  • 1. Data: 2019-11-22 02:54:25
    Temat: montaż u Kińcików ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Któryś z kolegów ma doświadczenie jakieś w montażu u skośnookich w
    rodzaju PCBWAY, JLCPCB, ALLPCB ?

    Tak waham, czy ich nie przetestować. 50 do 100 kompletów po 2 PCB,
    głównie SMD (tak ze 300 komponentów na komplet).

    Czyli niewielka seria. Ktoś powie jak u nich z jakością, dostępnością
    elementów nietypowych ( np. RTC DS1678S ciężko kupić ) itp. ?

    Ewentualnie może by mi odpowiadał nawet sam montaż SMD - przewlekane
    może sam bym sobie zrobił, ale nie wiem.

    Tak czy owak - jak to wygląda, którzy są lepsi (tańsi), mają lepszą
    obsługę itp. ?

    Coś podpowiecie ?

  • 2. Data: 2019-11-22 08:29:45
    Temat: Re: montaż u Kińcików ?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 22.11.2019 02:54, sundayman wrote:
    > Któryś z kolegów ma doświadczenie jakieś w montażu u skośnookich w
    > rodzaju PCBWAY, JLCPCB, ALLPCB ?

    Montowałem w jlc kilka różnych prototypów. Montują tylko to co mają na
    liście elementów (https://jlcpcb.com/client/index.html#/parts). Elementy
    są podzielone na podstawowe i extended. Za wzięcie tych drugich do
    produkcji płacisz extra 3$ i możesz ich mieć max. 10. Do prototypu może
    być, resztę możesz domontować ręcznie, ale produkcji sobie w ten sposób
    nie wyobrażam. Nie montują nic spoza ich listy (nawet jeśli jest to
    element dostępny w LCSC; pytałem ich czemu tak jest, odpowiedzieli "to
    se ne da"). Jeśli twoje płytki to nie jest w większości "ziarno dla kur"
    i najpopularniejsze scalaki, to raczej wybrałbym kogoś innego do montażu.
    Co do jakości i szybkości realizacji zamówienia nie mam zastrzeżeń.

    W Pcbway robiłem tylko wycenę montażu (wycenę części opierali w
    większości na mouserze), ale docelowo wybrałem montaż w PL.

    To co mogę ci tylko doradzić, to to że w BOM powinieneś mieć kolumny z
    numerami elementów z Mousera i LCSC, dobrze opisane elementy bierne
    (wartość, obudowa, tolerancja, napięcie, dielektryk, wymagania
    specjalne) jak chcesz coś montować w Chinach. Skróci ci to odbijanie
    piłeczki z akceptacją elementów do montażu.

  • 3. Data: 2019-11-22 21:01:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > i najpopularniejsze scalaki, to raczej wybrałbym kogoś innego do montażu.

    masakra jakaś.

    > specjalne) jak chcesz coś montować w Chinach. Skróci ci to odbijanie
    > piłeczki z akceptacją elementów do montażu.

    ja nie jestem wcale zdecydowany na Chiny. Mają tylko jedną zaletę -
    tempo. Cenowo to w PL chyba wyjdzie podobnie.

    Tak się biję z myślami, bo pisałem tu niedawno o kupieniu jakiegoś
    automatu małego, co jest o tyle kłopotliwe że z pewnością przynajmniej
    przy pierwszym podejściu zajmie mi więcej czasu niż zamówienie np. w
    ALLPCB z terminem 48h.