  • 1. Data: 2019-07-07 14:17:08
    Temat: Smartphone do wysokości 140 mm
    Od: Duszek Smsaczek <d...@g...com>

    Poszperałem w Internecie i nie byłem w stanie znaleźć żadnego smartphone, który
    spełnia moje wymagania. Wygląda na to, że one są projektowane dla ludzi, którzy
    używają ich jako głównego komputera. Jakie są modele smartphone, które nie są wyższe
    od 140 mm? Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę i
    trackballa.

  • 2. Data: 2019-07-07 14:44:56
    Temat: Re: Smartphone do wysokości 140 mm
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2019 05:17:08 -0700 (PDT), Duszek Smsaczek napisał(a):

> [...]
    od 140 mm? Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę i

    Marzy Ci się współczesny Blackberry 9810? Nie ma!
    Możesz kupić takiego BB9810, ale będziesz mógł tylko dzwonić i pisać SMS'y
    BIS jest już chyba wyłączony, BBM umarł.
    Z nowych sprzętów z klawiaturą zostały tylko BB Key One, Key2 i Key2 LE.
    Nie spełniają warunku wysokości. W dwóch pierwszych za trackballa może
    służyć klawiatura, która działa jak touchpad w laptopie. Jak wszytkie
    BlackBerry, są absurdalnie drogie.

    Warunek rozmiaru spełnia od biedy Samsung S7 (142,4mm). Sam telefon jest
    bardzo fajny, ale bateria w nim, to porażka.

    Mniejszy i bardzo sprawny, mimo wieku, jest iPhone 6s. Nowsze 7 i 8
    spełniają warunek wielkości, ale cena jest z kosmosu.

    Zostają jeszcze tylko Sony Xperie s serii Compact. Nie miałem, ale ludzie
    je chwalą. Oczywiście drogie jak cholera.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2019-07-07 14:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > smartphone, który spełnia moje wymagania. Wygląda na to, że one są
    > projektowane dla ludzi, którzy używają ich jako głównego komputera.

    pouzywasz, zrozumiesz, ze duze jest lepsze :-)

    >Jakie są modele smartphone, które nie są wyższe od 140 mm?

    Musisz szukac takiego z 4-4.5" wyswietlaczem.
    Moze jakis 5" sie zalapie - teraz moda na male marginesy.

    >Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę i trackballa.

    To takich juz chyba nie ma.

    J.

  • 4. Data: 2019-07-07 15:02:41
    Od: 2late <d...@w...pl>

    https://www.gsmarena.com/search.php3?

  • 5. Data: 2019-07-07 17:17:22
    Od: mp107 <m...@m...ct8.pl>

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Wygląda na to, że one są projektowane dla ludzi, którzy używają ich jako głównego
    komputera.
    Też mam takie wrażenie.
    W poście w serwisie reddit, do którego linka niestety nie odnalazłem
    (podam, jeśli odnajdę), wypowiadała się osoba pracująca w firmie
    produkującej smartfony i wspominała, że rosnący rozmiar ich wyświetlaczy
    wynika z tego, że w krajach takich jak Indie (jeden z największych
    rynków zbytu smartfonów) ludzie często nie kupują komputera z tego
    względu, że smartfon potrafi praktycznie to samo. A chcąc zastąpić
    komputer smartfonem preferowane są duże wyświetlacze.

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Jakie są modele smartphone, które nie są wyższe od 140 mm?
    Już "starawe" Xperie z serii Compact (do XZ2 Compact włącznie), stare
    Xiaomi pokroju Redmi 4X, sprowadzany nieoficjalnie może być np. Sharp
    Aquos C10 (~142mm wysokości).
    W Japonii są też dostępne smartfony pokroju Sharp Aquos R2 Compact.

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę
    Na rynku masowym nie ma i nie będzie.
    O ile się uda to będzie jedynie F(x)tec Pro 1: https://www.fxtec.com/
    Ale wysokość ma być o wiele większa od zakładanych 140mm.
    Więcej "kibiców" tego urządzenia (i m.in. Nokii N900) jest zgromadzonych
    np. tutaj: https://talk.maemo.org/showthread.php?t=100554

    Ja też poszukiwałem niedużego smartfona z klawiaturą sprzętową jakiś
    czas temu. Używałem wcześniej modeli Sony Ericsson Xperia Mini Pro,
    Nokia N900 i wreszcie Motorola Droid 4. Ta ostatnia pokazała mi
    dobitnie, jak wygodna potrafi być klawiatura sprzętowa w smartfonie.
    Niestety, dzięki temu, że jej spróbowałem teraz nie ma na rynku
    praktycznie żadnego odpowiadającego moim potrzebom urządzenia. Wręcz
    trochę tego teraz żałuję, bo czegokolwiek aktualnie nie wybiorę, to może
    coś i zyskam (głównie wydajność procesora, więcej RAM-u), ale stracę
    klawiaturę (względem Droid 4) i wygodę użytkowania (względem używanego
    aktualnie przeze mnie, niewielkiego smartfona Sony Xperia X Compact).

    Zachęcony opisami zdjęciami przerabianych własnoręcznie klawiatur
    sprzętowych Bluetooth do iPhone'ów 4/5/5S, np.
    https://forum.xda-developers.com/mi-4c/accessories/q
    werty-keyboard-slider-diy-t3303280
    ... próbowałem sam zrobić coś podobnego, ale jak na razie bez sukcesu.
    Problem leży głównie w dostosowaniu obudowy klawiatury:
    1. Do rozmiaru smartfona, który jest inny (większy) od iPhone'ów 4, 5 serii
    2. Znalezienia sposobu na pewny "chwyt" smartfona. Ja do tego celu
    planowałem użyć dostępnego etui, do którego miałem zamiar przykręcić lub
    przykleić część obudowy klawiatury.
    3. Dopasowania miejsca wycięcia w obudowie klawiatury do umiejscowienia
    aparatu smartfona.
    Poza tym, o ile są dostępne klawiatury, nawet z podświetlanymi
    klawiszami, o tyle możliwości dostosowania układu klawiatury są
    ograniczone. Da się "przemapować" klawisze, ale niektórych kombinacji
    wielu klawiszy już nie, a jest to (przynajmniej moim zdaniem) potrzebne
    ze względu na specyfikę języka polskiego - znaki diakrytyczne (ą, ć, ę,
    ...). Oprócz tego ja dodawałem jeszcze "garść" użytecznych symboli (m.in.
    u, <=, >=).

  • 6. Data: 2019-07-07 17:41:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 14:44, P.B. pisze:
    > Zostają jeszcze tylko Sony Xperie s serii Compact. Nie miałem, ale ludzie
    > je chwalą. Oczywiście drogie jak cholera.

    Z3 Compact. Bardzo dobry telefon ale plastikowo wykonany (taka zabawka)
    Notorycznie tłucze się tylna szybka (co za idiota to wymyślił).
    90% sprzedawanych na rynku wtórnym mają defekty dotyku.
    Telefon mimo upływu lat nie laguje, Nie zawiesza się. Nic nie wskazuje
    że już się zestarzał. Czego nie można powiedzieć o wspomnianym Samsungu
    S7. Tegoroczne aktualizacje go popsuły.
    Też szklany i za ciężki. Dziwnie leży w dłoni nawet w pokrowcu ;-)

    Dla mnie też telefon jest tylko dodatkiem do komputera.
    Gapienie się nawet w 6-7 cali uważam masochizm.
    Dzwonię smsuję robię zdjęcia, słucham muzyki i czasem używam nawigacji.
    Reszta to świadome uleganie marketingowym trikom uzależniającym dla zysku.

    PS. Podobno głowa nachylona nad smartfonem waży 23 kg. ;-)

  • 7. Data: 2019-07-07 17:45:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.07.2019 o 14:17, Duszek Smsaczek pisze:
> [...]
    od 140 mm? Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę i

    https://www.gsmarena.com/results.php3?nYearMin=2017&
    nHeightMin=130&nHeightMax=140&nCPUCoresMin=2&nRamMin
    =2000&sOSes=2

    ToMasz

  • 8. Data: 2019-07-07 21:09:13
    Od: Duszek Smsaczek <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2019 17:42:00 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]

    > Reszta to świadome uleganie marketingowym trikom uzależniającym dla zysku.

    Lepiej wyłącz także aplikacje internetowe tak jak ja, tak dla pewności. Tutaj masz
    napisane jak to zrobić: https://www.makeuseof.com/tag/simplify-phone-get-bac
    k-basics/
    Jeszcze lepiej by było, gdybyś mógł zainstalować custom ROM bez Gapps i przegrać
    aplikacje Internetowe dołączone z custom ROM-em na zewnętrzny dysk. Do takiej zabawy
    lepiej kupić starszy smartphone po gwarancji. Co prawda nie będziesz mógł używać
    nawigacji Google, ale zdecydowanie warto.

  • 9. Data: 2019-07-07 21:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2019 17:17:22 +0200, mp107 napisał(a):
> [...]
    > względu, że smartfon potrafi praktycznie to samo. A chcąc zastąpić
    > komputer smartfonem preferowane są duże wyświetlacze.

    Nie trzeba byc Hindusem - Pszemol o tym kiedys pisal, a teraz coraz
    czesciej sam sie lapie - wygodniej siegnac po telefon niz odpalac
    komputer. Telefon zawsze wlaczony i pod reka.

    Tylko zeby naprawde bylo wygodniej, to musi miec duzy ekran.

    No i czasem sie przydaje internet, tzn www gdzies "na miescie", i znow
    trzeba duzy ekran ...

    J.

  • 10. Data: 2019-07-08 13:41:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 21:57, J.F. pisze:
    > wygodniej siegnac po telefon niz odpalac
    > komputer. Telefon zawsze wlaczony i pod reka.

    Pewnie że wygodniej pójść się nażreć do makdonalda ;-)
    To jaki ekran jest wygodny żeby uniknąć masochizmu?
    Kiedyś uwałem że poniżej 10" tablet do MASAKRA.
    Jak ma mi się podnieść ciśnienie na 5-6 calach to wolę posłuchać muzyki.
    Pudelka ;-) przejrzeć w domu na stacjonarnym albo WCALE.

    Być może nie jestem jeszcze biegły ale ilość reklam w androidzie jest
    dla mnie ZA WIELKA. Na PCecie sobie jakoś radzę

    A wiecie jak Waszą psychikę dewastują lajki?
    A wiecie dlaczego strony nie kończą się na dole tylko ciągle
    przeiwjjjjaajjjąąą.
    To są triki psychologiczne żeby dłużej lampić się w smartwona.