył mi inny użytkownik, bateria (wbudowana niewymienna
    litowa 880 mAh) wystarcza na półtorej
    godziny - to jest około 8 GB nagrania(720p@60Hz lub 1080p@30Hz), więc karta 32GB
    spokojnie wystarczy (no ale trzeba będzie częściej
    zrzucać na serwer lub pamiętać, żeby zmieniać kartę pamięci nie rzadziej niż co
    czwarte ładowanie gdzieś w trasie, ale tego właśnie
    chciałbym uniknąć bo konstrukcja klapki karty aż prosi o urwanie).

    Na razie zamówiłem inny czytnik kart (najtańszy USB 3.0 z Ole Ole, nocna promocja
    była, czyta też karty M2 czyli Sony), bo z
    Kingstonem MobileLite G4 i Win 10 mam ciągłe numery niewidzenia tego czytnika w
    gniazdach 3.0 (nawet w tunerze TV kaprysi, może
    jakiś styk czytnika się wygiął - np. czytniki Sandiska są "słynne" z wyginających się
    styków, USB 3.0 A to jednak technicznie słaby
    wynalazek).

    Tak przy okazji:
    VLC kompletnie zniekształca dźwięk z plików MOV kamerki, natomiast MPC-HC x64
    odtwarza pięknie.
    Czy do VLC można dociągnąć jakieś kodeki dźwięku dla poprawnego odtwarzania ścieżki
    audio z MOV?

    -----

  • 4. Data: 2020-03-22 14:46:35
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 22/03/2020 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > MPC-HC x64 odtwarza pięknie.
    > Czy do VLC można dociągnąć jakieś kodeki dźwięku dla poprawnego

    VLC ma wszystko wbudowane i wkompilowane w siebie, nie używa żadnych
    zewnętrznych kodeków AFAIK. Jeśli coś znajdziesz na poprawienie dzwięku
    w VLC, to tylko w jego zaawansowanych ustawieniach.

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 5. Data: 2020-03-23 02:10:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie
    > nagrywające (kamera) widziało ją jako kartę SDHC 32GB?

    moja kamerka i tak się zawieszała.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.