  • 1. Data: 2014-09-20 13:18:10
    Temat: Scalone źródła prądowe dla LED
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    Jest sobie układ źródła prądowego AMC7135
    http://lib.chipdip.ru/709/DOC000709557.pdf

    Obadany szerzej tu:
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=317

    Czy są podobne źróda prądowe na niższe prądy?
    Potrzebuję na prąd w okolicy 80mA, 160mA i oczywiście jak najmniejszy spadek
    w czasie pracy. Więc np. źródła sklecone na czymś w stylu LM317 odpadają bo
    tam spadek na dzień dobry 1,25V i potrzeba zasilenia z min. 4,25V do
    prawidłowej pracy. Więc lipa w prównaniu do AMC7135, który ma typowo 0,2V
    spadku przy prądzie 350mA i startuje od 2,7V.
    Zasilanie będzie z 3szt AAA więc zapasu napięcia za dużo nie ma.
    Chcę po prostu wyeliminować słabnięcie światła diody wraz z rozładowywaniem
    się akumulatorów.
    Tak aby dało się mieć jak najdłużej niezmieniony strumień światła.
    Bo przy zasilaniu typowe diody LED 1W przez rezystor widać dość szybko
    słabnięcie światła.
    A może są takie regulowane źródła prądowe o znikomym wtrącanym spadku
    napięcia na nich w czasie pracy?

  • 2. Data: 2014-09-20 17:11:53
    Temat: Re: Scalone źródła prądowe dla LED
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-20 13:18, jedrek pisze:
> [...]
    > słabnięcie światła.
    > A może są takie regulowane źródła prądowe o znikomym wtrącanym spadku
    Jak chcesz optymalnie wykorzystać te aku to tylko przetwornica,
    stabilizator liniowy prądu to kiepski pomysł. Sa przetwornice pracujące
    od 3V, akurat aby wycyckać do dna aku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2014-09-22 22:25:41
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    > Jak chcesz optymalnie wykorzystać te aku to tylko przetwornica

    Jaką polecasz? Jak najprostsza aplikacja scalak, jeden dławik, dioda i
    możliwość regulacji prądu diody. I do ilu V ssa ona aku?
    Do 0,6V na ogniwo przeżyję, ale więcej wydojone to będzie przykro dla aku.
    A swoją drogą są jednak jakieś liniowe stabilizatory, o które było pytanie w
    temacie?

  • 4. Data: 2014-09-22 22:53:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jedrek,

    Monday, September 22, 2014, 10:25:41 PM, you wrote:

    > Jaką polecasz? Jak najprostsza aplikacja scalak, jeden dławik, dioda i
    > możliwość regulacji prądu diody. I do ilu V ssa ona aku?
    > Do 0,6V na ogniwo przeżyję, ale więcej wydojone to będzie przykro dla aku.

    Nie schodziłbym poniżej 0.9V

    > A swoją drogą są jednak jakieś liniowe stabilizatory, o które było pytanie w
    > temacie?

    Użyj 4 akumulatorów, jeśli chcesz wysysać bezpiecznie akumulatory.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614543.html#31
    78309

    Dla diody 3.4V/350mA (tzw. ,,1W") usuń R5. Dla mniejszych prądów
    odpowiednio zwiększ R4.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-10-03 16:28:50
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    > Użyj 4 akumulatorów, jeśli chcesz wysysać bezpiecznie akumulatory.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614543.html#31
    78309

    Rozważana jest kwestia przerobienia fabrycznej latarki z 3 ogniwami - więc 4
    sztuk nie ma gdzie upchać.

    A z liniowych stabilizatorów podobnych w działaniu do AMC7135 coś jest w
    ofercie? Ale na prądy dużo mniejsze (80mA, 100mA, 160mA, 200mA) najlepiej z
    możliwością regulacji prądu.

  • 6. Data: 2014-10-03 20:38:14
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-03 16:28, jedrek pisze:
> [...]
    > ofercie? Ale na prądy dużo mniejsze (80mA, 100mA, 160mA, 200mA)
    > najlepiej z możliwością regulacji prądu.
    O liniowych zapomnij, poszukałem ci, np: LTC1877 chodzi od 2,7V, prąd
    max 1A, podłączanie podobne jak z linku Romana (tzn topologia sprzężenia
    bo nr nóżek oczywiście inne) w tme akurat nie mają, ale warto popytać,
    tania nie jest, przy prądzie 350mA powinieneś uzyskać sprawność ponad 90%.

    --
    Pozdr

    Janusz_K