  • 61. Data: 2016-05-25 19:25:00
    Temat: Re: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Akurat w skanerach przełomu nie było. Skany filmów z Epsona V700, a
    > nawet V500 są bardzo przyzwoite. Obecne skanery V800, V600 różnią się
    > kosmetycznie od swoich odpowiednich poprzedników, czyli włanie
    > V700/V750 i V500.
    > Skaner Epson V500 mam od 2010 roku i nie mogę nic złego na niego
    > powiedzieć. Przy odrobinie cierpliwości i praktyki otrzymuję z tego
    > skanera bardzo przyzwoite jakościowo skany negatywów i slajdów
    > małoobrazkowych i średnioformatowych. Kilkukrotnie droższy Epson
    > V700/750/800 daje nieco lepsze rezultaty.

    No ale wiesz, jakość to pojęcie względne. Stąd pytanie o ew. próbki,
    w sensownej rozdzielczości (a nie np. w 600 dpi). To, że dla potrzeb WWW
    można łatwo zeskanować negatyw i zrobić z niego "dobre" 800 x 600, to
    wiem, wystarczy do tego nawet mój tani Epson 3490 sprzed 10 lat.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2016-05-29 20:53:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > można łatwo zeskanować negatyw i zrobić z niego "dobre" 800 x 600, to
    > wiem, wystarczy do tego nawet mój tani Epson 3490 sprzed 10 lat.

    Jak wychodzą skany z Epsonów można zobaczyć np. na odpowiednio

    Epson V500 https://www.flickr.com/groups/580313@N21/pool/
    Epson V700 https://www.flickr.com/groups/466058@N21/pool/

    Należy wziąć poprawkę na to, że kilkukrotnie droższego V700 kupują
    raczej ludzie,którzy ogólnie bardziej wiedzą, że chcą wydać taką kasę na
    skaner - czyli raczej mają ogólnie wyższy poziom rzemiosła, więc
    niekoniecznie różnica w jakości skanów wynika z różnicy w jakości skanerów.