  • 1. Data: 2002-04-11 22:05:05
    Temat: Sklep internetowy robi klijentów w balona!
    Od: "ele" <m...@w...pl>

    Sytuacja: Sklep internetowy, produkt w bardzo atrakcyjnej dla mnie cenie.
    Klikam dodaj do koszyka, wypełniam formularz, potwierdzam.
    Dostaję majla z potwierdzeniem otrzymania zamówienia:
    Temat: Potwierdzenie zamówienia.
    Treść:
    "Witamy ze sklepu internetowego XXXXXX.pl!

    Otrzymaliśmy zamówienie, którego treść załączamy poniżej. Prosimy je
    potwierdzić,
    odsyłając na adres nadawcy (wciskając przycisk "Odpowiedz nadawcy" i
    następnie "Wyślij").
    Zamówienie zostanie anulowane jeżeli nie zostanie potwierdzone w ciągu 24
    godzin.

    Dziękujemy!"
    ---- Załacznik: --------------------------------------------------
    Artykuł nr 1:
    ----------------------------

    i tu moje dane, nazwę towaru, ilość, kod towaru, cena, wartość, koszty
    przesyłki, sposób wysyłki, itp.

    Przeczytałem wszystko się zgadzało z wypełnionym wcześniej formularzem
    zamówienia, więc jak prosili odesłałem majla w celu potwierdzenia.
    Uważałem że sklep przyjął zamówienie i czekałem na realizację.
    Lecz na następny dzień po południu dostaję majla o następującej treści:
    Temat: Zamówienie w sklepie internetowym XXXXXX.
    Treść:Dzień dobry,
    Dotarło do nas Pańskie zamówienie na (nazwa produktu). Niestety produkt ten
    nie jest już dostępny ze względu na wymianę całej serii (nazwa produktu). W
    najbliższym czasie powinny już zostać wprowadzone do cennika. Wszystkie ceny
    na nieaktualne już produkty zostały przez nas skasowane, co akurat w
    przypadku tego produktu uwidoczniło sie dość "atrakcyjna" cena X zł. Za błąd
    serdecznie przepraszamy.
    Pozdrawiam,
    ---
    xxxxxxxxxx
    Wchodzę na strony sklepu i widzę że produkt jest dalej dostępny tylko ceny
    na telefon lub majla
    Poczułem się robiony w balona
    Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
    zamówienia?
    Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując się
    na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Sory że trochę przydługie
    Pozdrawiam
    zibi

  • 2. Data: 2002-04-12 04:25:35
    Temat: Re: Sklep internetowy robi klijentów w balona!
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Użytkownik "ele" <m...@w...pl> napisał w wiadomości news:a94rl7$ab4$1@news.tpi.pl...
    > Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
    > zamówienia?

    Mam prośbę żebyś powiedział otwarcie co to był za sklep internetowy,
    żebyśmy w przyszłości uważali.

    Ja miałem podobne przeboje ze sklepem Wirtualnej Polski (ws.pl),
    ale problem polegał na tym, że towar był w stanie "niedostępności
    u dostawców" pomimo tego, że był w cenniku.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2002-04-12 04:25:42
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    ele <m...@w...pl> napisał:a94rl7$ab4$...@n...tpi.pl...
    > Sytuacja: Sklep internetowy, produkt w bardzo atrakcyjnej dla mnie cenie.
    [...]
> [...]
    > Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując się
    > na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Masz całkowitą rację - w takiej sytuacji nie powinien. Co z tego, że
    pierwszą odpowiedź wysłał automat.

    Z drugiej strony, udoowodnienie tego w sądzie jest praktycznie nierealne.
    Za mało kompetentnych biegłych, długi czas oczekiwania na rozprawę, mogą
    nawet być spory o właściwość miejscową sądu (Twój, ich siedziby,
    ich serwerowni?)...

    Skoro nic nie straciłeś - oprócz może dobrego samopoczucia i okazji - lepiej
    sobie odpuść. I ostrzeż znajomych. Odpowiednia antyreklama zadziała lepiej
    niż ściganie ich w jakikolwiek sposób.

    --
    _ _ _| _o _
    / |/ \/ ||/ |/

  • 4. Data: 2002-04-12 14:00:33
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

  • 5. Data: 2002-04-12 22:22:56
    Od: "Jarosław Szopa" <j...@r...zgierz.pl>

> [...]
    się
    > na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Pojawily sie juz pseudo-sklepy ktorych prawdziwym zadaniem jest zbieranie
    danych o kliejntach (podales im przeciez swoje dane osobowe, oraz w pewnym
    stopniu upodobania), a ktore pozniej odsprzedaja sie dalej.

    J.

  • 6. Data: 2002-04-14 17:26:38
    Od: t...@w...pdi.net

    Michal Jeczalik <s...@s...eu.org> wrote:

    > Dokładnie, po tygodniu czekania i braku kontaktu kupiłem w normalnym
    > sklepie (co tak w ogóle polecam zawsze, bo warto ruszyć tyłek i mieć od
    > razu...). Po kolejnych kilku dniach zadzwonił pan z WS i powiedział, że już
    > nawet jeden artykuł z sześciu udało im się skombinować, ale muszę dalej
    > czekać... :)))

    He he...mialem podobna jazde z www.mig.pl. Zamowilem produkt (niepowazny bo
    gre) i czekalem ponad dwa tygodnie zamiast trzech dni. Oczywiscie zeby sami
    poinformowali o opoznieniu to jeszcze pol biedy ale widac klient jest dla
    nich ciezarem i niezbyt chetnie sie z nim komunikuja. Przedostatnia rozmowa
    polegala na tym, ze obiecali zadzwonic z wyjasnieniami. Oczywiscie nie
    zadzwonili a kiedy ja sie z nimi skontaktowalem (wczoraj) z rozbrajajaca
    szczeroscia stwierdzili, ze w ogole jeszcze nic nie wyslali. No ja p* :-)
    Moze nikt im nie powiedzial, ze zamowione towary jeszcze trzeba do
    klienta wyslac :-))))

    W takiej sytuacji pojade sobie do sklepu i kupie szybciej i taniej...no
    szybciej to juz na pewno nie :-)

    > Samotnik
    > Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 7. Data: 2002-04-14 17:27:07
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    "Jarosław Szopa" <j...@r...zgierz.pl> napisał:
    > Pojawily sie juz pseudo-sklepy ktorych prawdziwym zadaniem jest zbieranie
    > danych o kliejntach (podales im przeciez swoje dane osobowe, oraz w pewnym
    > stopniu upodobania), a ktore pozniej odsprzedaja sie dalej.

    URL ?

    --
    ../ premax
    ../ p...@h...pl

  • 8. Data: 2002-04-14 17:27:17
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    "ele" <m...@w...pl> wrote in news:a94rl7$ab4$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując
    > się na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    IIRC zgodnie z polskim prawem wystawienie towaru do sprzedaży (oferta
    handlowa) po cenie Y zobowiązuje sprzedawcę do jego sprzedaży po tej cenie.
    Nie wiem, czy samo wystawienie by się tu kwalifikowało (transakcja nie jest
    bezpośrednia), zwłaszcza, że nie potwierdzili Ci przyjęcia zamówienia
    (dopiero Ty potwierdziłeś, że naprawdę chcesz u nich kupić). Zobacz w KC, tam
    powinno być...

    --
    /**** Materia jest plastyczna w obliczu Umysłu. ****\
    \**** P.K.Dick ****/

  • 9. Data: 2002-04-15 14:10:01
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

> [...]
    > (dopiero Ty potwierdziłeś, że naprawdę chcesz u nich kupić). Zobacz w KC, tam

    Tak, ale większość firm (a na pewno wszystkie, z któórymi miałem do czynienia)
    daje gdzieś małymi literkami przypis w rodzaju "niniejsze informacje nie
    stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego" oraz że firma nie
    odpowiada za błędy drukarskie, czy systemu informatycznego, i że nie są one
    podstawą do roszczeń.

    I tu się można kłócić, czy faktycznie jest to wystawienie towaru do sprzedaży;
    firma może rozsądnie argumentować, że jest tylko pośrednikiem zamawia towar
    dopiero po zamówieniu klienta, aby obniżyć sobie koszty magazynowe...

    Natomiast warto zajrzeć do ustawy regulującej handel wysyłkowy i elektroniczny,
    ona dość mocno ogranicza możliwości naciągania ze strony sklepu. Nie znam linku,
    ale Google chyba wyszuka...

    --

  • 10. Data: 2002-04-15 14:10:31
    Od: "Dariusz Jackowski" <ascent#&#&#&#home:@sgh.waw.pl>, :, :p...@h...pl