  • 1. Data: 2019-02-18 19:19:14
    Temat: Skórzana tapicerka - renowacja
    Od: p...@g...com

    Witam, mam stare auto, które ma dla mnie wartość sentymentalną, strasznie
    je styrałem swojego czasu (budowa) a teraz nadeszła pora renowację.

    Tapicerka wygląda aktualnie tak:
    https://photos.app.goo.gl/XauUQ8WDLUq28Lf78

    Czy doczyścić i otłuścić pęknięcia, jaką szpachlę (skórę w kleju) polecacie do
    uzupełnienia ubytków. Gdzie można zamówić nową farbę i kogo polecacie,
    aby wysyłając zagłówek właściwie dobrano kolor? Chętnie też zapoznam się z
    Waszymi doświadczeniami i radami dotyczącymi renowacji skórzanej tapicerki.

  • 2. Data: 2019-02-18 21:15:01
    Temat: Re: Skórzana tapicerka - renowacja
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-18 o 19:19, p...@g...com pisze:
> [...]
    > Waszymi doświadczeniami i radami dotyczącymi renowacji skórzanej tapicerki.

    Z mojej perspektywy to przykład wręcz ekstremalnego zaniedbania skóry.
    Skóra w aucie wymaga ekstremalnych środków pielęgnacyjnych by wyglądała
    po latach ok. To co prezentujesz na zdjęciu, to przesuszona skóra,
    spękana wskutek użytkowania. Aż serce się kraje widząc taką dewastację.
    Zapewne używałeś wody z mydłem i na tym koniec.

    Da się z tym wiele zrobić. Zainteresuj się kosmetykami Furniture Clynic
    do renowacji skór. Posiadają oni zestaw barwników do modyfikacji białej
    bazy plus instrukcję jak postępować. Kanapa będzie wyglądała bardzo
    dobrze po takim zabiegu ale efekt nie będzie bardzo trwały niestety.
    Jednakże nawet po długim okresie eksploatacji będzie to lepsze niż
    obecny stan.

    Pamiętaj, skóra to nie welur - trzeba o nią dbać z wywieszonym językiem.
    Co 2 tygodnie należy ją nawilżać. Stosuję Leather Protection Cream tejże
    firmy. Daje on skórzany zapach i nawet tak skrajnie zaniedbaną skórę
    czyni elastyczną. Już po pierwszym potraktowaniu znika efekt pergaminu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek