  • 11. Data: 2017-10-17 11:27:37
    Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-17 o 09:01, miumiu pisze:

    > No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze
    > maja lepsza przyczepnosc...

    To zależy od podłoża. Na lodzie lepiej mieć szersze, na śniegu węższe
    a na sypkim śniegu z poboczy niedopompowane balony.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-10-17 11:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

    Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma
    sens.

    J.

  • 13. Data: 2017-10-17 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ?
    >
    > Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej
    > liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-)

    Na tym temacie zdkoktoryzowalismy sie watek obok wiec tutaj nie ma
    zadnych niespodzianek.

    > Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
    > rozmiar, a wynik zalezy od typu.

    Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
    biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
    E D...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 14. Data: 2017-10-17 19:10:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik  napisał w wiadomości grup
    com...

    > Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma
    > sens.

    Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość
    na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. Zupełnie
    wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w
    mgnieniu oka.

  • 15. Data: 2017-10-17 19:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna
    >prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.

    A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
    produkuje ani nie kupuje :-)

    W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P

    >Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić
    >się w mgnieniu oka.

    No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery
    jada 150.
    I jakos sie nie zabijaja ...

    J.

  • 16. Data: 2017-10-17 19:49:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
    > produkuje ani nie kupuje :-)

    Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin?

    > W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P

    A w Australii?

    > No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada
    > 150.
    > I jakos sie nie zabijaja ...

    Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-o
    sob-w-polsce-mnie,nId,2172333

  • 17. Data: 2017-10-17 23:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2017 19:49:18 +0200, Poldek napisał(a):

    > Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin?

    > A w Australii?

    W Australii to nie wiem, ale w USA to jezdza na automatach :-)

    > Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-o
    sob-w-polsce-mnie,nId,2172333

    Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
    Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
    wyzszych predkosci.
    A moze wlasnie dlatego :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-10-18 01:30:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:

    > Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
    > Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo

    Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to
    zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie".

    > wyzszych predkosci.
    > A moze wlasnie dlatego :-)

    Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
    "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
    Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
    bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-

  • 19. Data: 2017-10-18 06:39:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:

    > Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
    > "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
    > Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
    > bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-

    Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę
    jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w
    drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w
    prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.

    Shrek

  • 20. Data: 2017-10-18 08:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]

    > Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
    > bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-

    Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka, nie to co u nas :-)

    J.