  • 11. Data: 2017-11-21 18:00:51
    Temat: Re: Samorozładowanie Laptopa
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:30, Uncle Pete pisze:

    > Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

    no właśnie... nie :)
    Widocznie jakiś syf jest zaszyty w BIOS bo zdarza się mojemu, podobnie
    jak Marek napisał, nie wyryć do 0% baterii raz na dziesiąt razy.

    Efekt tego wszystkiego więc mam taki, że bateria straciła 50% mocy i już
    się nadaje do wymiany, mimo że nawet 100 ładowań nie zrobiłem (mało
    używany sprzęt). Przez to głębokie rozładowanie jej.
    No więc myślę sobie, że jest to chyba celowe działanie aby zaraz po
    gwarancji kupić nową przynajmniej baterię.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2017-11-21 18:11:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 21 Nov 2017 17:55:22 +0100, Irokez wrote:

    > Podaj mi numer patentu na "zdrówko" bo może nie wiem, że łamię od
    > dziesiątek lat jakiś patent, mówiąc do kumpli "zdrówko" bądź na "do
    > widzenia" bądź podnosząc kieliszek.

    A irokeza ukradłeś punkowcom, którzy ukradli indianom! ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2017-11-21 18:17:26
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 20 Nov 2017 02:23:16 +0100, Marek S wrote:

    > Od samego początku miałem problem z Lenovo Ideapad Z710. Wygląda to tak,
    > że ładuję go do np. 60% (tryb ochronny włączony), odpalam go po 2
    > tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza
    > się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.
    [..]
    > Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

    Wygląda mi to na problem jaki niedawno w lapku HP rozwiązałem. Mianowicie w
    trakcie zamykania lub hibernacji, już po wygaszeniu ekranu laptop się
    zawieszał i nie kończył tego procesu, choć dyski stawały i było cicho,
    jednak nie gasła dioda. A raz na jakiś czas zamykał się do końca. W
    przypadku niezamknięcia do końca bateria była zjadana do zera.
    Liczyłem, że to problem systemu i naprawi go fall creators update... nie
    naprawił. Wtedy się wkurzyłem, zdarłem całą paczkę driverów (driver pack
    solution) i sterownik po sterowniku zaktualizowałem każde urządzenie jakie
    się dało zaktualizować w systemie.
    Problem zniknął i lapek za każdym razem wyłącza się do końca, bateria
    trzyma.

    ps. narzędzia HP twierdziły, że software jest aktualny i nic nie trzeba
    aktualizować.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2017-11-22 00:33:15
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 17:55, Irokez pisze:

    > Podaj mi numer patentu na "zdrówko" bo może nie wiem, że łamię od
    > dziesiątek lat jakiś patent, mówiąc do kumpli "zdrówko" bądź na "do
    > widzenia" bądź podnosząc kieliszek.

    Nie ma patentu, ale przypomnialeś mi o dawno już nie widziany/czytanym
    użytkownikiem grup. Ciekawa jestem co się z nim dzieje.
    Zniknął już parę lat temu Marcin Frankowski z Nowej Zelandii. Na google
    go znalazłam. On teraz prezes jakiejś wielkiej i ważnej firmy (już nie
    pamiętam jakiej) w Poznaniu. Było nawet jego aktualne zdjęcie. Pan
    prezes widocznie teraz się wstydzi pisać na grupy, bo robota w Polsce go
    całkowicie pochłonęła. To na pewno on.

    --
    animka

  • 15. Data: 2017-11-23 11:03:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-11-20 02:23, Marek S wrote:

> [...]
    > się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.
    > Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

    Ja sie przyzwyczailem ze bateria pozostawiona w dluzej lezacym lapsie
    potrafi sie rozladowac - z autopsji, tak bylo w eee pc, starszych
    thinkpadach, dellu e6400, takze wg. moich obserwacji dosc czesta
    sytuacja. Po jednej nauczce z tak gleboko rozladowana bateria, ze
    nie dala sie juz naladowac, nauczylem sie pamietac o wyciaganiu
    baterii przy dluzszym lezakowaniu.

    Takze chyba nie ma co winic tego modelu, najwidoczniej mimo
    wylaczenia lapsa, jakies obwody potrafia podjadac prad. Moze np.
    jakies podtrzymanie, np. czesc z tego isc na doladowywanie
    akumulatora RTC.

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2017-11-23 20:48:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-23 o 11:03, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > wylaczenia lapsa, jakies obwody potrafia podjadac prad. Moze np.
    > jakies podtrzymanie, np. czesc z tego isc na doladowywanie

    No ale aż 2800mAh / 14 dni? A czasem 0? I to bez stanów pośrednich?
    Wydaje mi się to podejrzane.

    Robię jeszcze eksperymenty przez ostatnie dni. Za wcześnie na
    jakiekolwiek wnioski. Mam pewien trop. Otóż zainstalowałem system od
    zera bez instalowania żadnych laptopowych dodatków. No i nie obserwuję
    drenowania baterii. Powinienem zostawić go na dłużej. Ale mimo to
    zaczynam przypuszczać, że winę ponosi za to program do zarządzania
    ładowaniem. Mam na myśli ten, który pozwala np. zdjąć tryb ochronny
    akumulatora w celu naładowania go do 100%. Z pewnością jest on wadliwy
    ale nie wiem jak bardzo to rzutuje. Np. sam z siebie przestawia się na
    100% po rozładowaniu. Powoduje też, że akumulator nie chce się ładować
    po taki rozładowaniu wyświetlając komunikat, że jest on podróbą. Bez
    zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie
    akumulatora już nigdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2017-11-24 09:20:06
    Od: mark64 <m...@p...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 20:48, Marek S pisze:
    > Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe
    używanie akumulatora już nigdy.

    Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
    jest zabudowana.
    Dziękuję.
    Marek

  • 18. Data: 2017-11-25 02:38:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-24 o 09:20, mark64 pisze:

    > Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
    > jest zabudowana.

    To wygląda następująco: uruchamiasz Windows na zasilaczu, w aplikacji
    ustawiasz tryb oszczędny (60%), wyłączasz komputer (zamknij), odłączasz
    zasilanie na kilka sekund, uruchamiasz system. Od tego momentu jest
    ok... aż do następnego pełnego rozładowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2017-11-25 11:27:43
    Od: mark64 <m...@p...pl>

  • 20. Data: 2017-11-29 10:13:18
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tego nie wiem (nie znam), ale znajome laski noszą ;-))

    -----