  • 1. Data: 2009-01-21 11:49:53
    Temat: Co to usuwania dystorsji?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Tylko PTLens, czy są jakies darmowe zamienniki? Najlepiej jako plugin do PS.

  • 2. Data: 2009-01-21 11:56:31
    Temat: Re: Co to usuwania dystorsji?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Tylko PTLens, czy są jakies darmowe zamienniki? Najlepiej jako plugin do
    > PS.
    ----------------------
    menu: filtr/zniekształcenie/korekcja obiektywu...

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2009-01-21 11:57:49
    Temat: Re: Co to usuwania dystorsji (i aberracji chromatycznej)?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Arkadiusz Stopa wrote:

    > ----------------------
    > menu: filtr/zniekształcenie/korekcja obiektywu...

    Słabo działa w PSE (nie ma "przymiarki") a poza tym nie koryguje aberracji
    chromatycznej.

  • 4. Data: 2009-01-21 14:42:40
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Słabo działa w PSE (nie ma "przymiarki") a poza tym nie koryguje
    > aberracji chromatycznej.

    Pisałeś o PS, do PSE to raczej zewnętrzny plugin, ale nie znam,
    na moje potrzeby wystarcza to co jest w komplecie.

    Szanuj nasz czas i nie rób takich zmyłek a uzyskasz przydatniejsze
    odpowiedzi.

  • 5. Data: 2009-01-21 17:32:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Tylko PTLens, czy są jakies darmowe zamienniki? Najlepiej jako plugin do
    > PS.

    - darmowa wersja PTLens (baza danych o obiektywach w pliku tekstowym,
    stara),
    - Hugin (współczynniki sam musisz wyliczyć)

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-01-21 17:49:43
    Od: j...@a...at

    On 21 Jan., 12:49, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Tylko PTLens, czy są jakies darmowe zamienniki? Najlepiej jako plugin do PS.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    wywolywarka rawow corela paint shop - dziala sprawnie usuwanie
    dystorsji dodatniej i ujemnej .
    i byloby super , program wprawdzie kosztuje ok 80 euro i bylby tyle
    warty tyle tylko ze nie ma podstawowej funkcji
    balans bieli za pomoca pipety - wszystko inne jest.

    trail hula 30 dni mozesz odbeczkowac w tym czasie cale zapasy z
    przeszlosci

  • 7. Data: 2009-01-21 18:12:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > Pisałeś o PS, do PSE to raczej zewnętrzny plugin, ale nie znam,
    > na moje potrzeby wystarcza to co jest w komplecie.
    >
    > Szanuj nasz czas i nie rób takich zmyłek a uzyskasz przydatniejsze
    > odpowiedzi.

    To ja się podłączę pod pytanie. Testuję sobie właśnie PSE 7. Czy jest
    tam opcja korekcji aberracji chromatycznych i sferycznych?
    Sferycznych to chyba jest na etapie obróbki, a na etapie wywoływania
    chyba powinna być opcja usuwania aberracji chromatycznej? W RT ładnie
    działa usuwanie aberracji chromatycznej. Jednak oprogramowanie
    komercyjne dużo lepiej obrabia rawy, albo ja nie potrafię wykorzystać
    możliwości RT.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 8. Data: 2009-01-21 19:39:50
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Corel PaintShopPro Photo X2:
    - jako program graficzny świetny i tani,
    - jako wywoływarka RAW'ów bardzo kiepski - mała ilość obsługiwanych
    formatów/aparatów :(

    http://corel.custhelp.com/cgi-bin/corel.cfg/php/endu
    ser/popup_adp.php?p_sid=undefined&p_lva=&p_li=undefi
    ned&p_faqid=762091&p_created=1188928197&p_sp=undefin
    ed

    .googlegroups.com...

  • 9. Data: 2009-01-21 20:28:14
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Słabo działa w PSE (nie ma "przymiarki") a poza tym nie koryguje
    > aberracji chromatycznej.

    Przymiarki ? Mi sie wydawalo, ze akurat dystorsje to usuwa sie w PSE
    dokladnie tak samo jak w PS... myle sie?, tylko, ze nie mam jak
    teraz sprawdzic.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 10. Data: 2009-01-21 20:33:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sawi:

    > Przymiarki ? Mi sie wydawalo, ze akurat dystorsje to usuwa sie w PSE
    > dokladnie tak samo jak w PS... myle sie?, tylko, ze nie mam jak
    > teraz sprawdzic.

    Góró Rockwell coś pisze o jakiejś przymiarce:

    3.) Use the Remove Distortion Tool (D) at the top left of the screen. Select
    it and grab the middle of a distorted line. Drag it until it looks correct.
    Release.