  • 1. Data: 2011-12-16 08:04:11
    Temat: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam

    Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
    kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
    dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
    zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
    dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
    Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-16 13:16:39
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

> [...]
    > Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie

    Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt?
    Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
    osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
    Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
    odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
    ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
    zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
    uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 3. Data: 2011-12-16 17:29:47
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-16 13:16, Wycior pisze:

> [...]
    > zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
    > uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

    Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach,
    a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc
    czegoś takiego jak ssanie NIE MA !!

    Pozdrawiam !

  • 4. Data: 2011-12-16 22:34:59
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a
    > nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś
    > takiego jak ssanie NIE MA !!

    Racja, przepraszam.

    Źle doczytałem... Miałem na myśli silnik Cinquecento 899ccm. Silnik SC
    wyróżnia układ zasilania, tj. wtrysk jednopunktowy. W moim dawnym CC 900 tak
    owe ssanie (w obu wersjach gaźnikowych) występuje :)

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 5. Data: 2011-12-19 07:12:37
    Od: majer <a...@n...ma>

> [...]
    > Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

    I jeszcze jedna byc moze istotna sprawa - problem w odpaleniem wystepuje
    tylko chwile po zgasnieciu silnika. Gdy odczekamy np. minute to znowu
    pali bez problemu. Czyli sam goracy silnik nie jest tu problemem.

  • 6. Data: 2011-12-19 16:16:50
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    majer <a...@n...ma> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
    > kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.

    MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
    rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
    wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
    wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
    zniknął jak ręką odjął.

    Pozdr
    g-jaro

  • 7. Data: 2011-12-19 16:22:22
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-19 16:16, g-jaro pisze:

> [...]
    > wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
    > wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem

    Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej
    tezie...

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 8. Data: 2011-12-20 10:25:02
    Od: " " <j...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

    > Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej
    > tezie...

    Z całym szacunkiem:
    FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"

    MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
    silniku jest uszkodzony rozrusznik"

    Gdzie sprzeczność ?

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 9. Data: 2011-12-20 10:32:58
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-20 10:25, j...@g...pl pisze:

> [...]
    > FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"
    >
    > MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM

    O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."

    Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest
    przyczyną problemów.

  • 10. Data: 2011-12-20 11:22:05
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

    > O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."
    >
    > Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest
    > przyczyną problemów.

    Nic z tego nie wynika. Mój też kręcił i na ciepło i na zimno - o dziwo jak
    na diesla na zimno lepiej. Co nie przeszkadzało w tym, że luz na tulejach
    powodował, że na ciepło kręcił jakoś inaczej (w sensie - dla mnie
    nieodczuwalnie inaczej ale silnika uruchomic nie mógł). W początkowej fazie
    tej usterki po prostu nie łapał przez kilka kręceń, a po kilku miesiącach
    doszło do tego, że w czasie kręcenia całą furą aż podrzucało, a silnik nie
    zapalał. Po 20-30 minutowym studzeniu łapał od strzału. Na pierwszy rzut oka
    wydawało sie więc, ze problem nie jest w rozruszniku... a był.

    Pozdrawiam,
    g-jaro