  • 11. Data: 2015-03-23 19:06:30
    Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-23 18:19, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    > Diesel dla porównania pali 7,5-8 l po mieście, 8l przy 120 km/h przy
    > tempomacie, oraz za każde +10 km/h o 1-1,5 l więcej.

    > Ale może nie w aucie z Cx cegły.
    > No chyba że to LandRover Discovery - on ma zbliżony Cx do Dustera.

    Discovery 3 teraz 4 ma szef - to w ekodrivingu nie schodzi ponizej
    10l/100km (2.9 TD V6). Depnięcie pedałem wywołuje słyszalny wir w baku
    :) (ta cegła ma sporą powierzchę do pchania przed sobą + masa własna)

    co nie znaczy, że i 15-17l/100km też mi się zdarzało (jak ciezka noge
    mialem).
    Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
    9-10l/100km

    > Bo jak nie będziesz gazu używał, to ten 1.2 spali mniej, ten Twój nie.
    > A testy spalania robi się właśnie w takich laboratoryjnych warunkach -
    > tak więc ten cały downsizing jest tylko i wyłącznie pod testy i dla
    > kapeluszników.

    ale wg sprit monitor - ten 2.4l MIVEC srednia dla sporej probki nie
    wychodzi poza 10-11l/100km
    (wiec nie jestem jakims wyjatkiem)

  • 12. Data: 2015-03-23 20:52:39
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
    > 9-10l/100km

    Nawet w zimie w miescie nie dobija mi do takich wynikow. Max mialem 8,7.
    2,5TDI w V70, autko wazy 1600kg. No sportowy samochod to to nie jest,
    ale wyprzedzic cos sie daje. W jezdzie miejskiej mieszcze sie zwykle w
    7,7-8 l/100km. Niech zyja stare, poczciwe, duze diesle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2015-03-23 21:45:22
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 16:29, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:mep46p$e0n$...@n...news.atman.pl...

    > Oj, żebyś się nie zdziwił - to jeden z najbardziej zaawansowanych
    > technicznie silników benzynowych.
    > Turbina, bezpośredni wtrysk, co do dwumasy nie wiem - ale nie zdziwiłbym
    > się gdyby była, w Megane z tym silnikiem (o innej mocy) jest.
    > Czyli ma się co psuć.

    Oj ma. Z pewnością silnik potencjalnie dużo bardziej awaryjny od tego
    wołowatego 1.6, 68KM.

    > W przypadku produktów Renault gwarancja na 5 lat to temat od którego
    > MUSISZ zaczynać układanie oferty.

    Dlatego też nie gdy nie znalazłem w warunkach gwarancji jakich wyłączeń
    na awarie turbiny, skrzyni itd zdecydowaliśmy się na Dacię. A biorąc pod
    uwagę moje roczne przebiegi samochodem rzędu 5-10 tys km, to Lodgy
    powinna nam długo posłużyć :-)

    Seco

  • 14. Data: 2015-03-23 22:13:16
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
    > A biorąc pod uwagę moje roczne przebiegi samochodem rzędu 5-10 tys km, to
    > Lodgy powinna nam długo posłużyć :-)

    Tutaj bym polimeryzował. Widząc, w jakim stanie bywają kilkuletnie Dacie
    obawiał bym się agresywnych działań rudej suki :-/ Może nie na poziomie
    Taty, ale zawsze...

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 15. Data: 2015-03-23 22:23:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > ale wg sprit monitor - ten 2.4l MIVEC srednia dla sporej probki nie
    > wychodzi poza 10-11l/100km
    > (wiec nie jestem jakims wyjatkiem)

    Wg sprint monitor 1.2 tce pewnie mieści się w części faktycznych ilości
    (które podałem).
    Tam zawsze kapelusznictwo dominuje.

    ---
    Avast.

  • 16. Data: 2015-03-23 22:24:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:55107b63$0$8371$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Oj ma. Z pewnością silnik potencjalnie dużo bardziej awaryjny od tego
    > wołowatego 1.6, 68KM.

    W Dusterze jest co najwyżej 1.6 16V 105 KM.
    Mega badziew, do tego po prostu za słaby do tak dużego auta.

    > Dlatego też nie gdy nie znalazłem w warunkach gwarancji jakich wyłączeń
    > na awarie turbiny, skrzyni itd zdecydowaliśmy się na Dacię.

    Ja też.

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2015-03-23 22:26:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <k...@g...pl>
    napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tutaj bym polimeryzował. Widząc, w jakim stanie bywają kilkuletnie Dacie
    > obawiał bym się agresywnych działań rudej suki :-/

    Logany mają już po 10 lat, więc mają prawo rdzewieć.
    I zwłaszcza te z pierwsze serii to robią, wtedy zabezpieczenia antykorozyjne
    były wtedy zdecydowanie za słabe.

    ---
    Avast.

  • 18. Data: 2015-03-23 23:07:10
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-23 20:52, Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > Nawet w zimie w miescie nie dobija mi do takich wynikow. Max mialem 8,7.
    > 2,5TDI w V70, autko wazy 1600kg.

    2.4l MIVEC to benzyna, nie diesel

    > No sportowy samochod to to nie jest,
    > ale wyprzedzic cos sie daje. W jezdzie miejskiej mieszcze sie zwykle w
    > 7,7-8 l/100km. Niech zyja stare, poczciwe, duze diesle.

    niech żyje benzyna w stawce 'wyższej akcyzy' ;)
    bez turbo, bez kół dwumasowych, bez filtrów DPF :P

  • 19. Data: 2015-03-24 07:20:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > W Dusterze jest co najwyĹźej 1.6 16V 105 KM.
    > Mega badziew, do tego po prostu za słaby do tak dużego auta.

    megane z tym motorem dobija do 430kkm i ma sie dobrze.
    wlasnie ten silnik jest dla mnie jedynym sensownym.