  • 11. Data: 2009-11-30 15:41:35
    Temat: Re: Silnik BLDC - sprawdzony sterownik
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

    > Kurcze aż wziąłem swoją i pooglądałem linijka jest taka sama na całej
    > długości. Suwak ma ok 60 mm linijka 150 mm. Jak ten kondensator "działa"
    > nie mogę wykapować za nic ?

    Tutaj masz opis suwmiarki z pojemnościowym czujnikiem kwadraturowym:

    http://www.biotele.com/digital_caliper.htm

    Takiej z trójkątnym czujnikiem nie widziałem, ale tutaj jest opis
    takiego czujnika:

    http://www.capsense.com/capsense-wp.pdf
    (Figure 8 Chevron shape to combat tilt)

  • 12. Data: 2009-11-30 18:53:12
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Zbych pisze:

> [...]
    >
    > http://www.biotele.com/digital_caliper.htm
    >
    > Takiej z trójkątnym czujnikiem nie widziałem, ale tutaj jest opis

    Ja chyba tępy jestem bo w dalszym ciągu nie mogę wykapować (ta suwmiarka
    na zdjeciu jest identyczna jak ta która mam) gdzie jest druga okładzina
    bo rozumiem że w suwaku jest okładzina na płytce drukowanej ale gdzie
    jest okładzina druga ?, ponieważ suwak jest jednorodny bez naniesionych
    ścieżek.

    Konia z rzędem temu co to rozgryzł :-).

    pozdrawiam
    Ak

  • 13. Data: 2009-11-30 22:16:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009 06:49:36 -0800 (PST), shg wrote:

    >Jak wyżej, tylko że paski są nadrukowane na metalu (odbija / nie
    >odbija). Nie jest absolutny, zerujesz w tym miejscu, w którym Ci
    >wygodnie.

    Wydaje mi sie ze mozna wylaczyc, przesunac, wlaczyc - i bedzie
    pokazywal wartosc przesunieta. Czy moze inaczej - dosunac szczekie,
    wyzerowac, wylaczyc, rozsunac, wlaczyc, dosunac .. i zobaczyc dumne
    zero.
    Chyba nawet z wyciagnieciem baterii sprawdzalem ..

    J.

  • 14. Data: 2009-11-30 23:00:47
    Od: shg <s...@g...com>

    On 30 Lis, 23:16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zero.
    > Chyba nawet z wyciagnieciem baterii sprawdzalem ..

    Jestem pewien, że gdzieś widziałem rozbebeszoną optyczną, ale trochę
    poszukałem i widzę, że rozwiązań jest przynajmniej kilka, a optyczne
    są stosunkowo stare. Są też i bezwzględne.

  • 15. Data: 2009-12-01 07:57:47
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    Użytkownik pitlab napisał:

    > Tak, bo to ma wysokie obroty. Zwykle do napędu robotów potrzebne sa
    > niewielkie prędkości i duże momenty. Główną zaletą tego typu silników jest
    > większa moc z jednostki masy w porównaniu do szczotkowych.
    > Male prędkości obrotowe można uzyskac z wielobiegunowych silników np. ze
    > stacji FDD 5 i 1/4. Wirujące pole magnetyczme ma wtedy kilka-kiladziesiąt
    > kHz ale po podzieleniu tego przez 30 cewek wirnika mamy niezłą przekładnię.
    > Tyle że do tego chyba musiłbyś zbudować specyficzny wielofazowy regulator.

    Silnik nadal będzie miał trzy fazy. Przerobiony silnik z napędu 5.25
    (uzwojenie przewinięte grubszym drutem i magnesy neodymowe) po wkręceniu
    w imadło zakręci... imadłem :-) Do zastosowań napędów pojazdów kołowych
    proponuję pozostawić halotronowe czujniki położenia wirnika (o ile takie
    są). Stosowana w silnikach wysokoobrotowych metoda wykrywania położenia
    wirnika na podstawie SEM indukowanej w niezasilanej fazie nie bardzo
    sprawdza sięprzy niskich obrotach (mała amplituda sygnału poszatkowana
    PWM-em).
    Regulator, który jakiś czas temu zaprojektowałem na potrzeby modelarskie
    (http://www.rc.slupsk.pl/reg3f.avi) kręcił również bez problemu
    nieprzerobionym silnikiem z FDD, ale przy niskich obrotach moment
    faktycznie nie był powalający.

    Pozdrawiam
    Grzegorz