  • 1. Data: 2009-01-21 14:08:01
    Temat: Siatka podziału w Photoshopie
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Tak z ciekawości. Czy istnieje jakiś plugin, który przy opcji kadrowania
    (Crop) w Photoshopie wyświetlał by siatkę podziału ekranu?
    Chodzi o złoty podział...

  • 2. Data: 2009-01-21 14:16:09
    Temat: Re: Siatka podziału w Photoshopie
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

    > Tak z ciekawości. Czy istnieje jakiś plugin, który przy opcji kadrowania
    > (Crop) w Photoshopie wyświetlał by siatkę podziału ekranu?
    > Chodzi o złoty podział...

    Jest do CS2.
    http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/siat
    ka-zotego-podziau-dla-photoshopa-cs2.html

    Matusz

  • 3. Data: 2009-01-21 14:28:48
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Matusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest do CS2.
    > http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/siat
    ka-zotego-podziau-dla-photoshopa-cs2.html

    > Matusz

    Dzięki :)
    Chociaż ten skrypt działa błędnie, ale na początek może być.
    Czemu błędnie? Bo po przycięciu fotki linie pozostają tam, gdzie były w
    oryginale :) I w czasie ustawiania przycięcia nie dostosowują się
    do przycięcia. Mialem kiedys jakis prosty edytor graficzny, w ktorym podzial
    byl zrobiony swietnie. W czasie ustawiania Crop-a linie autopmatycznie sie
    przesuwaly itd. Ale za diabla nie moge sobie przypomniec co to byl za
    program.

  • 4. Data: 2009-01-21 14:53:12
    Od: Cypriano <c...@n...pl>

    2009-01-21 15:28, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > byl zrobiony swietnie. W czasie ustawiania Crop-a linie autopmatycznie sie
    > przesuwaly itd. Ale za diabla nie moge sobie przypomniec co to byl za

    Nie wiem o jakim programie piszesz, ale w GIMPie działa tak jak opisujesz ;)

    pozdrawiam
    --
    Cypriano

  • 5. Data: 2009-01-21 16:21:50
    Od: mt <t...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > byl zrobiony swietnie. W czasie ustawiania Crop-a linie autopmatycznie sie
    > przesuwaly itd. Ale za diabla nie moge sobie przypomniec co to byl za

    A nie możesz użyć do tego JPEGCrops? Tam działa to tak jak chcesz.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-01-22 09:19:10
    Od: "Woy" <w...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Tak z ciekawości. Czy istnieje jakiś plugin, który przy opcji kadrowania
    > (Crop) w Photoshopie wyświetlał by siatkę podziału ekranu?
    > Chodzi o złoty podział...

    PSE 6.0 czyli pełny PS też ...
    Edycja -> Preferencje -> Siatka
    Ustawić parametry: co 100%, podziałka 3
    Widok -> Siatka

  • 7. Data: 2009-01-22 09:59:20
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

    > Dzięki :)
    > Chociaż ten skrypt działa błędnie, ale na początek może być.
    > Czemu błędnie? Bo po przycięciu fotki linie pozostają tam, gdzie były w
    > oryginale :)

    Skrypt nie działa błędnie. Tworzy warstwę z siatką. Wystarczy przed
    kadrowaniem zeskalować tę warstwę do rozmiarów kadrowania a potem przyciąć.
    Na koniec warstwę usunąć i gotowe.

    Matusz

  • 8. Data: 2009-01-22 13:13:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Woy pisze:
    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > PSE 6.0 czyli pełny PS też ...
    > Edycja -> Preferencje -> Siatka
    > Ustawić parametry: co 100%, podziałka 3

    Ale to będzie podział 1/3, a nie złoty?

  • 9. Data: 2009-01-22 15:37:52
    Od: "Woy" <w...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:gl9rci$29co$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale to będzie podział 1/3, a nie złoty?
    >
    > --
    > Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    > z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

    Podane parametry dają 4 widoczne linie, dzielą obraz na 9 części.
    Stosunek 1/3 do 2/3 to dobre przybliżenie złotego podziału.

  • 10. Data: 2009-01-22 19:43:00
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Woy napisał:

    > Podane parametry dają 4 widoczne linie, dzielą obraz na 9 części.
    > Stosunek 1/3 do 2/3 to dobre przybliżenie złotego podziału.

    Nie.

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein