  • 11. Data: 2010-01-27 20:16:47
    Temat: Re: Skrzynia biegów, oleje i -20*C
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Jak kupiłem samochód to wlałem świeży olej, syntetyk, orlen 75W90.
    > Mimo to w duże mrozy faktycznie ciężko chodziła wajcha, a biegi na zimno
    > tez nie za bardzo chciały wskakiwać. Myślałem że skrzynka stara, zużyte
    > synchronizatory, to tak być musi i koniec.
    > Po 100kkm (4 latach) wymieniłem olej na również 75W90 tyle że mobila,
    > i... stał się mały cud :) Nagle zaczęła pracować dużo lepiej,
    > w porównaniu niemal idealnie.

    A do ręcznych skrzyni to jaki się olej leje? Inny niż do automatów -
    Mobil ATF np.?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2010-01-27 20:18:02
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Z powodu gęstości oleju robi się taka jakby przekładnia hydrauliczna.

    No to chyba rzeczywiście musi tam być smoła ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2010-01-27 22:44:12
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Karol Y wrote:

    > W manualu tak wymieniasz?

    tak - producent zaleca to wymieniam
    kosztuje to 70 zł z oryginalnym olejem - więc nie marudzę

    pierwsza wymiana po 80, potem co 40

    zauważalna różnica...

    Myślę, że wiele osób by się zdziwiło gdyby wymieniło olej w skrzyni biegów

    --
    limken polimken