  • 1. Data: 2019-11-22 11:44:38
    Temat: Zaciskarka do końcówej tulejkowych
    Od: "gienek" <n...@s...amu>

    Jaka przyzwoita zaciskarka do końcówek tulejkowych, do prac domowych.
    Chcę zaciskać przekroje w okolicy 0,25-2,5mm
    Taka, żeby potem ktoś nie powiedział: co to za dziadostwem zaciskałeś?
    Wszystko się rozsypuje na niby łączeniu, słaby kontakt.

    1. Czy taka budżetowa za 37zł w ogóle jest warta zakupu?
    https://allegro.pl/oferta/zaciskarka-praska-do-konco
    wek-tulejkowych-tulejek-6391984646
    Czy raczej jej miejsce na starcie jest w śmietniku?

    2. Czy ta zaciska w sześciokąt?
    https://allegro.pl/oferta/01-507-zaciskarka-koncowek
    -tulejkowych-0-25-6-mm2-7300863292

    Lepsze są takie co "atakują" tulejkę dookoła jak zaciskająca się pętla
    Czyli jak tu
    https://sklep.cseie.com.pl/opt-yac9-zasiskarka-tulej
    ek-025-6mm2-szeciokat
    Sześciokąt zaciskający się z każdego napierającego sześcioboku.
    Czy te jak najprostsze wyglądające jak paszcza krokodyla? ;-)
    Czyli zaciskające się dwie powierzchnie.
    3. Czy raczej zaciskarka zaczyna się dopiero od 200zł w górę?
    https://allegro.pl/oferta/haupa-210762-praska-do-kon
    ektorow-zaciskarka-0-5-6-8631071770

    4. Który typ zaprasowania jest obecnie najlepszy jeżeli chodzi o kontakt,
    trwałość do tych najmniejszych przekrojów przewodów?
    https://erko.pl/koncowki-kablowe/

    Czy np taki sześciokąt jak wstawimy do kostki i go dokręcamy śrubką to czy
    on nie się rozprasuje bardziej niż od razu zaciśnięty w formie trapezu czy
    owalny?

    Czy żyły-druciki skręca się przed zaciśnięciem? Czy wręcz fabryczny splot
    miedzianych nitek rozkręca się aby je wyprostować, rozdzielić (aby stanowiły
    "proste, równogłe druciki-szpilki i dopiero zaciskamy.
    Czy jest dopuszczalne pobielenie i potem zacisnąć? Czy raczej cyna w takiej
    tulejce zrobi więcej złego niż dobrego.
    Pytam, bo spotkałem się z tak lichymi prostymi zaciskarkami (być może rolę
    tu też grała zbyt duża średnia tulejki względem przekroju linki), że po
    zaciśnięciu można było bez problemu tulejkę wyrwać (bez zrywania nitek linki
    miedzianej), bo tak licho było zaciśnięta.

  • 2. Data: 2019-11-22 13:46:51
    Temat: Re: Zaciskarka do końcówej tulejkowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello gienek,

    Friday, November 22, 2019, 11:44:38 AM, you wrote:

> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/zaciskarka-praska-do-konco
    wek-tulejkowych-tulejek-6391984646
    > Czy raczej jej miejsce na starcie jest w śmietniku?

    Każda jest dobra.

    > 2. Czy ta zaciska w sześciokąt?
    > https://allegro.pl/oferta/01-507-zaciskarka-koncowek
    -tulejkowych-0-25-6-mm2-7300863292

    Ta raczej w kwadrat. Mam podobną. Daje radę.

> [...]
    ek-025-6mm2-szeciokat
    > Sześciokąt zaciskający się z każdego napierającego sześcioboku.

    Sześciokąt wzbudza zaufanie.

    > Czy te jak najprostsze wyglądające jak paszcza krokodyla? ;-)
    > Czyli zaciskające się dwie powierzchnie.

    Też da radę. Też mam.

    > 3. Czy raczej zaciskarka zaczyna się dopiero od 200zł w górę?
    > https://allegro.pl/oferta/haupa-210762-praska-do-kon
    ektorow-zaciskarka-0-5-6-8631071770

    Kto bogatemu zabroni?

> [...]
    > on nie się rozprasuje bardziej niż od razu zaciśnięty w formie trapezu czy

    Nigdy nie należy przesadzać z naciskiem.

    > Czy żyły-druciki skręca się przed zaciśnięciem?

    Nie!

> [...]
    > "proste, równogłe druciki-szpilki i dopiero zaciskamy.
    > Czy jest dopuszczalne pobielenie i potem zacisnąć? Czy raczej cyna w takiej

    Nie cynować

> [...]
    > zaciśnięciu można było bez problemu tulejkę wyrwać (bez zrywania nitek linki
    > miedzianej), bo tak licho było zaciśnięta.

    Za duża tulejka - częsty błąd.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-11-22 19:25:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    ektorow-zaciskarka-0-5-6-8631071770

    > Kto bogatemu zabroni?

    Ta jest do konektorów nieizolowanych.
    Do izolowanych maj inne szczęki.

    Przykład do izolowanych:
    https://www.sealey.co.uk/product/5637175244/ratchet-
    crimping-tool-insulated-terminals

    Przykład do nieizolowanych:
    https://www.prokits.com.tw/Product/6PK-230C/

    Obydwa posiadam. Sprzęt niedrogi, ale do doraźnego wykorzystania może
    być. Robią dobrze to, co powinny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-11-22 20:22:59
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2019-11-22 o 11:44, gienek pisze:

    się zdecyduj - potrzebujesz do końcówek tulejkowych czy do konektorów bo
    to dwa różne złącza a wskazujesz oba typy zaciskarek...
    Cena to jakość i trwałość. Co zadań "profi" raczej droga ale do
    "amatorki" wystarczy najtańsza.

    Czuwaj!

  • 5. Data: 2019-11-23 22:20:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 11:44, gienek pisze:

    > 1. Czy taka budżetowa za 37zł w ogóle jest warta zakupu?
    > https://allegro.pl/oferta/zaciskarka-praska-do-konco
    wek-tulejkowych-tulejek-6391984646

    > Czy raczej jej miejsce na starcie jest w śmietniku?

    Dokładnie tak, nie kupować, przeznaczyć kasę na piwo i czipsy.

    > 2. Czy ta zaciska w sześciokąt?
    > https://allegro.pl/oferta/01-507-zaciskarka-koncowek
    -tulejkowych-0-25-6-mm2-7300863292

    Zdecydowanie tak, mam taką, zacisnęła już kilkaset tulejek, wszystko
    działa i zaciskarka też.

    > Czy np taki sześciokąt jak wstawimy do kostki i go dokręcamy śrubką to
    > czy on nie się rozprasuje bardziej niż od razu zaciśnięty w formie
    > trapezu czy owalny?

    Jak porządnie dokręcisz to właściwie wszystko jedno - śruba i tak zawsze
    robi "dołek".

    > Czy żyły-druciki skręca się przed zaciśnięciem? Czy wręcz fabryczny
    > splot miedzianych nitek rozkręca się aby je wyprostować, rozdzielić (aby
    > stanowiły "proste, równogłe druciki-szpilki i dopiero zaciskamy.

    Nie skręcać, prostować.

    > Czy jest dopuszczalne pobielenie i potem zacisnąć? Czy raczej cyna w
    > takiej tulejce zrobi więcej złego niż dobrego.

    Po to jest tulejka żeby już nie cynować.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2019-11-24 16:23:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie skręcać, prostować.

    Jest jakiś powód prostowania? Dlaczego nie skręcać?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2019-11-24 17:20:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Sunday, November 24, 2019, 4:23:38 PM, you wrote:

    > Jest jakiś powód prostowania? Dlaczego nie skręcać?

    Skręcone słabiej się trzyma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-11-24 17:44:59
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Skręcone słabiej się trzyma.

    Dlaczego skręcone słabiej się trzyma?
    Jakieś wytyczne producentów zaciskarek? Czy tylko "ludowa mądrość"?

    --
    Kaczin

  • 9. Data: 2019-11-24 18:17:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kaczin,

    Sunday, November 24, 2019, 5:44:59 PM, you wrote:

    > Dlaczego skręcone słabiej się trzyma?

    Bo słabiej się trzyma.

    > Jakieś wytyczne producentów zaciskarek? Czy tylko "ludowa mądrość"?

    Rób po swojemu, byle u siebie. Ja wiem, że słabiej się trzyma i staram
    się powstrzymywać odruch skręcania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2019-11-24 20:02:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 17:44, Kaczin pisze:

    > Dlaczego skręcone słabiej się trzyma?
    > Jakieś wytyczne producentów zaciskarek? Czy tylko "ludowa mądrość"?

    Bo się może a nawet pod działaniem siły ściskającej chce się rozkręcić.
    A jak się rozkręci to zmniejsza średnicę więc się luzuje.
    To są proste sprawy.