  • 1. Data: 2011-09-14 00:24:45
    Temat: Słuchanie radia FM z telefonu komórkowego nie jest tak popularne...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ...jak by się mogło wydawać :-)

    Przeszukałem internet za jakimś odbiornikiem radiowym do iPhone/iPada
    i znalazłem kilka - albo nikt ich nie ma w sklepie albo są wycofane z rynku.
    Jakby nie było klienteli na tego typu produkt, czyli właścicielom
    iPhone/iPod
    nie brakuje czegoś takiego tak bardzo jakby się to mogło wydawać.
    Krótki artykuł na ten temat tutaj:
    http://ipod.about.com/od/misc/tp/fm_tuners.htm

    Ciekawie wygląda tuner w iPod nano - nagrywanie audycji i oznaczanie
    lecących właśnie piosenek wydaje się być ciekawą opcją w nowoczesnym
    radyjku. Zastanawiam się, czy może dodadzą tą opcję w iPhone 5?

    Wcześniej produkowali iPod Radio Remote, ale wycofane z rynku...
    Wtyczkę ma szeroką, applowską, i ciągnie zasilanie z tej wtyczki, być może
    byłoby to kompatybilne z iPhone 4, jakby ktoś strasznie się uparł...
    Nawet widuję to na eBayu za jakieś 80-90zł.

    Na Amaznonie znalzałem produkt Griffina:
    http://www.amazon.com/dp/B004YQJGIS
    Pytanie tylko czy sterowanie tunerem odbywa się z iPhone czy jakimiś
    guziczkami na tunerze a iPhone używany tylko jako przerośnięta bateria? :)

    Tu jeszcze znalazlem piekna chinska mysl techniczna w tym temacie:
    http://www.dealextreme.com/p/mini-fm-radio-for-ipod-
    87-9mhz-107-9mhz-11959
    Ale coś czuję podskórnie, że ten "inteligentny" tuner FM z iPod nano 5gen
    wejdzie do zestawu "ficzerków" nowego iPhone 5... :)

  • 2. Data: 2011-09-14 05:40:23
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > ...jak by się mogło wydawać :-)

    Nie jest popularne wśród posiadaczy sprzętu, do którego trzeba dopinać
    kablami jakieś motoidła aby dodać funkcjonalność obecną w normalnych
    telefonach (i nie tylko) od wielu lat. Czyli klasyka: "w najlepsiejszym
    telefonie w tym kwadrancie galaktyki nie ma jakiejś funkcji, zatem nie jest
    nikomu potrzebna". Nie ekstrapoluj tej mentalnej dewiacji na obszary
    normalnego życia.

    > Ale coś czuję podskórnie, że ten "inteligentny" tuner FM z iPod nano 5gen
    > wejdzie do zestawu "ficzerków" nowego iPhone 5... :)

    I przedstawiony jako największy przełom w technice od czasów Marconiego.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-09-14 07:25:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-09-14 07:40, JoteR pisze:

    > I przedstawiony jako największy przełom w technice od czasów Marconiego.

    Konstruktorzy z Apple na pewno są lepsi od jakiegoś makaroniarza :-P

    Swoją drogą zastanawiam się nad spadkiem formy panów z Cupertino. Że to
    nie oni opatentowali taki wynalazek :-P

    http://www.geek.com/articles/geek-cetera/us-inventor
    -finally-granted-patent-for-snowman-construction-201
    1098/

  • 4. Data: 2011-09-14 07:32:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-14, o godz. 07:40:23
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    > I przedstawiony jako największy przełom w technice od czasów
    > Marconiego.

    Nie Marconiego tylko Popowa :-P

    Zdrówko

  • 5. Data: 2011-09-14 07:38:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-14 02:24, Pszemol pisze:
> [...]
    > rynku.
    > Jakby nie było klienteli na tego typu produkt, czyli właścicielom

    a mnie to wcale nie dziwi.
    Bo na miejscu użytkownika iPhone'a kupiłbym sobie miast jakiegoś
    iGadzetu podłączanego do telefonu i sprawiającego zeń bardzo niewygodne
    w użytkowaniu urządzenie - normalne radyjko.
    Dodatkowy plus to cena pewnie 1/10 tego co iGadzet natomiast jakościowo
    nie lepsza od najlańszego chińskiego radyjka dodawanego gratis do innych
    produktów np.kosmetyków.

    To jest podobnie jak rozszerzenie pamięci w iPadzie - jakieś dostawki
    montowane do gniazda. Stacjonarnie się da z tym wytrzmać, ale na dalszą
    metę to jak taki 'syf na pięknej buzi'.
    Jakby nie mogli zrobić normalnego gniazda rozszerzającego na karty.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2011-09-14 07:52:08
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-14, o godz. 09:38:19
    AL <a...@s...tam> napisał(a):

> [...]
    > dalszą metę to jak taki 'syf na pięknej buzi'.
    > Jakby nie mogli zrobić normalnego gniazda rozszerzającego na karty.

    Że zacytuję JoteR-a:

    "w najlepsiejszym telefonie w tym kwadrancie galaktyki nie ma jakiejś
    funkcji, zatem nie jest nikomu potrzebna"

    :-)

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-09-14 08:40:36
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 09:25:02 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > nie oni opatentowali taki wynalazek :-P
    >
    > http://www.geek.com/articles/geek-cetera/us-inventor
    -finally-granted-patent-for-snowman-construction-201

    Maciek.. nie czepiaj się. W końcu nie darmo Pszemol jest w Związku
    Socjalistycznych Republik Amerykańskich.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 8. Data: 2011-09-14 09:07:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > ...jak by się mogło wydawać :-)
    >
    > Przeszukałem internet za jakimś odbiornikiem radiowym do iPhone/iPada

    Zara, zara, to ten badziew nie ma nawet radyjka? A no tak, kolejne wersje
    musza miec jakies pole do rozwoju. Az dziw, ze z pierwszej dalo sie dzwonic.
    A moze nie dalo sie?

  • 9. Data: 2011-09-14 10:22:08
    Od: z <z...@g...pl>

    Ghost pisze:

    > Zara, zara, to ten badziew nie ma nawet radyjka? A no tak, kolejne
    > wersje musza miec jakies pole do rozwoju. Az dziw, ze z pierwszej dalo
    > sie dzwonic. A moze nie dalo sie?

    Ja też jestem w szoku. Toż mój pierwszy SED750 miał radio i korektor
    graficzny przy odtwarzaniu mp3, 2 mega pixele aparat. Mało tego on nadal
    działa na oryginalnej baterii. Chyba już 10 lat minęło.

    PS. i latarkę ma :-)

  • 10. Data: 2011-09-14 11:18:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Ghost" napisał:

    > Zara, zara, to ten badziew nie ma nawet radyjka?

    Ależ ma, sprzętowo istniał już w iPhone 3, ale dostęp do tego kawałka
    hardware to jak włażenie przez lufcik do kibla. I niewygodnie i zdefekować
    można po drodze. Po prostu kapłani Wiadomego Kościoła przyjęli dogmat, iż
    słuchanie radia jest passe a ich wyznawcy skwapliwie go przyjęli, czego
    przejawem jest temat niniejszego wątku. Jedynie elementy wichrzycielskie
    (głównie napływowe, czyli słabo jeszcze zasymilowane), wyrażają pokorną
    nadzieję, że zostanie to odblokowane w wersji 5, najdalej 9.

    JoteR