  • 1. Data: 2010-01-15 18:49:30
    Temat: Separacja optyczna audio - kontynuacja watku Nokia + wzmacniacz
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Czołem,

    Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom
    sygnału wyjściowego w zasadzie dowolny.

    Z góry dzięki za podpowiedzi.
    Karol W

  • 2. Data: 2010-01-15 20:02:41
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    KarolW pisze:
    > Czołem,
    >
    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom
    > sygnału wyjściowego w zasadzie dowolny.

    A może mały transformatorek szerokopasmowy?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-01-15 20:38:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    KarolW wrote:

    > Czołem,
    >
    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom
    > sygnału wyjściowego w zasadzie dowolny.

    transformatorek, albo liniowy sprzęg optyczny, ale tu trzeba trochę
    pobudować.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-01-15 23:11:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-15 19:49, KarolW pisze:

    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom
    > sygnału wyjściowego w zasadzie dowolny.

    Zawsze można zastosować rozwiązanie full wypas czyli ADC->S/PDIF->DAC.
    A jeżeli masz sygnał wejściowy od razu cyfrowy (cyfrowe audio można
    wypuścić z wielu modeli modułów GSM) to połowa roboty z głowy. Wystarczy
    nadajnik i odbiornik TOSLINK.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-01-16 00:08:26
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    KarolW wrote:

> [...]
    >
    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom

    http://www.youtube.com/watch?v=jrIvOVPhtts
    http://www.youtube.com/watch?v=HKRPfa66_po&feature=f
    vw
    i tym podobne

    zeby tylko zrobic separacje (czyli 'link' na ~1mm)
    zamiast wskaznika laserowego mozna uzyc zwyklej diody swiecacej
    (zielone sa najszybsze)

    ew. googluj za 'transoptor' , z tym ze wtedy skala 'fotodiody' jest na
    prawde tyci i potrzeba wzmocnic sygnal.mozna wybrac taki ktory ma
    fototranzystor, np. popularny cny-17.

  • 6. Data: 2010-01-16 09:49:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

> [...]
    >
    > ew. googluj za 'transoptor' , z tym ze wtedy skala 'fotodiody' jest na
    > prawde tyci i potrzeba wzmocnic sygnal.mozna wybrac taki ktory ma

    robiłeś sprzęg analogowy na transoptorze? Na normalnym będzie bardzo
    ch....jowo słychać. Do tego celu są specjalne sprzęgi optyczne z jedną diodą
    nadającą i dwoma odbiorczymi. Jedna z tych odbiorczych pracuje w sprzężeniu
    zwrotnym nadajnika i linearyzuje cały tor.

    Waldek

  • 7. Data: 2010-01-16 14:46:00
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> wrote in message
> [...]
    >
    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom sygnału

    moze jakas transmisja w IR tak jak jest to robione w niektorych sluchawkach
    bezprzewodowych?
    wystarczy pewnie jakis prosty uklad z modulacja AM.

    c.

  • 8. Data: 2010-01-17 02:50:34
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > diodą nadającą i dwoma odbiorczymi. Jedna z tych odbiorczych pracuje w
    > sprzężeniu zwrotnym nadajnika i linearyzuje cały tor.

    robilem, ale tu o jakosc zdaje sie nie chodzi, tylko o to zeby dalo sie mowe
    zrozumiec .
    btw. jakosc dzwieku z pary dioda LED + ogniwo sloneczne jest zaskakujaco
    dobra, skomplikowanie ukladu tez mysle na poziomie autora watku i w odp.
    przedziale cenowym...

  • 9. Data: 2010-01-17 13:59:32
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    KarolW wrote:

> [...]
    >
    > Poszukuje podpowiedzi jak najprościej zrealizować separacje optyczna w
    > torze audio. Na wejściu mamy sygnał z telefonu komórkowego, poziom

    z gotowcow do montazu masz:

    http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/iso122.h
    tml
    http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/iso124.h
    tml

    ewentualnie mozna rzezbic na transoptorze ze sprzezeniem
    (dawniej produkowany jako TIL300) + wzmacniacz operacyjny
    do linearyzacji.