  • 1. Data: 2009-08-18 04:18:08
    Temat: Samo restarty i blue screeny [minidump]
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Witam
    Czasem system zawiesza się, restartuje lub wywala blue screen'y:

    http://img194.imageshack.us/img194/2507/dsc03108v.jp

    http://img162.imageshack.us/img162/6885/dsc03109.jpg

    Skorzystałem z podpowiedzi (p.5):
    http://www.searchengines.pl/index.php?act=announce&f
    =78&id=19

    oto mój zdebugowany minidump:
    http://wklej.org/id/136014/

    Podobno jest to problem czysto sprzętowy - tak mi podpowiedziano na jednym z
    forów.

    Słyszałem opinie, aby podnieść dla moich pamięci napięcie z 2,1 na 2,2V. Pracują
    rzekomo stabilniej.
    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/searchString/UERQJTIwUGF0cmlvdCUyMER1YW
    wlMjBMTEslMjAyeCUyMDFHQiUyMEREUjIlMjBFUFAlMjA4MDBNSH
    olMjBDTDQ=/category/1/

    Ja mam tak:
    http://img268.imageshack.us/img268/9329/patrioti.jpg

    Zacząłem od testowania ramu.
    Oto wyniki:
    http://img513.imageshack.us/img513/6194/ramtest.jpg

    http://img21.imageshack.us/img21/3346/memteste.jpg - testowałem później kilka
    razy i było ok. Po całonocnym teście tez było ok.

    Moja konfiguracja:
    DualCore Intel Core 2 Duo E7200, 2533 MHz + Arctic Cooling Freezer 7 Pro
    GIGABYTE_GV-NX66T128D-SP nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E 128mb
    Creative Audigy 2 (SB0240) Sound Card pci
    Płyta Asus P5Q Rev 1.xx (BIOS ver. 2002, 03/04/2009)
    Patriot Dual LLK 4x 1GB DDR2 EPP 800MHz CL4 (razem 4gb)
    Nagrywara LG GH22LS30 sata
    hdd sata: Seagate ST3500320SA /500gb/ (2szt), Maxtor DiamondMax 10 /160gb/
    (1szt)
    Zasilacz CORSAR_CMPSU-520HX
    Obudowa Antec (z 4 wentylami)

    ASUS Wireless Router WL-520GC
    EPSON Stylus DX7400 Series
    Live Cam Vista IM (kamerka)
    Monitor LG 1972h 19"

    System: Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1 (7100)

    Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-08-18 06:12:20
    Temat: Re: Samo restarty i blue screeny [minidump]
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Od kiedy to masz? Pamietaj, ze niektore sterowniki moga gryzc sie z win7 tym
    bardziej testowym.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-08-18 08:14:10
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Negatyw ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > oto mój zdebugowany minidump:
    > http://wklej.org/id/136014/

    Debuger wyraźnie przecież raportuje brak zdefiniowanej ścieżki symboli
    do debugowania. Poczytaj lepiej tutaj jak sie za to zabrać:

    http://support.microsoft.com/kb/315263/pl

    Tu masz narzędzie debugowania windows do pobrania:

    http://msdl.microsoft.com/download/symbols/debuggers
    /dbg_x86_6.11.1.404.msi

    a tutaj symbole:

    http://msdl.microsoft.com/download/symbols/debuggers
    /dbg_x86_6.11.1.404.msi

    (zakładam że masz XP 32-bit)

    > Podobno jest to problem czysto sprzętowy - tak mi podpowiedziano na
    > jednym z forów.

    Ta, pewnie powiedział Ci ich lokalny majster po analizie debugera o
    braku symboli :P

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2009-08-18 18:00:12
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.08.18 6:18, Negatyw pisze:

    > http://img21.imageshack.us/img21/3346/memteste.jpg - testowałem później
    > kilka razy i było ok. Po całonocnym teście tez było ok.

    Skup się na tym. Na sprawnym sprzęcie błędów nie ma nigdy. Skoro raz raz
    test wykrył błędy pamięci, to coś z nimi jest nie tak.

    PS.
    Ta grupa to nie komiks. Używaj słów a nie zasłaniaj się obrazkami, bo
    nie każdemu chce się klikać na linki by zrozumieć sens tego co piszesz.

    --
    Mar

  • 5. Data: 2009-08-19 04:20:21
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości grup

    > Ta grupa to nie komiks.

    Ja jestem wzrokowcem i wg mnie właśnie obrazki mówią najwięcej - ale nie ma
    sprawy.
    Za te błędy w MemTest mogą być odpowiedzialne ramy i płyta główna - czy dobrze
    kojarzę?

    Zrobiłem też testy Victoria hdd. Znalazł (na obu moich nieszczęsnych
    Seagate'ach) BAD'y. Tak więc - winowajców coraz więcej.
    Jeden z tych moich Seagate'ów wymaga UPG firmware. Jedno jest pewne - następnym
    zakupionym dyskiem (dla systemu) będzie CAVIAR.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 6. Data: 2009-08-19 04:47:45
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Od kiedy to masz?

    Praktycznie od kupna nowych bebechów... - jeszcze pod xp.

    > niektore sterowniki moga gryzc sie z win7

    Wiem i póki co nie mogę odpalić jedynie game portu w moim Audigy 2. Ale to
    raczej nie powinno być powodem restartów?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 7. Data: 2009-08-19 05:51:40
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Negatyw ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Jeden z tych moich Seagate'ów wymaga UPG firmware. Jedno jest pewne -
    > następnym zakupionym dyskiem (dla systemu) będzie CAVIAR.

    I najlepiej Raptor. ;)

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2009-08-19 19:02:48
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > I najlepiej Raptor. ;)

    Myślę o zakupie tego:
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/57332/Po
    dzespoly-PC/Dyski-twarde/WD_Caviar_Black_750GB_WD750
    1AALS_32MB_cache_SATA-II.html

    Wg mnie cena / jaskość ok.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl