  • 1. Data: 2010-05-23 14:53:17
    Temat: 3 anteny w routerach
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Czy ktos moglby mi objasnic po co w niektorych routerach WiFi sa 3 anteny?
    Zrozumialbym 2 np. polaryzacja h albo v, ale 3? No gdyby bylo jeszcze 3
    osie, czyli ustawione w xyz, ale w instrukcjach pisza, zeby odchylic 2
    skrajne o 45 stopni. Poza wersja n 5 GHz czestotliwosci sa te same - 2.4
    GHz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-05-23 20:38:28
    Temat: Re: 3 anteny w routerach
    Od: "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Multiple_Input_Multiple
    _Output

    --
    AW

  • 3. Data: 2010-05-23 21:43:46
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Multiple_Input_Multiple
    _Output

    Dzieki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2010-05-24 10:20:42
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-05-23 22:38, news.neostrada.pl pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Multiple_Input_Multiple
    _Output

    Jak sądzę, na rysunku jest błąd. Jak sama nazwa wskazuje SIMO powinien
    mieć jeden odbiornik, i kilka nadajników - w przeciwieństwie do MISO...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2010-05-24 13:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Multiple_Input_Multiple
    _Output

    Kurde, ale opis.

    A tak naprawde to o co chodzi ? Nadaja na innych pasmach ?
    Nadaja inne kody DSSS, i jakos sprytnie sie to sklada ze zawsze
    wychodzi dobrze ?

    J.

  • 6. Data: 2010-05-24 18:02:12
    Od: awiesiek <a...@g...com>

    On 24 Maj, 15:44, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A tak naprawde to o co chodzi ? Nadaja na innych pasmach ?
    > Nadaja inne kody DSSS, i jakos sprytnie sie to sklada ze zawsze

    Nadają na wielu sztucznie utworzonych podnośnych ,
    w tym samym paśmie , ale w różnych przesuniętych w
    dziedzinie czasu , częstotliwości i fazy podnośnych .
    MIMO dodaje do tego jeszcze wielodrożność transmisji sygnału .
    Straszny śmietnik tworzy taki sygnał cyfrowy o dużej gęstości ,
    ale za to przepływność na MHz zajmowanego pasma
    najwyższa z osiągalnych obecnie .
    Dość przystępnie wyjaśnione to nieproste zagadnienie :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/OFDM
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mimo
    http://en.wikipedia.org/wiki/Orthogonal_Frequency_Di
    vision_Multiple_Access
    http://en.wikipedia.org/wiki/Orthogonal_frequency-di
    vision_multiplexing

    --
    AW

  • 7. Data: 2010-05-25 07:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "awiesiek" <a...@g...com> napisał
    e_Output

    >Nadają na wielu sztucznie utworzonych podnośnych ,
    >w tym samym paśmie , ale w różnych przesuniętych w
    >dziedzinie czasu , częstotliwości i fazy podnośnych .

    Ale to jest OFDM i to rozumiem

    >MIMO dodaje do tego jeszcze wielodrożność transmisji sygnału .

    Ale MIMO nie rozumiem. co im tu daje druga antena ?

    J.

  • 8. Data: 2010-05-25 08:09:30
    Od: zenek <z...@o...pl>

    J.F. pisze:
    e_Output

    > Ale to jest OFDM i to rozumiem

    > Ale MIMO nie rozumiem. co im tu daje druga antena ?
    >
    > J.

    Zwielokrotnienie nadajnikow. Dzieki temu mnozysz dostepna przepustowosc.