  • 1. Data: 2009-01-21 13:39:49
    Temat: Kompakt - IR mod, gdzie zdobyc szybke
    Od: qwerty <r...@v...pl>

    Witam
    Chce zmodyfikowac Canona A540 do fotografowania w podczerwieni.
    mam tutoriale, aparat itd, przed rozkreceniem powstrzymuje mnie jedynie
    brak szybki ktora zastapi filtr IR. Z opisu wynika, ze nowa szybka
    powinna byc gruvoscia maksymalnie zblizona do oryginalnej. W tym miejscu
    zaczynaja sie schody - gdzie moglbym zamowic takie szkielko. Nie sadze,
    zeby szklarz byl w stanie dociac cos tak malego, choc oczywiscie spytam.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-21 14:02:33
    Temat: Re: Kompakt - IR mod, gdzie zdobyc szybke
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    qwerty pisze:
> [...]
    > zaczynaja sie schody - gdzie moglbym zamowic takie szkielko. Nie sadze,
    > zeby szklarz byl w stanie dociac cos tak malego, choc oczywiscie spytam.

    Kup filtr cokina do fotografii w podczerwieni, zdaje się IR007 czy jakoś
    tak. Potniesz sobie go bez problemu, grubość jest taka jak filtru który
    musisz podmienić, więc będzie ok. Cena ok. 100zł, ale zrobisz z tego
    więcej kawałków niż na jeden aparat.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-01-21 14:47:15
    Od: qwerty <r...@v...pl>

> [...]
    > tak. Potniesz sobie go bez problemu, grubość jest taka jak filtru który
    > musisz podmienić, więc będzie ok. Cena ok. 100zł, ale zrobisz z tego

    Dzieki za info, to faktycznie rozwiazaloby sprawe.
    Czy masz na mysli taki filtr: http://tinyurl.com/92wbfj ?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-21 15:02:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    qwerty pisze:
    > Dzieki za info, to faktycznie rozwiazaloby sprawe.
    > Czy masz na mysli taki filtr: http://tinyurl.com/92wbfj ?

    Nie, mam na myśli dokładnie cokin IR P007, czyli taki:
    http://allegro.pl/item529379119_filtr_ir_do_podczerw
    ieni_infrared_zam_cokin_p007.html

    Ten testowałem i i jego grubość jak i właściwości są odpowiednie, to co
    pokazujesz to chyba jakiś noname, więc czy się nadaje nie wiem. Chodzi
    też o grubość.
    Słyszałem jak ktoś używał czerwonego P003 + żelatynowego kawałka tak
    żeby dostać ten sam efekt. Tak czy inaczej jak wspominałem - grubość
    filtra również trzeba uwzględnić.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 5. Data: 2009-01-21 17:08:27
    Od: qwerty <r...@v...pl>

    > Nie, mam na myśli dokładnie cokin IR P007, czyli taki:
    > http://allegro.pl/item529379119_filtr_ir_do_podczerw
    ieni_infrared_zam_cokin_p007.html

    Dzieki za linka - chyba kupie :]
    Jak szlo z cieciem tego filtra?

  • 6. Data: 2009-01-21 17:21:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    qwerty pisze:
    ieni_infrared_zam_cokin_p007.html
    > Dzieki za linka - chyba kupie :]
    > Jak szlo z cieciem tego filtra?

    Bez problemu większego problemu :) Za to zwracaj uwagę na paluchy i
    kurz, żebyś nie zostawił pod nim bo potem to denerwuje. :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-01-21 18:43:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    qwerty wrote:
> [...]
    > powinna byc gruvoscia maksymalnie zblizona do oryginalnej. W tym miejscu
    > zaczynaja sie schody - gdzie moglbym zamowic takie szkielko.

    Swego czasu uzylem w tym celu... plyty DVD. Sklada sie ona z dwoch
    sklejonych krazkow rozdzielonych warstwa z danymi, mozna je oddzielic
    rzucajac plyta (krawedzia) o podloge. Wykorzystujesz dolna czesc, czyscisz
    ja czyms (ja uzylem izopropanolu) i przycinasz chocby ostrymi nozyczkami.
    Hardcore, ale dobrze spelnia swoje zadanie - przy 2mpix nie zauwazylem
    spadku jakosci. Jesli masz grubszy filtr, uzywasz plyty CD. :)

    k,

  • 8. Data: 2009-01-21 18:45:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Swego czasu uzylem w tym celu... plyty DVD.

    Zapomnialbym - oczywiscie bedziesz jeszcze potrzebowac nakladki na
    obiektyw, ktora zablokuje swiatlo widzialne, a przepusci jedynie
    podczerwien. W tej roli sprawdzi sie... plyta CD z czarnym spodem. :)

    k,

  • 9. Data: 2009-01-21 19:01:19
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu pisze:
    > Zapomnialbym - oczywiscie bedziesz jeszcze potrzebowac nakladki na
    > obiektyw, ktora zablokuje swiatlo widzialne, a przepusci jedynie
    > podczerwien. W tej roli sprawdzi sie... plyta CD z czarnym spodem. :)

    Zupełnie najtaniej można jeszcze wziąć kawałek naświetlonej kliszy - też
    się sprawdza jak filtr IR, ale jakość jest taka sobie :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-01-21 21:05:02
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    dominik pisze:
    /.../
    > ZupeĹ?nie najtaniej moĹźna jeszcze wziÄ?Ä? kawaĹ?ek naĹ?wietlonej kliszy
    > - teĹź siÄ? sprawdza jak filtr IR, ale jakoĹ?Ä? jest taka sobie :)

    Bo powinno się używać nienaświetlonego, wywołanego slajdu.

    ALex