  • 1. Data: 2019-12-24 21:01:48
    Temat: Smutni, nie-Wierni
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
    -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
    współczucia, biedniście!

    A tak poza tym: czyż maniackie "udowadnianie" że On nie istnieje, nie
    jest silną przesłanką, iż... wręcz przeciwnie?! Wszak nikt równie
    chorobliwie nie dowodzi, iż istnieje (dajmy na to) "największa liczba
    pierwsza", czyż nie?

    Obsesja owa w głoszeniu takiej *złej nowiny* (w przeciwieństwie do...
    przeciwnej!) wywodzić się po prostu *musi* w natręctwie maniakalnym, albo...
    Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że jednak... istnieje!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 2. Data: 2019-12-24 21:37:46
    Temat: Re: Smutni, nie-Wierni
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-12-24 21:01, jaNus wrote:
> [...]
    > albo...
    >     Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że jednak...

    Zmień zasilacz.

    Pozdrawiam świątecznie ))

  • 3. Data: 2019-12-24 22:28:17
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 24.12.2019 o 21:37, Uncle Pete pisze:
    > Zmień zasilacz.

    Zasilanie mam najlepsze we Wszechświecie:
    /perpetuum mobile/!

    > Pozdrawiam świątecznie ))

    A ja po wielokroć: 10^91 (L. atomów w widomym wszechświecie, małe w!)

  • 4. Data: 2019-12-25 11:04:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jaNus pisze tak:

    > Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
    > -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
    > współczucia, biedniście!

    Nie bój żaby. Damy radę :)

> [...]
    > nie jest silną przesłanką, iż... wręcz przeciwnie?! Wszak nikt
    > równie chorobliwie nie dowodzi, iż istnieje (dajmy na to)

    Jest niczym w porównaniu z gęstą siecią biur na całym świecie
    twierdzących, że istnieje.

> [...]
    > maniakalnym, albo...
    > Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że

    To nie kwestia istnienia czy nie istnienia tylko kwestia wiary.
    Wierzyć można teraz w co się chcę, w facetów ze skrzydłami i we własną
    wyjątkowość we wszechświecie. To wolny kraj ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2019-12-25 11:25:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 24 Dec 2019 21:01:48 +0100, użytkownik jaNus napisał:

    > Moi drodzy ateiści, agnostycy, i indyferentni:
    > -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
    > współczucia, biedniście!

    My ateiści mamy każdy dzień za wspaniały, nie tylko ten jeden. A to
    dlatego że wiemy że mamy ich średnio 27375 i ni cholery więcej :)

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2019-12-25 13:47:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@l...net

    > Wierzyć można teraz

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjednoczone_Kr%C3%B3le
    stwo_Polskie XIV wiek
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zgoda_sandomierska_157
    0
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfederacja_warszawsk
    a_(1573)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczpospolita_Obojga_
    Narod%C3%B3w#Religia

    Słynęła na świecie z rzadkiego quasi-demokratycznego systemu politycznego,
    chwalonego przez filozofów, a podczas kontrreformacji znane było z niespotykanej
    w ówczesnej Europie tolerancji religijnej, z pokojowo współistniejącymi
    wspólnotami
    rzymskokatolickimi, żydowskimi, prawosławnymi, protestanckimi i muzułmańskimi
    (sufickimi). W XVIII wieku francuski historyk Claude Carloman de Rulhiere pisał
    o XVI-wiecznej Polsce: "Ten kraj, który w naszych czasach widzieliśmy podzielony
    pod względem religii, jest pierwszym państwem w Europie, które stanowiło przykład
    tolerancji. Powstały w nim między meczetami kościoły i synagogi"[63].

    Rzeczpospolita dała początek słynnej sekcie chrześcijańskiej Braci Polskich,
    prekursorów brytyjskiego oraz amerykańskiego unitarianizmu[64].

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B
    3w_w_Polsce
    Nazywano (Samuel Adalberg) ówczesną Polskęrajem dla Żydów

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Islam#Islam_w_Polsce

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_W%C5%82odko
    wic

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Inkwizycja_w_Polsce

    [nawet mojej wiary tu nie prześladowano, choć wyśmiewano pomimo tego,
    iż oficjalnie uznawano, że Chrystus istniał podczas stwarzania świata
    a ciało otrzymał całkiem niedawno -- uznawano, iż dusza mogła istnieć
    przed ciałem, niejako czekając na swe ciało -- na inkarnację... także
    wiary w samotne istnienie duszy po śmierci ciała nie wyśmiewano, choć
    dodawano, iż po jakimś czasie dusza taka odzyska swe ciało (w efekcie
    zmartwychwstania ciała) choć nieco inne niż ziemskie... ja nie wierzę
    już w reinkarnację, lecz wiem, że reinkarnacja istnieje a moja wiara,
    niewiara czy obojętność -- nie mogą zmieniać/stwarzać rzeczywistości;
    niewiara w istnienie Boga nie unicestwia Boga -- tak też z moją wiarą
    czy niewiarą w możliwość reinkarnacji... żeby nie popadać w konflikty
    z rzymskimi katolikami -- nie wierzę już w reinkarnację; Budda zawsze
    nas uczył, że nie warto upierać się przy swoich racjach -- nawet tych
    bezspornie słusznych -- jak nasze reinkarnowanie, gdy ceną tego uporu
    staje się utrata naszego spokoju... oficjalnie należę do Katolickiego
    Jednoosobowego Kościoła chrześcijańskiego i wyznaję wiarę w istnienie
    Chrystusa, którego rocznicę narodzin właśnie świętujemy...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-12-25 13:50:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > From: "Eneuel Leszek Ciszewski

    Jak zwykle profesjonalna odpowiedź :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2019-12-25 13:50:17
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 24/12/2019 20:01, jaNus wrote:
> [...]
    > albo...
    >     Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że jednak...

    Hmmm, a w takim razie skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba
    ,,udowadniania", że jakiś on istnieje? Czemu uważasz, że Twoje wierzenie
    w istnienie tego kogoś jest tak niesamowicie ważne dla innych, że aż
    zaspamowałeś dwie grupy dyskusyjne zupełnie niezwiązane z tematem wiary
    i na których za mojej pamięci ta tematyka nie była poruszana? Może sam
    wątpisz w istnienie tego kogoś, że niby przekonujesz innych, a tak
    naprawdę przekonujesz sam siebie? A poza tym w jaki sposób kierujesz się
    w życiu przykazaniami, które według Ciebie dał ludzkości ów on? Jesteś
    może wolontariuszem w jakimś hospicjum, bierzesz udział w zbiórkach
    pieniędzy i dóbr dla potrzebujących? Czy może tylko głosujesz na PiS,
    dajesz rydzykowi, sąsiadom, którzy w niedzielę nie chodzą do twojego
    kościoła, plujesz na klamki i wyrzucasz śmiecie na wycieraczkę, a
    każdego nie podzielającego w pełni i bezkrytycznie twoich poglądów
    traktujesz z najwyższą pogardą albo nawet bohatersko obrzucasz
    najgorszymi bluzgami? Bo z Twojej wypowiedzi wyczuwam pychę oraz uczucie
    będące zaprzeczeniem miłości do całej grupy Twoich bliźnich. Jeżeli źle
    wyczuwam, to przepraszam.

    Pieprzenie, że ja w to wierzę, więc to jest fakt, jest właśnie
    pieprzeniem i niczym więcej. Mylisz się uważając, że Twoje wierzenie w
    istnienie tego kogoś jest ważniejsze czy wyższe niż wierzenie dowolnej
    innej osoby w cokolwiek i że ktokolwiek jest zobligowany w zmianę swoich
    wierzeń, podobnie jak Ty nie zmienisz swoich wierzeń dlatego, że ktoś
    inny wierzy w co innego.

    --
    MF

  • 9. Data: 2019-12-25 21:14:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 11:25 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > My ateiści mamy każdy dzień za wspaniały, nie tylko ten jeden. A to
    > dlatego że wiemy że mamy ich średnio 27375 i ni cholery więcej :)

    To pewnie dlatego ateiści, po okresie fascynacji lewactwem stają się
    agnostykami, a na łożu śmierci jednają się z Bogiem? Jak Jaruzelski i
    kolejni, a wg żony także Kiszczak?

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2019-12-25 22:15:16
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 25.12.2019 o 13:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    [ Otóż to, otóż to! - jaNus ]
    a dalej:
    > Rzeczpospolita dała początek słynnej sekcie chrześcijańskiej Braci
    > Polskich, prekursorów brytyjskiego oraz amerykańskiego unitarianizmu

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bracia_polscy
    aleć oni nie byli pierwsi, nawiązywali do poglądów arian:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Arianizm
    - wcześniejszych o (bagatela!) 12 stuleci. Była to schizma dość
    niebezpieczna, dlatego ją potępiono na (bodajże) soborze nicejskim.

    Wolność w I rzeczpospolitej nie miała sobie równych w całym ówczesnym
    świecie, ale nie przeszkadzało to ościennym zamordystom wtryniać tu swe
    3 grosze pod pretekstem obrony innowierców. A obecnym ojkofobom biadolić
    nad rzekomym uciskiem mniejszości, takiej, siakiej, czy owakiej.