  • 1. Data: 2019-02-18 17:59:12
    Temat: Komunikacja sterownika skrzyni DSG
    Od: cef <c...@i...pl>

    Kilka dni temu przytrafiła mi się awaria, której opis zamieszczam i proszę
    o ewentualne uwagi. Pacjent VW Passat 2,0 tdi skrzynia DSG - 6-biegowa+R

    Samochód normalnie funkcjonował, przed samym zdarzeniem był rozgrzany -
    wcześniej zrobił ponad 20km w ruchu miejskim.
    Zaparkowałem na 10min i po powrocie do auta silnik odpalił,
    wrzuciłem wsteczny bieg i podjechałem trochę do tyłu.
    Do tyłu było trochę pod górkę, nie wcisnąłem hamulca i samochód
    z wrzuconym wstecznym (R) bez gazu i hamulca lekko stoczył spowrotem
    do przodu - około 1m.
    Silnik jakby się zadławił, popracował przez chwilę nierównomiernie i zgasł -
    tak jakby się zdusił. Ale niestety nie dał się uruchomić ponownie.
    Rozrusznik kręcił, ale silnik bardzo nierównomiernie pracował -
    przy przytrzymaniu rozrusznika te kilka sekund rozrusznik kręęcił a
    potem rozruch się wyłączał. Podjąłem 5-6 prób w ciągu kilku minut, reset
    itp i zdecydowałem wezwać lawetę.
    Po 15 minutach silnik odpalił i te kilka dni funkcjonuje normalnie.
    Nie było żadnych alarmów ani zapalonych kontrolek.

    Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?
    Bo jeśli nie, to mechanik więcej nie wymyśli niż ktoś tutaj :-)
    Czy to jakiś typowy przypadek błędu komunikacji sterownika skrzyni
    z resztą, któy odwiesza się po 15 minutach?

  • 2. Data: 2019-02-18 18:09:33
    Od: p...@g...com

    --Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?

    Podłącz do vcds i daj znać ;-)

  • 3. Data: 2019-02-18 18:23:56
    Temat: Re: Komunikacja sterownika skrzyni DSG
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-18 o 18:09, p...@g...com pisze:
    > --Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?
    >
    > Podłącz do vcds i daj znać ;-)

    Nie mam się gdzie podłączyć. Musiałbym zajechać do mechanika,
    dlatego pytam czy jest po co.

  • 4. Data: 2019-02-19 08:32:24
    Od: p...@g...com

    --Nie mam się gdzie podłączyć. Musiałbym zajechać do mechanika, dlatego pytam czy
    jest po co.

    po wystapieniu takiej usterki i tak bym pojechal no chyba ze chcesz przycebulic sto
    pln i wywalic pozniej pare tysi na ew. naprawe skrzyni ... plan minimum to dongiel na
    BT za 5 pln ale nie dam glowy ze skrzynie obsluzy czy tylko sterownik silnika

  • 5. Data: 2019-02-20 07:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Po 15 minutach silnik odpalił i te kilka dni funkcjonuje normalnie.
    >Nie było żadnych alarmów ani zapalonych kontrolek.

    A moze to problem z paliwem, a nie z DSG ?

    J.

  • 6. Data: 2019-02-20 10:43:43
    Od: p...@g...com

    --A moze to problem z paliwem, a nie z DSG ?

    zalecasz fusy czy tarota ?

  • 7. Data: 2019-02-21 16:48:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 07:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A moze to problem z paliwem, a nie z DSG ?

    Ze wszystkim może być problem, ale skoro normalnie potem jeździł,
    to uznalem, że to raczej nie paliwo. Zwłaszcza, że w grudniu padła
    pompa paliwa i była wymieniana.
    Ale jak się dowiem, to napiszę tutaj, bo właśnie dziś rano się zadławił
    i sukinsyn nie odpalił
    i mechanik się nim musi zająć.

  • 8. Data: 2019-02-22 13:44:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 16:48, cef pisze:

> [...]
    > pompa paliwa i była wymieniana.
    > Ale jak się dowiem, to napiszę tutaj, bo właśnie dziś rano się zadławił

    Klasyczny przypadek niedomagania.
    Jak mechanik podszedł, to odpaliło.
    Błędów brak, wszystko działa, sprawdzono co się da
    i niby jest OK, ale strach jeździć :-)