  • 11. Data: 2019-11-30 20:37:11
    Temat: Re: Silnik siłownika zaworu mieszające CO
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 29 Nov 2019 14:50:38 +0100, jedrek pisze:
> [...]
    > zatrzasków ukrytych i dopiero jak urwiesz to już na przyszłość wiesz "uważaj
    > tu naciśnij, bo 1cm dalej jest upierdliwy zatrzask, który łatwo się łamie, a
    > tu podwadź bo za rogiem jest kolejny zatrzask". Większość "żółtych starych
    > mierników METEX z rodzimy M-38xx, M-4xxxx jest takie upierdliwe w
    > otwieraniu, śrubkę wykręciłeś, próbujesz delikatnie uchylać pokrywę, a potem
    > się okazuje "oooo kawałki zatrzasków się wysypały na stół"...
    > A w innych miernikach, często takich wygladających na rasową chińszczyznę,
    > otwiera się pięknie bez siłaczki u zasiśniętych pośladów ;-)

    To fakt. W niektórych urządzeniach użyty plastik staje się wyjątkowo
    kruchy po paru latach, co jest gwarancją połamania zatrzasków. W innych
    znowu, nawet po bardzo długim okresie czasu zachowuje elastyczność.
    I chyba nie ma tu korelacji: tania chinszczyzna - markowy sprzęt.

    > A czy ta skala, wkładka papierowa nie jest czasem dwustronna?

    Tak, jest dwustronna.

    > Z jednej strony narysowane łuki do regulacji prawoskrętnej, a na rewersie do
    > regulacji lewoskrętnej?
    > Na obrazku na stronie 2 w PDF wynika, że powinny być dwie wersje tej skali.
    > https://homecomfort-techlit.resideo.com/emeadocument
    s/ge51/en0b0078-ge51r1111.pdf
    > W dziale "Connection" widać po prawej stronie tekstu obrazki dla przypadku
    > S1, S2
    > Zapewne chodzi o to czy zawór montujemy tak, że raz wlot zimnej wody ma po
    > lewej a za drugim razem wlot po prawej.
    > W jednej wersji pokrętła cyfry skali rosną przeciwnie niż na tarczy zegara,
    > a w drugiej wersji rosną cyfry zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

    To się zgadza. Zdjęcie siłownika (tego samego) z dwiema skalami:
    https://oc.lh2.pl/index.php/s/o94cT2w6tiR634F

    > W rozważanym moim przypadku jest wersja gdzie cyferki są przeciwnie
    > naniesonie, a potrzebna skala z cyferkami rosnącymi zgodnie z ruchem
    > wskazówek zegara, czyli kręcąc pokrętłem w prawo wartości na pokrętle będą
    > coraz mniejsze dla punktu odniesienia, strzałki pokazującej nastawę
    > pokrętła.
    > Czyli obecnie ma wersję z obrazka S1, a potrzebuję wersji z obrazka S2.
    > Czyżby w sprzedaży mieli 2 wersje etykiet pokrętła siłownika? I tu jakiś
    > fachura zamontował tą złą? Może w pudełku były dwie etykiety? Zawodnik
    > zamontował złą a dobra poszła do kosza...

    Tylko zobacz na zdjęcie powyżej. Obie skale są dokładnie w tym samym
    miejscu. Przy mieszaniu z prawej strony zmienia się kierunek i tyle. Kąt
    obrotu jest taki sam. U Ciebie natomiast ta skala w ogóle nie zgrywa
    się ze znacznikiem na obudowie (pozioma wypukłość). Jak dla mnie to
    wygląda na złe zgranie pozycji zaworu z siłownikiem.

    k.

  • 12. Data: 2019-12-05 17:41:11
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    > Jak dla mnie to
    > wygląda na złe zgranie pozycji zaworu z siłownikiem.

    Też do takich wniosków doszedłem już po nastu minutach pierwszych oględzin
    tego zaworu.
    Po prostu ekipie montującej nie chciało się ( lub nie wiedzieli, że tak
    trzeba) zgrać odczyt skali na pokrętle z rzeczywistym położeniem zaworu.
    Sama krótka notka PDF tak powierzchownie to obrazuje, że więcej domyślania
    niż działania
    Samo pokrętło z rzeczywistym zaworem jest sprzężone jakimś wielokątem (na
    obrazku widać, że to na kwadracie ponoć łączone czyli wybór położenie
    pokrętła względem zaworu może się odbywać ze skokiem co 90st. kątowych) i
    można np bez ruszania położenia zaworu samo pokrętło przesunąć o kilka
    stopni kątowych na obrocie?
    Z PDF wynika, że zawór ustawiony na jakieś tam wydumane "5" i wtedy pokrętło
    też montujemy na położeniu "5"
    Rozumiem, że wykręcenie tylko ten jednej śrubki ukrytej pod "szkiełkiem"
    pokrętła daje możliwość zdemontowania całego bloku siłownika z zaworu?
    Pisałem do tych
    https://homecomfort.resideo.com/sites/polska/pl-PL/P
    ages/Kontakt.aspx
    o szerszą dokumentację niż ten ogólnodostępny kilkustronny PDF o niczym,
    kilka pytań zadałem na które odpowiedzi rozwiązałyby moje wątpliwości.
    Wielki mi dział techniczny, obstawiony babami.
    Tradycyjnie brak odzewu. Typowe polskawe zjawisko. Niby prywatna firma, a
    działanie jak polska budżetówka, gdzie 95% nic nie wie, ludzie z ulicznej
    łapanki na sztukę, figuranci.

  • 13. Data: 2019-12-07 12:53:21
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 5 Dec 2019 17:41:11 +0100, jedrek pisze:
> [...]
    > pokrętła względem zaworu może się odbywać ze skokiem co 90st. kątowych)
    > można np bez ruszania położenia zaworu samo pokrętło przesunąć o kilka

    Tam jest kwadrat, więc tylko 90 stopni. Nie pamiętem, aby była opcja
    dokładniejszej regulacji.

    > Rozumiem, że wykręcenie tylko ten jednej śrubki ukrytej pod "szkiełkiem"
    > pokrętła daje możliwość zdemontowania całego bloku siłownika z zaworu?

    Tak.

    k.