  • 1. Data: 2016-01-19 12:26:17
    Temat: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Mój kolega poprosił mnie o znalezienie w internecie dobrego skanera do
    negatywów i slaidów o formacie 6x9 i mniejsze.
    Fundusz na ten cel ma nieograniczony.
    Jedynym kryterium jest to aby skanował rózne formaty z najlepszą jakoścą i
    możliwie dużą szybkościią. Oczywiście producentem powinna być jakaś znana z
    solidności firma. Znalazłem w internecie kilka produktów, na przykład:
    http://www.idealo.pl/cat/3252F4646739-4646773/skaner
    y.html?param.resultlist.sortKey=avgRating
    ale sam nie mam żadnego doświadczenia ze skanerami i trudno byłoby mi
    polecić cokolwiek.

    Czy ktoś z grupowiczów, mający doświadczenie ze skanerami mógłby zasugerować
    jakiś dobry skaner?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2016-01-19 13:15:56
    Temat: Re: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-19 o 12:26, Tomasz pisze:
> [...]
    > polecić cokolwiek.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów, mający doświadczenie ze skanerami mógłby

    Od skanerów to był tu Qba, ale już wybył ;)

    O Plusteku zapomnij.

    Albo szybko, albo z dobrą jakością.
    Były skanery szybkie i dobre, ale na SCSI.
    Teraz już prawie wszystko jest na USB. USB-2 jest wolny dla skanerów.

    Bardzo dobre (jeśli nie najlepsze) z domowych były Epsony.
    Kwestia: jak będą skanowane błony? Ramkowane czy pocięte w odcinki? Czy
    skaner ma mieć podajnik błon (zwłaszcza 35) pociętych w odcinki?

    Na pewno powinien posiadać ICE - bez tego ciężko usunąć drobne rysy i kurz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-01-19 19:23:46
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 19.01.2016 Tomasz <t...@g...com> napisał/a:
    > Mój kolega poprosił mnie o znalezienie w internecie dobrego skanera do
    > negatywów i slaidów o formacie 6x9 i mniejsze.
    > Fundusz na ten cel ma nieograniczony.

    Jeśli fundusz rzeczywiście nieograniczony to polecam Epsona V850 Pro:

    http://www.skapiec.pl/site/cat/10/comp/11741279

    Jeśli chcesz z niego wycisnąć absolutnie wszystko to trzeba by
    zainwestować prawie drugie tyle w Silverlighta...

    m.

  • 4. Data: 2016-01-19 19:41:02
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "U-Kim\Mikolaj" <m...@b...nos> napisał

    > Jeśli chcesz z niego wycisnąć absolutnie wszystko to trzeba by
    > zainwestować prawie drugie tyle w Silverlighta...

    Zaciekawiłeś mnie, wytłumacz mi jeśli to możliwe co miałeś na myśli
    " trzeba by zainwestować w Silverlighta".
    Czy to jakiś skaner, czy oprogramowanie, w inernecie nic na taki temat nie
    znalazłem.

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2016-01-19 19:44:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jeśli chcesz z niego wycisnąć absolutnie wszystko to trzeba by
    > zainwestować prawie drugie tyle w Silverlighta...

    Nie Silverfasta?

  • 6. Data: 2016-01-19 19:52:47
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie Silverfasta?

    No właśnie, przecież SilverFast(R) SE Plus jest załączony do Epsona V850 Pro
    więc nie trzeba w nic dodatkowo inwestować.

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2016-01-19 23:11:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > polecić cokolwiek.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów, mający doświadczenie ze skanerami mógłby

    Jeżeli budżet jest naprawdę nieograniczony, to skaner bębnowy.
    Jeżeli budżet trochę nieograniczony to Nikon Coolscan 9000
    http://www.nikon.pl/pl_PL/product/discontinued/cools
    can/2011/super-coolscan-9000
    Niestety obecnie już tylko używany.
    Jeżeli budżet troszkę ograniczony to Epson V700/750/800/850.
    Jeżeli budżet nieograniczony, ale pod warunkiem, że nie więcej niż
    kilkaset zł, to Epson V500/550/600.

  • 8. Data: 2016-01-20 21:24:19
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 19.01.2016 Uncle Pete <4...@g...com> napisał/a:

    > Nie Silverfasta?

    Silverlighta oczywiście...

    Wersja dołączana do skanera jest ograniczona trochę.

    Dołączana do skanera wersja Plus jest okrojona o HDR i kalibrację.

    m.

  • 9. Data: 2016-01-20 21:40:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-20 o 21:24, U-Kim\Mikolaj pisze:

    > Silverlighta oczywiście...

    http://www.silverfast.com/

    Znacznie tańszy VueScan też daje radę.

    P.P.

  • 10. Data: 2016-01-20 22:20:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-19 o 19:52, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości

    > No właśnie, przecież SilverFast(R) SE Plus jest załączony do Epsona V850 Pro
    > więc nie trzeba w nic dodatkowo inwestować.

    Znacznie tańszy V800 ma praktycznie takie same możliwości, a wzorzec IT8
    można kupić za ułamek różnicy cen.

    P.P.