  • 1. Data: 2010-05-23 13:46:51
    Temat: LM358
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    Zasilam LM358 z +5V wzgledem GND, bez ujemnego napięcia. Niby ten wzmacniacz
    działa od 0V do Vcc-1.5V. Ale coś w okolicach zera nie jest dobrze. Chcę
    nieco przesunąć zakres poprzez wstrzyknięcie kilkudziesięciu mV poprzez
    sumator z rezystorów aby zakres pomiarowy wypadał między 100mV i około 2.5V.

    Czy 100mV powyżej GND już wystarczy dla LM358 ? Czy może wystarczy 30mV, a
    może 500mV ? Chcę mieć możliwie szeroki zakres pomiarowy więc za wysok nie
    chcę iść.

  • 2. Data: 2010-05-23 14:27:52
    Temat: Re: LM358
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 15:46:51 +0200, remik wrote:
    >Zasilam LM358 z +5V wzgledem GND, bez ujemnego napięcia. Niby ten wzmacniacz
    >działa od 0V do Vcc-1.5V. Ale coś w okolicach zera nie jest dobrze.

    No nie jest. To juz blisko granicy mozliwosci.

    A co masz na wyjsciu ? Bo tam warunki sa jeszcze trudniejsze.

    >Czy 100mV powyżej GND już wystarczy dla LM358 ? Czy może wystarczy 30mV, a
    >może 500mV ? Chcę mieć możliwie szeroki zakres pomiarowy więc za wysok nie
    >chcę iść.

    Przy okazji bedziesz mial dzielniki, wiec mozesz przesuwac sporo.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-23 15:22:13
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "remik" <r...@r...remik> napisał w wiadomości
    > Zasilam LM358 z +5V wzgledem GND, bez ujemnego napięcia. Niby ten
    wzmacniacz
    > działa od 0V do Vcc-1.5V. Ale coś w okolicach zera nie jest dobrze.

    Powinno być dobrze w okolicach GND.
    To na wyjściu nie uzyskasz 0 V (pisał to też J.F.)

    Ewentualnie daj inny egzemplarz tego LM-a.

    Pzdrw.
    Roman

  • 4. Data: 2010-05-23 16:06:50
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    > No nie jest. To juz blisko granicy mozliwosci.
    >
    > A co masz na wyjsciu ? Bo tam warunki sa jeszcze trudniejsze.

    Na wejściu wzmacniacza neodwracającego mam dzielnik napięcia. Mogę to nieco
    pyknąć w górę ale o ile ?

  • 5. Data: 2010-05-23 16:30:15
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    jeszcze raz...

    czy 100mV jest już ok dla niego?

  • 6. Data: 2010-05-24 06:01:02
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > może 500mV ? Chcę mieć możliwie szeroki zakres pomiarowy więc za wysok nie
    Zmień wzmacniacz na MCP607, może pracować w dużo szerszym zakresie i ma o
    niebo lepsze parametry.
    Wiele wzmacniaczy może pracować z wejściami poniżej GND, począwszy od
    klasycznego LM324 więc z wejściem nie widzę problemu, jeśli chcesz mieć
    szeroki zakres na wyjściu to szukaj R2R.
    Piotr

  • 7. Data: 2010-05-24 07:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > jeszcze raz...
    > czy 100mV jest już ok dla niego?

    Niby on w okolicach 0 nawet pracuje .. ale jak juz podnosisz to nie
    mozesz np o 1V ?

    Masz klopot z wejsciem czy z wyjsciem ? Moze wystarczy rezystor do
    masy dac na wyjsciu ?

    J.

  • 8. Data: 2010-05-24 13:21:22
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    "news..pl" <p...@p...pl> wrote in message
    , jeśli chcesz mieć
    > szeroki zakres na wyjściu to szukaj R2R.
    > Piotr

    Ale w urządzeniu jest ich 6 i kupiłem je po 12 groszy :-)
    Chodzi o cenę masowej produkcji :-)

  • 9. Data: 2010-05-24 13:23:47
    Od: "remik" <r...@r...remik>

> [...]
    > np o 1V ?
    >
    > Masz klopot z wejsciem czy z wyjsciem ? Moze wystarczy rezystor do masy

    No nie mogę, bo zmniejszę dynamikę, a tak by było 0.2V...2.5V przy Vref ADC
    właśnie 2.5000V. Gdybym dał 1 - 2.5V to sam rozumiesz.
    Z tego powodu pytam od ilu mV od strony masy jest już bezpieczny pomiar.

  • 10. Data: 2010-05-24 13:40:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    remik pisze:

    > No nie mogę, bo zmniejszę dynamikę, a tak by było 0.2V...2.5V przy Vref
    > ADC właśnie 2.5000V. Gdybym dał 1 - 2.5V to sam rozumiesz.
    > Z tego powodu pytam od ilu mV od strony masy jest już bezpieczny pomiar.

    Przecież dostałeś już podpowiedź, że to nie jest prawdopodobnie problem
    z wejściem, tylko z wyjściem wzm. Spróbuj obciążyć wyjście rezystorem.