  • 1. Data: 2010-07-29 05:29:09
    Temat: Siemens S7-200 vs Windows7
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Cześć.
    Posiadam sterownik jak w temacie z CPU 224 i kupiłem ten
    http://tiny.pl/h7fmx programator.
    System to Windows7 Professional.
    Zainstalowałem MicroWin testową wersję i tam się trochę burzy, że jest
    zoptymalizowany pod Windows XP, ale uruchamiam go w trybie zgodności i
    się odpala.
    Niestety nie jestem w stanie uzyskać komunikacji między PC a S7.
    Ustawienia mam chyba w porządku.
    Miał ktoś podobny problem i go rozgryzł?
    Wina nieodpowiedniej wersji systemu?
    Pomoże ktoś z Wrocławia za napój złocisty?

    Pozdrawiam
    charwel

  • 2. Data: 2010-07-29 09:51:07
    Temat: Re: Siemens S7-200 vs Windows7
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    charwel (Oo)==::: pisze:
> [...]
    > Miał ktoś podobny problem i go rozgryzł?
    > Wina nieodpowiedniej wersji systemu?
    > Pomoże ktoś z Wrocławia za napój złocisty?

    Moze uruchom jako administrator (klikasz prawym i tam masz taka opcje).

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2010-07-29 10:14:08
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-29 07:29, charwel (Oo)==::: pisze:
> [...]
    > Miał ktoś podobny problem i go rozgryzł?
    > Wina nieodpowiedniej wersji systemu?
    > Pomoże ktoś z Wrocławia za napój złocisty?

    Nie pamiętam zbytnio Microwina ale spróbuj ustawić w konfiguracji
    połączeń kabel PPI podpięty do portu COM i wybrać autodetekcję
    prędkości. Mimo że z zewnątrz jest to urządzenie USB to system go widzi
    jako wirtualny port COM - czyli zobacz pod jakim numerem COM się
    zainstalował i taki ustaw w MicroWin. Poza tym to mógłbyś sprawdzić z
    innym RS485 czy się komunikują. Na przykład za pomoca Hyperterminala. No
    i zwróć uwagę bo w Windowsach często ten sam konwerter USB/COM po
    przełożeniu do innego gniazda USB dostaje przydzielony inny numer
    wirtualnego COMa.

    MD

  • 4. Data: 2010-07-29 10:18:50
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

    Użytkownik "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zainstalowałem MicroWin testową wersję i tam się trochę burzy, że jest
    > zoptymalizowany pod Windows XP, ale uruchamiam go w trybie zgodności i się

    Na stronach Siemensa istnieje upgrade do W7, dostępny ..

  • 5. Data: 2010-07-29 15:59:46
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-29 11:51, Karolek pisze:

    > Moze uruchom jako administrator (klikasz prawym i tam masz taka opcje).

    Próbowałem. Nie pomaga.

    Dzięki

    charwel

  • 6. Data: 2010-07-29 16:00:37
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-29 12:14, Mario pisze:

> [...]
    > i zwróć uwagę bo w Windowsach często ten sam konwerter USB/COM po
    > przełożeniu do innego gniazda USB dostaje przydzielony inny numer

    Sprawdzałem porty i ustawiałem ręcznie.
    Bez skutku.

    pozdrawiam

    charwel

  • 7. Data: 2010-07-29 16:01:30
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-29 12:18, Infotank pisze:

    > Na stronach Siemensa istnieje upgrade do W7, dostępny ..

    Nie widzę do S7-200...
    Rzucisz linkę proszę?

    pozdrawiam
    charwel

  • 8. Data: 2010-07-29 16:02:15
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    A może ktoś z Wrocławia mógłby sprawdzić czy mój sterownik jest sprawny?

    pozdrawiam

    charwel

  • 9. Data: 2010-07-31 18:06:20
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

> [...]
    > Miał ktoś podobny problem i go rozgryzł?
    > Wina nieodpowiedniej wersji systemu?
    > Pomoże ktoś z Wrocławia za napój złocisty?

    Sterownik nowy czy już był programowany ?
    Ustawiony w stop czy run ?
    Zmieniałeś prędkości ?
    Czy twój programator obsługuje 187Kb ?

    Andrzej

  • 10. Data: 2010-07-31 18:18:06
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-31 20:06, Andrzej pisze:

    > Sterownik nowy czy już był programowany ?

    Był (jest) zaprogramowany.

    > Ustawiony w stop czy run ?

    Próbowałem tak i tak.

    > Zmieniałeś prędkości ?

    Tak. Na obie dostępne.

    > Czy twój programator obsługuje 187Kb ?

    Przy zadaniu tej prędkości dostaję komunikat, żeby obniżyć prędkość
    transmisji.

    > Andrzej

    Pozdrawiam
    charwel