  • 31. Data: 2016-08-31 17:43:22
    Temat: Re: Smród z klimy.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-08-31 17:11, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Niekoniecznie.

    Wiem, nawet w chmurze wilgotność może być poniżej 100% :) A w deszcz
    może być 100%. Może, ale wcale nie musi.

  • 32. Data: 2016-08-31 19:37:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Aug 2016 13:54:40 +0200, Adam

    > To trochę nie tak.
    >
    > Wyłączona klima - parownik zaczyna się podgrzewać od nawiewanego
    > powietrza. Po przekroczeniu punktu rosy (w stronę wyższych temperatur)
    > już nie następuje kondensacja wody na parowniku, tylko zaczyna on wysychać.

    Ale parownik to nie jedyny element systemu. Są jeszcze kanały, zazwyczaj są
    znacznie wyziębione i ogrzewają się znacznie dłużej niż parownik, przez co
    wykraplanie odbywa się także znacznie dłużej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2016-09-01 21:58:20
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 30.08.2016 o 23:20, Tomasz Pyra pisze:

    > Stamtąd kapie woda na postoju w ciepłe i wilgotne dni.

    Albo włąśnie się zatkało i nie kapie - i dlatego śmierdzi ;-)

  • 34. Data: 2016-09-03 11:06:21
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-30 o 15:38, Miroo pisze:

    > Przejedź się kawałek na mocnej klimie, a po zaparkowaniu zajrzyj pod
    > samochód skąd kapie woda i gdzie się robi kałuża.
    >
    > Pozdrawiam

    Po wjechaniu na kanał na nie sposób nie zauważyć na dole komory
    silnikowej takiego wystającego cycka z którego cieknie woda. Dzięki za
    sugestię.

  • 35. Data: 2016-09-03 11:06:59
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-30 o 23:20, Tomasz Pyra pisze:

    > Tak mniej-więcej pod nogami pasażera lub kierowcy - to jest odprowadzenie
    > wody z parownika, czyli musi być tam gdzie nawiewy.
    >
    > Stamtąd kapie woda na postoju w ciepłe i wilgotne dni.

    Komora silnikowa, nogi pasażera, wystaje taki mniej więcej centymetrowej
    średnicy króciec z którego cieknie woda.. Cieknie a więc wydaje się że
    ten odpływ jest drożny. Zresztą po tamtym smrodzie nie ma już w aucie
    nawet śladu. Przypuszczenie nie chodziło o samą klimę a pewnie jakieś
    stworzonko zdechło w aucie i stąd był ten smrodek.. Coby zresztą nie
    był, dziękuję za rady.

  • 36. Data: 2016-09-03 11:09:23
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-30 o 12:11, z pisze:

    > Łudź się dalej :-)
    > Nie robiłem statystyk ale smród nasila się i zanika wraz ze zmianą
    > aury na dworze. Pewnie chodzi o wilgotność.

    Pożyjemy, zobaczymy.. Jak na razie problem można uznać za były.