  • 1. Data: 2009-01-21 05:22:52
    Temat: Czy jest wyrazna roznica jakosci zdjec z D300 i D90
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Witam
    Wiadomo ze D90 i D300 maja taka sama matryce. Czy jednak sa jakies znaczace
    roznice w jakosci zdjec plenerowych przy zalozeniu ze ten sam obiektyw?
    Pytanie kieruje do osob, ktore obslugiwaly obydwie skrzynki.

    Pozdrawiam - Krzys' - Radom

  • 2. Data: 2009-01-21 06:43:52
    Od: j...@a...at

    On 21 Jan., 06:22, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
> [...]
    > roznice w jakosci zdjec plenerowych przy zalozeniu ze ten sam obiektyw?
    > Pytanie kieruje do osob, ktore obslugiwaly obydwie skrzynki.

    roznica nie moze byc wyrazna.
    ogladamy obraz na ekranie monitora o rozdzielczosci ok 1 - 1,5 mpx
    aparaty maja rozdzielczosc ok 10 mpx - oznacza to ze obraz podlega ok
    5- 10 kroptnej redukcji.
    jesli bylaby miedzy zdjeciami z tych apparatow jakas roznica , to ona
    tez uleglaby takiej redukcji.
    w praktyce wiec nie do zobaczenia.
    pomiary wykazuja ze d90 daje nieco lepszy obraz ( sa to pomiary zdjec
    z JPEGow aparatu) niz d 300.

    Nie da sie patrzac na zdjecia rozroznic ktore jest z d90 , a ktore z
    d300. czyli roznicy iznaczacej byc nie moze i nie ma.
    W fotografii cyfrowej jest inaczej niz w analogu - w zasadzei nie
    powiekszamy a pomniejszamy zdjecia.
    Czesto lapie sie na tym , iz u mnie zdjecia robione w okreslonych
    warunkach tania hybryda sa lepsze od robionych drozszym dslr z
    profesjonalnym obiektywem , w innych warunkach jest na odwrot.

  • 3. Data: 2009-01-21 06:53:34
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Pikus' pisze:

    > Wiadomo ze D90 i D300 maja taka sama matryce.

    Wiadomo, że mają różne matryce.

  • 4. Data: 2009-01-21 19:59:22
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Pikus' pisze:
    > Witam
    > Wiadomo ze D90 i D300 maja taka sama matryce.

    Jak kolega wyzej wspomnial maja rozne matryce.
    Niektorzy mowia nawet, ze D90 ma nieco lepsze rezultaty na
    wyzszych ISO - ale D300 kupuje sie z innych wzgledow
    (jesli porownywac z D90) - ze wzgledu na korpus.
    Mialem D80, po zabawie D300 stwierdzilem, ze nie chce
    juz D90 i obecnie posiadam D300.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 5. Data: 2009-01-21 20:30:19
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

> [...]
    > (jesli porownywac z D90) - ze wzgledu na korpus.
    > Mialem D80, po zabawie D300 stwierdzilem, ze nie chce

    ...a cio to za pisanina w
    http://www.optyczne.pl/index.html?test=aparat&test_a
    p=84

    ???

    "Warto zwrócić uwagę na fakt, że konstruktorzy D90 czerpali z rozwiązań
    zastosowanych w Nikonie D300. Główny element nowego Nikona, czyli detektor
    rejestrujący obraz to 12.3 megapikselowy CMOS znany właśnie z D300."

    i dalej:

    "Czy faktycznie w porównaniu ze swoim poprzednikiem D80 nowy Nikon zyskał
    wiele poprzez zastosowanie w nim matrycy CMOS znanej z D300. Wyniki naszych
    testów właśnie na to wskazują."

    "Rozdzielczość: 5.5 / 6.0

    Zastosowanie tej samej matrycy co w D300 powinno się przełożyć na takie same
    wyniki pomiarów rozdzielczości. Faktycznie taka sytuacja ma miejsce,
    ponieważ w granicach błędów pomiarowych otrzymaliśmy takie same wyniki. W
    tej kategorii D90 zbiera jak najbardziej zasłużone pochwały. "

  • 6. Data: 2009-01-21 20:55:22
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Pikus' pisze:
    > ...a cio to za pisanina w
    > http://www.optyczne.pl/index.html?test=aparat&test_a
    p=84

    Tak samo bylo z D80 oraz D200 - to sa bardzo podobne matryce,
    jednak inne - m.in. innaczej odczytywany jest strumien danych
    z matrycy - roznica kilku fps jest jakby nie patrzyl.
    Na forum Nikona podawano nawet oznaczenia tych matryc i byly
    to ewidentnie rozne matryce.
    Jednak powiem jedno - matrycy nie bierz za wyznacznik wyboru
    pomiedzy tymi aparatami. Masz te 1.5kPLN wiecej i mozesz
    je wydac - a jesli ma dla Ciebie ergonomia, wytrzymalosc oraz
    przyjaznosc uzytkowania - to bierz D300. Jesli natomiast uwazasz,
    ze sam korpus nie zrobi Ci roznicy - to bierz D90, a za reszte
    kup jakies szklo, lampe, albo sobie pojedz na tygodniowy
    plenerek, gdzie wyprobujesz nabytek :)
    Nie mozna jeszcze pominac pomiaru swiatla z manualami oraz
    korekty AF obecnej w D300 ... te dwie rzeczy u mnie tez mialy
    znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi